Hulp nodig: lekker vegetarisch

18-09-2014 09:25 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg vanavond een vriendin te eten die vegetariër is. Het is last minute besloten, dus ik moet vandaag even iets verzinnen om te maken. We zitten in een vakantiehuisje, ik heb geen oven en geen keukenmachines en geen hele voorraad kruiden etc. Ik wil haar wel graag een fatsoenlijke maaltijd geven. Wie heeft een simpel recept wat wel lekker is. Ik zat zelf te denken aan wraps, maar wat doe ik daar dan in?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vegetarische wraps heerlijk met kidneybonen.
Alle reacties Link kopieren
De wrapt kun je gewoon bereiden zoals je normaal zou dan en dan met vegetarische kipstukjes of vegagehakt ipv echt vlees.
Komt wel goed, schatje!
Alle reacties Link kopieren
Naar de super rennen voor een pakje kaasfondue en stokbrood.
Simpel vegetarisch:

Vlees vervangen door noten, of

Vlees vervangen door champignons of andere paddestoelen, of

Vlees vervangen door kaas (zachte of pittige, nederlandse of franse, of

Vlees vervangen door iets met ei.
Alle reacties Link kopieren
Beef shanghai met vegaballetjes ipv gehaktballetjes is ook erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ok dank voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Spaghetti aglio e olio! Benodigdheden: spaghetti, knoflook en gedroogd chilipepertje. Met een Caprese salade erbij.
Alle reacties Link kopieren
Noedels met kip, maar de kip vervangen door kipstukjes van de vegetarische slager. Lekkerder dan kip zelf, vind ik als vleeseter.
Alle reacties Link kopieren
quote:branningbrothers schreef op 18 september 2014 @ 09:38:

Spaghetti aglio e olio! Benodigdheden: spaghetti, knoflook en gedroogd chilipepertje.Ik zou hier dan nog wat Parmezaan en basilicum over verdelen. Voor de smaak en gezelligheid.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Penne met pompoen!



Pompoen schillen en in stukken in een ovenschaal leggen.

in een leukenmachine fijnmaken: 3 tenen knoflook, peper, zout, royale scheut olijfolie, 5 blaadjes verse salie.

Oliemengsel door de pompoenstukken acheppen en in een hete oven plm. 20minuten gaar laten worden.



Grote hand pijnboompitten en stukjes bettine blanc geitenkaas over de pompoen verdelen en nog een minuut of 2 roosteren.



Door de gare penne scheppen, evt. verse parmezaan erover raspen.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Couscous:



http://www.ah.nl/allerhan ... 4/couscous-met-tuinerwten
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:summer73 schreef op 18 september 2014 @ 09:51:

Penne met pompoen!



Pompoen schillen en in stukken in een ovenschaal leggen.

in een leukenmachine fijnmaken: 3 tenen knoflook, peper, zout, royale scheut olijfolie, 5 blaadjes verse salie.

Oliemengsel door de pompoenstukken acheppen en in een hete oven plm. 20minuten gaar laten worden.



Grote hand pijnboompitten en stukjes bettine blanc geitenkaas over de pompoen verdelen en nog een minuut of 2 roosteren.



Door de gare penne scheppen, evt. verse parmezaan erover raspen. lees de OP nog eens terug
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Pasta putanesca. Saus maken van gefruite ui en knoflook, tomatenblokjes, zwarte olijven, kappertjes, basilicum, peper en zout. Parmezaanse kaas erbij. Lekker smullen!
quote:jongemama20 schreef op 18 september 2014 @ 09:29:

De wrapt kun je gewoon bereiden zoals je normaal zou dan en dan met vegetarische kipstukjes of vegagehakt ipv echt vlees.Dit dus. Heel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Aubergine is een hele fijne vleesvervanger en zou je makkelijk in een wrap kunnen verwerken, even kort bakken in de koekenpan!



Ik zou hiervoor geen vegetarische stukjes gebruiken, als vegetariër weten mensen vaak welke wel en welke niet lekker zijn. Als je het nog nooit uitgeprobeerd hebt heb je kans dat je precies de verkeerde pakt. ( en er smaken er nogal wat naar hondenbrokken)
anoniem_207557 wijzigde dit bericht op 18-09-2014 10:20
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Ga iig geen vlees vervangen met noten en kaas. Mij maak je als vegetariër gewoon blij met een lekkere pasta.
Ik heb er echt een grote hekel aan als vlees alleen wordt vervangen door groente zoals aubergine en champignons, net of je een konijn bent als vegetariër. Dat is geen vlees vervangen maar vlees weglaten.
Ik heb dan weer liever vlees goed vervangen door extra groenten dan vleesvervangers op de verkeerde manier.
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op 18 september 2014 @ 09:54:

[...]





lees de OP nog eens terugKnoflook pletten heb je niet per sé een keukenmachine voor nodig, hoor..
quote:blondgroen schreef op 18 september 2014 @ 10:18:

Aubergine is een hele fijne vleesvervanger en zou je makkelijk in een wrap kunnen verwerken, even kort bakken in de koekenpan!



Ik zou hiervoor geen vegetarische stukjes gebbruiken, als vegetariër weten mensen vaak welke wel en welke niet lekker zijn. Als je het nog nooit uitgeprobeerd hebt heb je kans dat je precies de verkeerde pakt. ( en er smaken er nogal wat naar hondenbrokken)





Welnee, meesten zijn tegenwoordig prima.

Heel persoonlijk dus, zelf heb ik een hekel aan pasta dus je zou vriendin kunnen vragen waar ze van houdt.
Alle reacties Link kopieren
http://www.ah.nl/allerhan ... egetarische-pastarecepten
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:saartjuhzes schreef op 18 september 2014 @ 10:26:

[...]



Knoflook pletten heb je niet per sé een keukenmachine voor nodig, hoor..Haha nee dat snap ik, maar het vond ik het wel grappig dat ze een keukenmachine én een oven noemt terwijl TO juist zegt dat dat niet mogelijk is.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:hgjb266 schreef op 18 september 2014 @ 10:24:

Ik heb er echt een grote hekel aan als vlees alleen wordt vervangen door groente zoals aubergine en champignons, net of je een konijn bent als vegetariër. Dat is geen vlees vervangen maar vlees weglaten. ik eet grotendeels vegetarisch, maar doe dat idd wel door extra groente te eten en nauwelijks vleesvervangers. Ben gewoon gek op groente en vind veel vleesvervangers niet te eten plus ook nog eens erg duur. Maar het blijkt maar weer: het ene konijn vegetariër is de andere niet.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:hgjb266 schreef op 18 september 2014 @ 10:29:

[...]





Welnee, meesten zijn tegenwoordig prima.

Heel persoonlijk dus, zelf heb ik een hekel aan pasta dus je zou vriendin kunnen vragen waar ze van houdt.De meeste inderdaad maar soms vind ik het daar echt naar smaken! Over smaak valt niet te twisten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven