Kookboeken vs het world wilde web

21-04-2014 15:52 45 berichten
Ik vind het heerlijk om kookprogramma's te kijken. Ik kan ook genieten van kooktijdschriften, -boeken, -blogs en toch speur uren op het web als ik besluit een bepaald gerecht te maken. Terwijl ik veel tijdschriften en kookboeken heb, en er nog meer wil bestellen



Hoe doen jullie dat? En hebben jullie ook die drang om toch nog kookboeken te kopen, terwijl alles te vinden is op het web?
Alle reacties Link kopieren
Kookboeken kopen? Nee, de plank ligt nog te vol met kookboeken die ik amper in kijk. Ik verslijt alleen de boeken van Jamie O.

En de rest vind ik in overvloed op internet.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een enorme verzameling kookboeken...



Maar mijn kookboekenverslaving kwam abrupt ten einde bij de ontdekking van Pinterest.. Daar kan geen kookboek tegen op
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Nee ik zoek alles op internet op, soms neem ik uit de bieb wel eens een boek mee maar dat is hooguit 2x per jaar.
quote:sweetfirefly schreef op 21 april 2014 @ 15:54:

Kookboeken kopen? Nee, de plank ligt nog te vol met kookboeken die ik amper in kijk. Ik verslijt alleen de boeken van Jamie O.

En de rest vind ik in overvloed op internet.Raar is dat hè? Zodra ik een kookboek zie, wil ik erin kijken en meestal ook kopen. Maar als ik wat ga koken, zoek ik altijd op het web! Zo stom...
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek alle recepten op internet, hoe leuk ik het ook vind om in een kookboek te bladeren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Als ik nieuwe gerechten uitprobeer, dan kook ik altijd met een recept van internet. In kookboeken kijk ik niet.
Ik koop regelmatig (kook)boeken, vind het fijn er op mijn gemak door te bladeren.
quote:Wollstonecraft schreef op 21 april 2014 @ 16:05:

Ik koop regelmatig (kook)boeken, vind het fijn er op mijn gemak door te bladeren.Maar heb je er wel eens wat uit gekookt? Ik heb recent twee boeken van Annabel Langbein gekocht en nog een, iets met de pure keuken of zo (ben te lui om op te staan en te kijken hoe het boek heet ) en ik ben nu aan het kijken bij bol voor een boek van Donna Hay... En ik heb er nog niks uit gekookt. Ik heb ook alle boeken van Jamie: ook nog niks uit gekookt... Kansloos dit hè
Alle reacties Link kopieren
Haha wat herkenbaar. Ik zoek ook meestal recepten online terwijl ik een plank vol kookboeken heb. Uit de meeste boeken heb ik niet meer dan 2 recepten gekookt. Zonde eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens iets gemaakt uit de kookboeken van Jamie Oliver, maar niet zoveel. Een keer een spaghetti bolognese en een keer een Thaise soep, dat was het geloof ik wel. En een keer een aardappelsalade van Jamie, maar die kwam dan weer van internet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:viavia2013 schreef op 21 april 2014 @ 16:10:

[...]



Maar heb je er wel eens wat uit gekookt? Ik heb recent twee boeken van Annabel Langbein gekocht en nog een, iets met de pure keuken of zo (ben te lui om op te staan en te kijken hoe het boek heet ) en ik ben nu aan het kijken bij bol voor een boek van Donna Hay... En ik heb er nog niks uit gekookt. Ik heb ook alle boeken van Jamie: ook nog niks uit gekookt... Kansloos dit hè



Ja hoor, uit sommige meer dan uit andere.

Sommige boeken heb ik nog niet uit gekookt, maar dat wil niet zeggen dat ik dat nooit ga doen. Ik kan maar zo een boek uit de boekenkast pakken en daar erin te bladeren geinspireerd worden om er iets uit te koken.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal alle recepten van internet en zet ze in Evernote, dan heb ik ze overal en altijd bij de hand.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Gratis Indonesisch kookboek van de Marine, met meer dan 1000 recepten:



ebookbrowsee.net/kookboek-marine-pdf-d100285292
Love is the meaning of life
Ik kook veel uit de boeken van Jamie Oliver. Heb er ook een van nigella lawson maar daar heb ik nog nooit wat uit gemaakt (wel veel gelezen). Maar er staan geen plaatjes bij dus dat houdt me tegen blijkbaar



Recepten op internet vind ik gedoe. Doe ik dus nooit.
quote:elfjetwaalfje schreef op 21 april 2014 @ 16:38:

Ik haal alle recepten van internet en zet ze in Evernote, dan heb ik ze overal en altijd bij de hand.Goede tip, ga ik ook doen!
Ik koop ze. Vind ik leuker dan recepten uitprinten.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik kijk alleen op internet. En fijne recepten sla ik op in mijn Paprika app, mijn eigen kookboek.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel kookboeken en ook kooktijdschriften en ik maak er regelmatig wat uit. Ik pak elke maand de kooktijdschriften van die maand erbij (dus ook van voorgaande jaren) en kies dan meestal 1 of 2 boeken en daar kook ik die maand uit, gecombineerd met de vaste klassiekers in ons huishouden.



Van internet krijg ik keuzestress dus dat gebruik ik met name als ik heel specfiek een ingredient heb waar ik iets mee wil koken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn favorieten zijn jamies 15 minute meals en leiths vegetable bible. Die komen het vaakste uit de kast!
Alle reacties Link kopieren
quote:elfjetwaalfje schreef op 21 april 2014 @ 16:42:

Gratis Indonesisch kookboek van de Marine, met meer dan 1000 recepten:



ebookbrowsee.net/kookboek-marine-pdf-d100285292



De link doet t niet.....



En ik zou m heel graag bekijken Bijna 2 jaar uitgezonden geweest met ex partner, dus.....



Dankjewel!
Come fly with me on a jetplane
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 21 april 2014 @ 17:23:

Ik heb veel kookboeken en ook kooktijdschriften en ik maak er regelmatig wat uit. Ik pak elke maand de kooktijdschriften van die maand erbij (dus ook van voorgaande jaren) en kies dan meestal 1 of 2 boeken en daar kook ik die maand uit, gecombineerd met de vaste klassiekers in ons huishouden.



Van internet krijg ik keuzestress dus dat gebruik ik met name als ik heel specfiek een ingredient heb waar ik iets mee wil koken.Gebruik je dit om een weekend te maken, of snap ik het verkeerd?
Ik begreep die topictitel toch niet... Maar nu snap ik het.



Simpele recepten waarvan ik niet meer zo goed weet hoe ze gemaakt moeten worden (koekjes e.d.) speur ik snel even op van het internet. Een snelle maaltijd wat weer eens wat ander is, pak ik altijd van de site van Albert Heijn.



Maar wil ik wat speciaals maken, dan pak ik er een kookboek bij. Vooral die van Jamie zijn geweldig!
Alle reacties Link kopieren
AH speelt er handig op in door YouTube filmpjes te linken bij een recept.

Ik heb oude kookboeken waar ik nauwelijks meer in lees. Onhandig.

Al jaren geen kookboek meer aangeschaft, zelfs geen J.O.



Tegenwoordig is het zo gemakkelijk om een recept te vinden op www via sp, pad, tab, netbook, laptop enz.

De Interactive Cooktop van Whirlpool is nog geen echt product en dus voorlopig ook nog niet op de markt verkrijgbaar.



Let op: Dit is geen reclame. Ben daar niet werkzaam, maar vond het wel interessant m.b.t. dit onderwerp.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Helaas heb ik ook die tik, heel veel kookboeken maar evengoed zoek ik alles op via internet.



Heb zelfs al een aantal boeken weggedaan, de plank was topzwaar. Heb er later spijt van gehad, had ik ze maar in een doos bewaard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven