Invriezen of in koelkast bewaren?

19-09-2014 17:12 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net bij de slager vlees gekocht voor mijn moeder. Normaal haal ik dat altijd vlak voor ik naar haar toe ga, maar net moest ik in de buurt van de slager zijn dus ik dacht ik neem het vast mee.

Ik ga alleen morgen pas naar mijn moeder en dan is het de bedoeling dat het vlees ingevroren wordt.

Is het dan het beste om het vlees nu in te vriezen en dan morgen bevroren mee te nemen (20 min rijden) of is het het beste om het vannacht in de koelkast te bewaren en dan morgen bij mijn moeder pas in te vriezen?
Ik denk morgen pas invriezen, als het ontdooit terwijl je op weg bent naar je moeder kun je het niet opnieuw invriezen. En als je het net hebt gekocht hoeft het nog niet meteen ingevroren te worden.
Alle reacties Link kopieren
Invriezen en in zo'n geïsoleerde tas die je bij de supermarkt kunt kopen of in een koelbox met koelelementen meenemen.

Niet invriezen en zo meenemen en daarna opnieuw invriezen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
quote:Merisi schreef op vrijdag 19 september 2014 17:16 Ik denk morgen pas invriezen, als het ontdooit terwijl je op weg bent naar je moeder kun je het niet opnieuw invriezen. En als je het net hebt gekocht hoeft het nog niet meteen ingevroren te worden.Dat vind ik zo'n onzin. Tuurlijk kan je het dan nog wel invriezen. Daarbij, na 20 minuten is het nauwelijks ontdooit.
Alle reacties Link kopieren
Invriezen, gooi gelijk een paar flesjes water in de vriezer. Die kun je dan in de tas gooien bij het vlees morgen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Oké invriezen dus?

Het ligt nu nog in de koelkast dus wat dat betreft kan ik nog beide kanten op
Alle reacties Link kopieren
Vlees zal echt niet ontdooien in 20 minuten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het weinig verschil maakt. Maar 2 keer invriezen is echt niet goed voor de kwaliteit van je vlees (als het tussendoor ontdooid).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven