Welkom. Je laatste bezoek was vrijdag 30 juli 2010 19:36.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Eten
  4. En wat eten we vandaag?

Dit onderwerp heeft 3006 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. Je bent momenteel op pagina 55 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 22-03-2010 21:24. Dit onderwerp is gesloten!

[ En wat eten we vandaag? - Pagina 55 ]

Ga naar een onderdeel

1. http://farm2.static.flickr.com/1227/1135017139_279d58d27f_o.gif

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

http://farm2.static.flickr.com/1330/1135017263_7a5d5b9112_o.jpg

Wegens succes is ons vorige topic gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!
    2e deel

En wat eten we vandaag?

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

1. Hier C1000 en keurslager, perfecte (kip)loempia's. Doe ze altijd langer/heter in de oven, 25 tot 30 min op 200 graden ipv 20 op 170/180, maar wel lekker. Mooi vlees, mooi krokant korstje.
    Misschien morgen maar weer eens als lunch nemen. Beetje sambal of chilisaus of pindasaus erbij!

2. Gisteren zelfgemaakte piksaté met zelfgemaakte pindasaus, frietjes en een komkommersalade.

Vandaag vis uit de oven met groentelaagje, aardappelkroketjes uit de oven en sla met bacon, geitenkaas, appel, pijnboompitjes en honingmosterddressing.

Morgen pasta (tagliatelle) met de volgende saus:
    - klein beetje mager rundergehakt
    - prei
    - gesnipperd uitje
    - knoflook
    - champignons
    Hierbij: tomatenpuree, gepelde tomaten en een scheut kookroom. Voor het serveren een lading gerapspte kaas erover.

3. Leuk!! Mag ik (zo af en toe) meeschrijven? En inspriratie opdoen? ;-)

Vanavond bij ons carpacciosalade met een broodje op het menu. En voor mezelf moet ik even kijken, want heb een borrel die korter blijkt te duren dan ik had gedacht, dus moet na afloop nog even snel lang de ap.

4. Vanavond (voor)gekookte aardappeltjes (van AH), bietjes met appeltjes en nog even bedenken wat voor vis. Ik denk tilapiafilet met een krokant korstje.

5. quote:
    Mittens schreef op 19 januari 2010 @ 10:56:
    Leuk!! Mag ik (zo af en toe) meeschrijven? En inspriratie opdoen? ;-)

Tuurlijk Mittens, doe niet zo gek, leuk juist, hoe meer er meeschrijven hoe meer inspiratie voor ons allemaal. Gezellig hoor.

Etentje van zondag heb ik vanavond. Zal foto's maken (als het lukt natuurlijk ;-))

6. Ik kan niet kiezen voor vandaag. Of het wordt een pizza uit de diepvries of couscous met saus en een lekkere salade.
    Hmz, als ik het zo opschrijf weet ik het eigenlijk wel :)
    het wordt de couscous!

7. haha fussie, je brengt me op een idee, pizza uit de vriezer. Ga toch zo boodschappen doen. Anders wordt het restje nasi (nou ja van de chinees dus meer witte rijst+) met een gehaktballetjes/tomatenprutje. Iig iets dat weinig tijd kost en weinig afwas met zich meebrengt.

8. mmmmm, het ruikt hier zo lekker in huis,mmmmmmmmmmm

9. quote:
    Marriss schreef op 19 januari 2010 @ 08:59:
    Gisteren zelfgemaakte piksaté met zelfgemaakte pindasaus, frietjes en een komkommersalade.
    :-O

10. quote:
    Er loopt(waarschijnlijk ligt) ergens in NL een man met een lege onderbroek.. ;-)

11. Een kipburger,sla en gebakken aardappels(als ik nog aardappels heb bedenk ik me net...)

12. Gekookte aardappels, spinazie, gekookt eitje, tartaartje. Heerlijk!

13. Vandaag een bonentortilla, met zure room, guacamole en geraspte kaas. Bakje rauwkost erbij, heerlijk!

14. quote:
    twentythree schreef op 19 januari 2010 @ 14:07:
    [...]Er loopt(waarschijnlijk ligt) ergens in NL een man met een lege onderbroek.. ;-)
    Fijn te weten dat ik niet de enige in Nl ben die meteen dat soort gedachten krijgt... :-$

Ontopic: vanavond maak ik een pangasiusfilet met kruidenboter, dille en verse tomaten uit de oven, met daarbij een laatste restje rosti (is die zak ook weer leeg).

MV, veel plezier vanavond met je uitgestelde kerstdiner! De stoofperen zagen er al heerlijk uit, gaat vast goed komen met al je kokkerel-acties! Enjoy :)

15. Tomatensoep. Ben onwijs verkouden (arme ik :-( ), dus ik heb wel zin in een soepje. Hoewel ik eigenlijk vind dat mijn moeder die moet maken. Ik moest ook al mijn eigen thee zetten en ik moet ook nog steeds mijn eigen sinaasappelsap persen. Soms is uit huis zijn echt niet leuk... ;-)

16. Tagliatelle met spinazieroomsaus met gorgonzola en zongedroogde tomaatjes. Salade van botersla, komkommer, kerstomaatjes, groene olijven, kappertjes en een balsamicodressing erbij.

17. quote:
    twentythree schreef op 19 januari 2010 @ 14:07:

Er loopt (waarschijnlijk ligt) ergens in NL een man met een lege onderbroek.. ;-)
    Hihih, grapje van vroeger, zei als kind altijd pik ipv kip (toen ik nog jong en onschuldig was, en er dus geen rare gedachtes bij had) X-D

18. turkse pikkensoep :)

nazife wijzigde dit bericht op 19-01-2010 20:36 met 21%

19. Volkoren penne met spinazie, pesto, kookroom en gerookte zalm. Het was weer smullen!! :-d

20. zondag ravioli
    gisteren uit eten, heeeel simpel kipsate met atjar en friet
    vandaag pannenkoeken
    morgen nog geen idee... ligt er aan of de afspraak doorgaat en we dus uit eten gaan. Anders denk ik zuurkoolstamp :)

When the sun comes up I\'ll have morals again

21. quote:
    Goed gevuld? ;-)

22. Ik vind het zo raar om over mijn eigen eten te zeggen maar ik denk echt dat ik mij gister overtroffen heb. Het was echt subliem. En ik ben over mijn eigen baksels niet vaak tevreden, het kan altijd beter. Maar och wat was het lekker. Veel foto's gemaakt. Ik had beetje boel teveel dus eet het vanavond weer.

Ik heb foto's maar mijn vriendin heeft ook veel gemaakt. Even wachten dat ik die foto's vandaag krijg. Dan zoek ik de mooiste uit. Als ik ze vandaag niet krijg dan zet ik een foto hier eind van de dag neer van mijzelf.

Ik heb volgende week een etentje hier met Poezewoes en partner. Ik wilde van hoofdgerecht hetzelfde maken, maar gister toch ondervonden dat het gigantisch veel werk is. Ik had alles al een keer apart gemaakt en dan valt het niet op hoeveel werk het is. Dus volgende week voor 4 ...... denk alleen dat ik het vlees verander. De rest niet. Maar nou zit ik al de hele ochtend te denken wat voor vlees dan ..... Moet bij cranberrycompote passen.

Nou moet zo weg, eind van de middag kom ik met de foto's.

23. quote:

:rofl:

zojuist bedacht (thanks to this topic) dat ik vanaaf een tilapiaatje ga bakken met gebakken aardappeltjes en iets van slalalalalalalade.....

iemand trouwens nog lekkere ideetjes met grote garnalen??

Missphoebe wijzigde dit bericht op 20-01-2010 09:35 met 9%
    pieker je net, het komt toch oars...

24. Zou vanavond uit eten gaan, maar dat gaat niet door. Moet dus even dit (en andere?) topic doorspitten voor inspiratie denk ik... :-P

25. Ik ga straks wokken met kalkoenfilet,bosuitjes en noodles erdoor.