HELP!!! haha. Koffie.

30-07-2014 20:01 85 berichten
Hallo ladies,



De afgelopen jaren drink ik eigenlijk hoofdzakelijk koffie omdat dat het enige is dat ik te drinken vind voor de hele dag.

Hoewel ik meer water moet drinken en dat nu ook wel doe, blijft koffie toch de hoofddrank.

Nu wil ik stoppen met (zoveel) koffie drinken en zoek daar een alternatief voor. Thee is niet echt een optie, want dat vind ik net warme limonade en limonade zelf zit ik ook niet op te wachten, dat is voor zo nu en dan, voor dagelijks vind ik het dikmakende zoete troep en dat geldt ook voor vruchtensappen en met zuivel ben ik al langer gestopt.



Nepkoffie is ook niet de bedoeling en alcohol lijkt me niet zo'n goed plan.



Maar wat dan wel?? Wie heeft er een goed idee?
Alle reacties Link kopieren
Why change a winning team? Of geniet je niet meer van je koffie?
Ik heb een grote kan water in de koelkast staan.

Soms leuk ik dat op met verse munt, citroen of komkommer.
Water uit de kraan?
Alle reacties Link kopieren
Spa? (Evt met een klein smaakje als je het neutraal niet lekker vindt, zoals spa citroen)
Alle reacties Link kopieren
Ik stopte met de hele dag door koffiedrinken toen ik als een bejaarde begon te trillen en een hartslag had van had ik jou daar.

Had ik er verder geen last van gehad, dan was ik waarschijnlijk niet gaan minderen.
Alle reacties Link kopieren
cup a soup? je hebt ook een pure variant

diksap zonder suiker?
Alle reacties Link kopieren
Bolero?



Soort van limonade maar dan zonder suiker, nauwelijks calorieen en je hebt bv ook amandelsmaak, ice tea, etc..



Of Ice tea, zelf maken
Geniet van elke dag!
Met warm weer is water met schijfjes citroen en munt lekker. Of met limoen en komkommer. Ik maak altijd een hele kan en die gaat dan de koelkast in, lekker fris. Toch water, wel meer smaak.

Af en toe limonadesiroop door het water, wisselt ook weer wat af qua smaak.

Dubbelfris-achtige dingen? Crystal Clear?
Alle reacties Link kopieren
Nou, tijd voor thee zonder suiker dan maar;)



Ik drink tegenwoordig water met heel veel ijsklontjes. Je kunt het natuurlijk met munt, basilicum of limoen oid een smaakje geven.
Groene ijsthee? Of zelfgemaakte ijsthee? Dat is het enige dat ik lekker vind.
Veel dingen waar ik niet aan heb gedacht.



Ik ga eens even kijken wat Bolero precies is.
Cateau, als je een redelijk alternatief vindt, ben ik zeer geïnteresseerd! De thee en de spa rood komen me m'n neus uit, en met water heb ik het ook gehad. Frisdrank lust ik niet.



Wat ik wel errug lekker vind: Taki-taki. Gezond? Nou, nee. Het is tomatensap met (o.a.) een hoop zout en tabasco. Meer geschikt als borrelvervanger dan om weg te klokken om 9 uur 's morgens. Maar ik kan er, 's middags als ik naar huis rijd, helemaal naar verlangen.

De flessen in de handel zijn klein en belachelijk duur, je kunt het makkelijk zelf maken. Maar ja, je moet wel van tomatensap houden...



Verder heb ik helaas geen tips, ik hoop op die van jou .
quote:Sensy12 schreef op 30 juli 2014 @ 20:03:

Why change a winning team? Of geniet je niet meer van je koffie?Neh, mijn tong is onderhand een spekzool.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 30 juli 2014 @ 20:03:

Ik heb een grote kan water in de koelkast staan.

Soms leuk ik dat op met verse munt, citroen of komkommer.

Dat is wel een plan.



Ik zag net ook cup a soup langs komen. Met een heldere variant kan ik wel wat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 30 juli 2014 @ 20:09:

[...]



Neh, mijn tong is onderhand een spekzool.







Gelukkig zitten hier wat tips waar je wat mee kunt
Mijn zoon wijst me ineens op iets dat ik jaaaaaaaren geleden dronk. Chinese Yasmijnthee, dat drink je zonder suiker en heeft een hele diepe smaak.



Is ook een plan.



Nu heb ik water met komkommer, citroen en munt. Heldere cup a soup en yasmijnthee.



Dat moet lukken!



Ladies, bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Limoen in je water is ook nog erg lekker. En inderdaad citroen met munt gecombineerd in je water maar die had je al
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 30 juli 2014 @ 20:17:

Mijn zoon wijst me ineens op iets dat ik jaaaaaaaren geleden dronk. Chinese Yasmijnthee, dat drink je zonder suiker en heeft een hele diepe smaak.



Is ook een plan.



Nu heb ik water met komkommer, citroen en munt. Heldere cup a soup en yasmijnthee.



Dat moet lukken!



Ladies, bedankt. Alle thee drink je zonder suiker hoor. Maar jasmijnthee is heel erg lekker. Misschien ook een lapsang? Heeft een rokerige smaak.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat zomaar te denken: zou je water met rode peper kunnen maken? Zodat het een beetje pittig wordt.



Heb ooit van Royal club Een mangosapje met peper ontdekt en vond dat toen erg lekker, maar het is niet meer te krijgen. Mijn lievelingstheeën zijn ook vaak met een pepertje erdoor, vandaar.
quote:Mevrouw75 schreef op 30 juli 2014 @ 21:28:

Ik zat zomaar te denken: zou je water met rode peper kunnen maken? Zodat het een beetje pittig wordt.



Heb ooit van Royal club Een mangosapje met peper ontdekt en vond dat toen erg lekker, maar het is niet meer te krijgen.De keuken in en experimenteren, zou ik zo denken. Ik ga het wel doen. Wat een geweldig idee, mevrouw75!
Hier ook een grote kan water met bv limoen en frambozen of watermeloen .
quote:Sri schreef op 30 juli 2014 @ 20:07:

Cateau, als je een redelijk alternatief vindt, ben ik zeer geïnteresseerd! De thee en de spa rood komen me m'n neus uit, en met water heb ik het ook gehad. Frisdrank lust ik niet.



Wat ik wel errug lekker vind: Taki-taki. Gezond? Nou, nee. Het is tomatensap met (o.a.) een hoop zout en tabasco. Meer geschikt als borrelvervanger dan om weg te klokken om 9 uur 's morgens. Maar ik kan er, 's middags als ik naar huis rijd, helemaal naar verlangen.

De flessen in de handel zijn klein en belachelijk duur, je kunt het makkelijk zelf maken. Maar ja, je moet wel van tomatensap houden...



Verder heb ik helaas geen tips, ik hoop op die van jou .

Heb je hier iets aan?



Helaas is er voor ons niets te vinden dat anders smaakt dan zout of zoet en daarmee verveel ik me echt een ongeluk.



Probeer die Chinese Yasmijnthee eens, dat is te krijgen bij de Chinese supermarkt of toko. De yasmijn is nauwelijks te proeven, maar er zit zo'n diepe smaak aan die thee, dat je je echt voldaan voelt qua smaak. Er is alleen één dingetje, als je het veel drinkt, dan krijg je trek om iets te eten, want het versnelt volgens mij je metabolisme, maar omdat er geen suiker in hoeft kan dat niet zo'n kwaad.

Ik ga ook lapsang proberen.



Verveel jij je ook zo, smaakgewijs?
quote:Mevrouw75 schreef op 30 juli 2014 @ 21:28:

Ik zat zomaar te denken: zou je water met rode peper kunnen maken? Zodat het een beetje pittig wordt.



Heb ooit van Royal club Een mangosapje met peper ontdekt en vond dat toen erg lekker, maar het is niet meer te krijgen.

Ja, dat frutten met peper is me bekend. Ik drink af en toe koffie met zwarte peper, heel lekker, maar ik wil dus van de koffie af.



Tijd om de keuken om te toveren in een lab.



Bedankt.
Gewone groene thee is geen zoete meuk hoor, zeker als je verse thee koopt die je met een thee-ei in je mok doopt. Rooibos vind ik ook heerlijk om te drinken. Ik ben ook geen fan van de fruitsmaakjes, maar deze twee zijn mijn favorieten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven