Koekenpan

13-07-2014 14:48 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toe aan een nieuwe koekenpan. Voorheen kocht ik maar wat, maar nu wil ik graag een echt goede aanschaffen. Heeft iemand een tip voor een geweldig exemplaar?
Alle reacties Link kopieren
Ikea 365 en met de hand afwassen.



Ookal denk ik zelf aan die keramische maar daar heb ik nog geen ervaring mee.
Been there, done that, got the T-shirt.
Een Turk!
Alle reacties Link kopieren
BK Balans+
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
ik heb een keramische bij Blokker gekocht, bevalt me prima
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ikea. Voldoet prima. Na een jaar intensief gebruik (en in de vaatwasser) ben ik meestal aan een nieuwe toe. Maar dat is geen probleem, door de fijne prijs.



Ook ervaring met Tefal trouwens (die waste ik met de hand af). Maar... Ook deze moest na een jaar vervangen worden en was wel vier keer duurder dan de Ikea pan.



Ik kook op inductie trouwens.
Ik heb ook een keramische pan van de Blokker, heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keramische en die is verschrikkelijk.

Normaal gesproken heb ik die van de Ikea en die bevallen erg goed.
De beste pan die ik ooit heb gekocht en nu nog steeds, als nieuw dienst doet is de koekenpan van de Lidl. Wat een fantastische pan is dat, die gaat in mijn testament.

Ik was hem met de hand af, heb geen vaatwasser, dus ik ken het verschil niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 13 juli 2014 @ 16:06:

De beste pan die ik ooit heb gekocht en nu nog steeds, als nieuw dienst doet is de koekenpan van de Lidl. Wat een fantastische pan is dat, die gaat in mijn testament.

Ik was hem met de hand af, heb geen vaatwasser, dus ik ken het verschil niet.

+1

Alleen gaat hij bij mijn wel gewoon in de vaatwasser, net als alles. Heb de eerste nu iets van 10 jaar en die is nog steeds prima.

Alleen niet met metaal erin zitten, daar houden ze niet van.




Heb deze en ben er tevreden over, maar ben eerlijk gezegd gewoon voor de looks gevallen.
Hier een Herman den Blijker. Gaat gewoon in de vaatwasser en doet het na vier jaar nog prima. Is wel duur.

Overigens geloof ik prima dat Ikea, Lidl, of wat dan ook ook prima zijn. Dus ik zou daarmee beginnen. Is het niks kun je altijd nog een duurdere kopen toch?
quote:Captain_Obvious schreef op 13 juli 2014 @ 16:20:

Hier een Herman den Blijker. Gaat gewoon in de vaatwasser en doet het na vier jaar nog prima. Is wel duur.

Overigens geloof ik prima dat Ikea, Lidl, of wat dan ook ook prima zijn. Dus ik zou daarmee beginnen. Is het niks kun je altijd nog een duurdere kopen toch?Ik voer al 35 jaar een huishouden en heb allerlei pannen geprobeerd, zowel de dure als de goedkopere, maar die Lidl pan is echt de beste die ik ooit heb gehad.
Alle reacties Link kopieren
Die van de Ikea!! Laatst een paar veel duurdere gekicht, maar na 2x gebruiken bakte het al aan (weet merk helaas niet meer). Dus maar weer die van de Ikea gekocht en superblij mee. Kost ook bijna niks!
quote:NYC schreef op 13 juli 2014 @ 16:20:

[afbeelding]



Heb deze en ben er tevreden over, maar ben eerlijk gezegd gewoon voor de looks gevallen. Wat een snoepie, daar was ik ook als een blok voor gevallen, al was het maar om op te hangen voor de sier.
Ik heb die van Ikea en die van Tefal; de Jamie Oliver lijn.

Vind ze allebei fijn, alleen die van de Ikea gaan minder lang mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 13 juli 2014 @ 16:06:

De beste pan die ik ooit heb gekocht en nu nog steeds, als nieuw dienst doet is de koekenpan van de Lidl. Wat een fantastische pan is dat, die gaat in mijn testament.

Ik was hem met de hand af, heb geen vaatwasser, dus ik ken het verschil niet.Ja van de Lidl, maar die hebben ze niet altijd helaas (hier nu eentje aan vervanging toe omdat hij net iets te vaak zonder iets op het vuur is blijven staan).
voor vlees heb ik het liefst die van de aldi



voor pannenkoeken en eieren liefst die van de action
Alle reacties Link kopieren
Hier Herman den Blijker en zeer tevreden.
Demeijere is ook top. Pannen die hier genoemd worden gaan geen leven lang mee. Zou ik dus geen echte goede pannen noemen.
Ik hoef niet perse een pan die een leven lang meegaat, waarom zou dat een voordeel zijn?



Ik bedenk me trouwens net dat ik ook ooit een Le Creuset pan heb gehad. Dat zou dè pan onder de pannen moeten zijn... Maar echt. Wat een onding! Bakte ondanks het aanhouden van de gebruiksaanwijzing altijd meteen aan. Alles wat ik wilde bakken mislukte met die pan.



Heb ik bij die cheapass Ikea pannen nooit.
Tefal sensorielle, heerlijke pannen! Gewoon in de vaatwasser, heb er nog steeds geen krassen in na een jaar. En ik ga er niet heel zuinig mee om.
Ze vraagt om een echt goede pan. 1 jaarspannen vallen daar niet onder.
quote:Dickens schreef op 13 juli 2014 @ 19:07:

Ze vraagt om een echt goede pan. 1 jaarspannen vallen daar niet onder.



Nou nou nou, overdrijven is ook een kunst. Natuurlijk is een pan die je na een jaar weggooit geen ontzettend goede pan, maar pannen die 7-10 jaar meegaan en daarna vervangen moeten worden (in de categorie onder 50 euro) zijn ook gewoon goede pannen.



Ik ben momenteel erg tevreden met mijn ikea 365+ pan, maar ga hierna waarschijnlijk een Green Cooking pan van de Sola halen. Die heeft geen anti-aanbaklaag, maar bakt toch niet aan door het materiaal (mijn moeder heeft 'm en hij bakt zo mooi ). Het laagje aan de binnenkant laat dus ook nooit los, zelfs niet met metalen dingen in je pan!
Als een eenjaarspan (Tefal, Ikea) ontzettend fijn bakt in dat ene jaar vind ik dat ook vallen onder 'goede pan.'



Zoals die Le Creuset, kan best dat het een pan voor het leven is, maar als hij kut bakt heb je er alsnog niks aan toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven