Houdbaarheid afbakbroodjes na openen verpakking

29-08-2014 16:13 21 berichten
Hoe lang kun je afbakbroodjes bewaren nadat je de verpakking hebt geopend? Ik kan me herinneren dat er vroeger op de verpakking 48 uur stond, maar op het pak dat ik nu in de koelkast heb liggen staat alleen 'beperkt houdbaar, gekoeld bewaren'.

Zijn ze nog goed als ze niet groen zijn? Ik heb de verpakking maandag open gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het er niet op wagen.
Ruik eraan en als het enigszins fris ruikt dan goed afbakken en lekker oppeuzelen. Ruikt het onfris? In de groencontainer ermee.
Ruikt het normaal? Is het niet beschimmeld en niet keihard? Dan kan je het prima eten. Ik neem het (op bepaalde dingen na) niet heel nauw met houdbaarheid. Mijn zintuigen vertellen genoeg. Nog nooit ergens ziek van geworden.
Hmmm ik wil ze aan mijn kind geven, dus dan kan ik ze misschien toch beter weg gooien en even nieuwe halen.
Alle reacties Link kopieren
Volgende keer direct invriezen!
I would rather shit in my hands and clap
Die zou ik gerust nog eten als het er nog fris uitziet en goed ruikt!



Tip: als niet alle broodjes in één keer gegeten worden kun je ze in de vriezer doen! Niet deze alsnog, maar de volgende keer!



Hier is dat overigens nooit meer nodig. Als ik er tien bak dan eten we er tien, bak ik er twintig dan gaan ze ook op! Pubers!
Als je er niets aan ziet en ruikt vind ik weggooien echt zonde hoor. De kindjes in Afrika bla bla bla.
Alle reacties Link kopieren
Tot er donsjes op zitten.

Het brood is al gaar,je legt het alleen in de oven voor een knapperig korstje
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
3 dagen in de koelkast na openen.
Alle reacties Link kopieren
Ze drogen uit dus ze worden er niet lekkerder op.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Van maandag zou ik niet meer doen. Zou ook 48 uur aanhouden.
Alle reacties Link kopieren
Als het fris ruikt kan je het wel opeten.



Ik heb het vaak niet zo nou met houdbaarheidsdatum datums. En heb in de loop van de jaren geleerd er wel eerst even aan te ruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:n93 schreef op 29 augustus 2014 @ 16:20:

Ruikt het normaal? Is het niet beschimmeld en niet keihard? Dan kan je het prima eten. Ik neem het (op bepaalde dingen na) niet heel nauw met houdbaarheid. Mijn zintuigen vertellen genoeg. Nog nooit ergens ziek van geworden.Dit. Plus dat de houdbaarheidsdatum vaak vrij streng wordt gekozen omdat ze het willen kunnen garanderen. Dus zijn heel veel producten na de houdbaarheidsdatum ook nog wel even goed. Ik beoordeel het vaak ook door zelf te kijken hoe het eruit ziet, voelt of ruikt. En vind het zonde om eten weg te gooien als het nog goed is.
Weggooien en voortaan die van Delifrance kopen, die zitten tenminste gescheiden verpakt zodat je de ene kunt eten en de andere kunt bewaren.
Alle reacties Link kopieren
quote:tialtngo schreef op 29 augustus 2014 @ 16:23:

Volgende keer direct invriezen!Dit!
Alle reacties Link kopieren
Maandag geopend en het is nu vrijdag. Natuurlijk kan dat nog! Tenzij je ze niet goed afgedekt hebt en ze nu keihard zijn, dan zou ik ze weggooien. Maar kom op, je gaat ze toch niet weggooien? Dat is pure verspilling.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Alle reacties Link kopieren
Idd invriezen!
Alle reacties Link kopieren
Ik eet ze tot er haar op begint te groeien. Soms even terug beetje nat maken als ze wat verhard/uitgedroogd zijn.
Ruik, kijk en voel. Als alles ok is kun je het eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 29 augustus 2014 @ 17:36:

Weggooien en voortaan die van Delifrance kopen, die zitten tenminste gescheiden verpakt zodat je de ene kunt eten en de andere kunt bewaren.Die dan ook meteen 4 tot 5 keer duurder zijn als de goedkoopste, en dat moet je natuurlijk dan ook net maar kunnen betalen.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven