Hemelse appeltaart, wie biedt?

17-09-2014 18:17 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb een paar kilo appelen en wat kan je er lekkere dingen mee maken. Gelukkig is dat het probleem niet



Voor aanstaande weekend, ja ik weet het het duurt nog een paar dagen, wil ik graag een appeltaart maken.



Nog nooit gemaakt dus vannacht even gegoogled en mede door de aantrekkelijke foto heb ik gedacht om deze te maken;

http://www.culy.nl/recepten/klassieke-f ... ppeltaart/

(ik doe er alleen nog wat rozijnen door, of ik kan van die boerenjongens afkomen )



Nu liet ik het net weten aan mijn vriendin die op vakantie is en mij daardoor niet haar succesrecept van het deeg kan geven, maar wel zei dat ze twijfelde over het recept van het deeg - thanks - .



Dus met al mijn getwijfel zei ze, ach open een topic. Ja waarom niet, ik ben al zo vaak een stuk rijker geworden met jullie succesrecepten.



Willen jullie aangeven nav het recept wat hier in de OP staat hoe ik het beter/goed kan maken?



Als het een succes gaat worden kunnen jullie hier een stukje komen proeven .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ah een leuke poll vergeten bij te doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Mjammie. Mooie taart.



Helaas, aan mij heb je niks. Ik zou rustig bladerdeeg uit een pakje doen
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me een korstdeeg, vanwege het ijswater.

Het lijkt me een lekkere taart, wél typisch Frans, niet zoet.

Ik zou hem vergelijken met korstdeeg of zanddeeg.



mooie taart vooral.
Alsjeblieft GEEN rozijnen! En al helemaal geen boerenjongens.
Alle reacties Link kopieren
Mooi is ie in elk geval wel!



Lijkt me idd geen standaard appeltaartdeeg. Ik heb mijn moeders recept opgezocht, die doet voor een mooie springvormappeltaart:

300 gram bloem

180 gram roomboter

150 gram basterdsuiker, wit

1 stuks losgeklopt ei

1 snufje zout
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje67 schreef op 17 september 2014 @ 19:01:

Alsjeblieft GEEN rozijnen! En al helemaal geen boerenjongens.



Vertel?



Ik dacht op het laatst een paar erdoor te roeren?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ziet er goed uit. Maar persoonlijk vind ik gezouten roomboter lekkerder om deeg mee te maken dan ongezouten roomboter samen met los toegevoegd zout.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
=quote:MissMartine schreef op 17 september 2014 @ 19:03:

Mooi is ie in elk geval wel!



Lijkt me idd geen standaard appeltaartdeeg. Ik heb mijn moeders recept opgezocht, die doet voor een mooie springvormappeltaart:

300 gram bloem

180 gram roomboter

150 gram basterdsuiker, wit

1 stuks losgeklopt ei

1 snufje zout



Ok. Dus je denkt dat die in de taartvorm kan met de ribbeltjes?



Verder alles door elkaar of is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje67 schreef op 17 september 2014 @ 19:01:

Alsjeblieft GEEN rozijnen! En al helemaal geen boerenjongens.



+1



Hou het bij een Appeltaart, in plaats van een appelrozijnenkrentenboerenjongenstaart.
Vandaag is de mooiste dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg subiet trek ...



...geen inhoudelijke reactie

Alle reacties Link kopieren
quote:kartonnendoos schreef op 17 september 2014 @ 19:12:

[...]





+1



Hou het bij een Appeltaart, in plaats van een appelrozijnenkrentenboerenjongenstaart. ok, maar in een appeltaart zit toch meestal ook rozijnen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me dat rozijnen de taart veeeeel minder mooi maken. Verder zit er inderdaad weinig suiker in het deeg. De rand zal dus niet zo smaken als een ouderwetse gewone appeltaart.

Ik ben wel heel benieuwd of je hem net zo mooi kan krijgen als op die foto!
quote:pimpelmeesje67 schreef op 17 september 2014 @ 19:01:

Alsjeblieft GEEN rozijnen! En al helemaal geen boerenjongens.



Waarom niet? Lekker toch?



Ik gebruik altijd dit recept (http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R853196/appeltaart). De amandelspijs kruimel ik door het appelmengsel en ik laat de abrikozenjam zitten (is volgens mij wel lekker, maar ik eet nooit abrikozenjam, dus zonde om een hele pot te kopen).



Edit: ik zie nu dat in het recept geen rozijnen bij staan. Die doe ik er ook altijd nog in (niet teveel, het is een appeltaart, geen appelrozijnentaart ).
Alle reacties Link kopieren
Strooi over het 1e appelmengsel een eetlepel custard poeder. Dat bind het loskomende vocht van de appels een beetje. Zo heb je geen kans dat de taart zompig wordt. Neem ongeveer 1 eetlepel en strooi die met een theezeefje over de compote. Qua smaak zul je er niet veel van proeven, taart wordt hoogstens wat smeuïger/lekkerder. En doe niet teveel suiker door het deeg, maximaal de helft van de hoeveelheid meel. Succes!
Oehhh ziet er heerlijk uit en mij lijkt t met rozijnen nog lekkerder. Ik kan je jammergenoeg geen tips mbt het deeg geven maar ik houd me hartelijk aanbevolen om m op te eten mocht t tegenvallen.
quote:goldenoldie schreef op 17 september 2014 @ 19:17:

Strooi over het 1e appelmengsel een eetlepel custard poeder. Dat bind het loskomende vocht van de appels een beetje. Zo heb je geen kans dat de taart zompig wordt. Neem ongeveer 1 eetlepel en strooi die met een theezeefje over de compote. Qua smaak zul je er niet veel van proeven, taart wordt hoogstens wat smeuïger/lekkerder. En doe niet teveel suiker door het deeg, maximaal de helft van de hoeveelheid meel. Succes!Om een vochtige bodem te voorkomen, verkruimel ik altijd een beschuitje op de bodem (tussen bodem en appelmengsel dus).
He ik dacht dat ik hier een lekkere appeltaart kon kopen...
Ik vind rozijnen echt zo smerig. En ik weet dat ik vele medestanders heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:larva schreef op 17 september 2014 @ 19:19:

He ik dacht dat ik hier een lekkere appeltaart kon kopen...Nee hoor, met een lekker recept mag je gewoon gratis een stukje komen halen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:pimpelmeesje67 schreef op 17 september 2014 @ 19:19:

Ik vind rozijnen echt zo smerig. En ik weet dat ik vele medestanders heb.Ik heb ze nog niet ontmoet
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje67 schreef op 17 september 2014 @ 19:19:

Ik vind rozijnen echt zo smerig. En ik weet dat ik vele medestanders heb.



Ja zo eet ik ze ook niet maar doe ze wel in bepaalde gerechten waar het dan niet een overhand heeft hoor, maar een paar erin.



Maar beter van niet begrijp ik.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik weet van gebak maar 1 ding: veul roomboter en bergen suiker. Dat maakt een lekkere taart. Light en minder slecht voor de lijn: niet aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:goldenoldie schreef op 17 september 2014 @ 19:17:

Strooi over het 1e appelmengsel een eetlepel custard poeder. Dat bind het loskomende vocht van de appels een beetje. Zo heb je geen kans dat de taart zompig wordt. Neem ongeveer 1 eetlepel en strooi die met een theezeefje over de compote. Qua smaak zul je er niet veel van proeven, taart wordt hoogstens wat smeuïger/lekkerder. En doe niet teveel suiker door het deeg, maximaal de helft van de hoeveelheid meel. Succes!



Oke, waar kan je die custard poeder kopen?



Je zegt het 1e appelmengsel, hoeveel mengsels heb jij dan?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik maak altijd een appeltaart van cakebeslag zijn ze hier dol op.

Hier een lekker recept en dan heerlijk ook met die custard erdoor.Weer eens wat anders als andere appeltaart.



http://www.banier.cc/inde ... =article&id=88&Itemid=104
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven