Koolhydraat arme recepten

15-06-2010 19:37 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een ander topic heb ik het gehad over mijn nieuwe afval poging. Hier kun je het wel en wee ervan lezen.

Cora de Fluiter dieet



Maar...

Sinds vandaag zit ik op een dieet zonder snelle koolhydraten en suikers. Ook geen fruit. Zijn er doorgewinterde lowcarb dieters die een paar lekkere recepten of ideetjes voor me hebben?

De discussie over of het wel of niet goed is en wel of niet helpt mag wat mij betreft worden overgeslagen.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of er nog iets lekkers en afwisselends te maken is zonder koolhydraten, snelle suikers en fruit. Lijkt mij redelijk saai. Maar ik lees mee, wie weet las ik af en toe een lowcarb dagje in.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook lastig. Yoghurt als ontbijt. Gebakken ei met spek en ui als lunch en groente en vlees als avond eten. Vanavond gek gedaan en een courgette en aubergine gebakken met een uitje. Maar was wel vette hap. De rolletjes spinazie in ham of spek die mams voor me maakt zijn ook lekker.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met gewoon gezond eten en regelmatig bewegen? Waarom van het ene wazige dieet in het andere stappen?
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
Is trouwens een oprechte vraag hoor, geen veroordeling. Ik vraag het me namelijk al best lang af. Ik weeg veel te veel en weet waar dat door komt (verkeerd eten, te weinig bewegen) en dus ook hoe ik dat moet veranderen. Het ene dieet dat gouden bergen belooft na het andere kan toch niet gezond zijn?
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
hompeltje misschien meer groenten en rauwkost enzo eten bij avond.

bijv. ei-tomaatsalade met bieslook

maaltijdsalades

gevogelte en vis
Alle reacties Link kopieren
quote:DarkRosePrincess schreef op 15 juni 2010 @ 19:48:

Wat is er mis met gewoon gezond eten en regelmatig bewegen? Waarom van het ene wazige dieet in het andere stappen?Daar is helemaal niets mis mee. Het hele dieet gebeuren had ik eerlijk gezegd ook niet zo extreem verwacht toen ik me meldde bij een door Cora de Fluiter aanbevolen orthomoluculair therapeute. Maar omdat gedane voedingsveranderingen en de metingen wijzen op waarschijnlijk een schildklier en bijnier probleem is er dus wel een dieet ingezet. Er worden onderzoeken gedaan (bloed en volgens mij ook urine straks) om e.e.a. uit te zoeken. Ik vind dit juist niet een zoveelste dieet. Het word heel erg nauwkeurig doorgemeten, nagekeken en afgestemd op jouw problemen en zwakke plekken. Ook het feit dat er onderzoeken worden gedaan enz., ik vind het niet zomaar een dieet. Al lijkt het nu wel even verrekt veel op south beach of atkins. Dat is overigens ook tijdelijk. max. 2 weken. Als test voor een koolhydraatverslaving.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lizzielientje schreef op 15 juni 2010 @ 19:51:

hompeltje misschien meer groenten en rauwkost enzo eten bij avond.

bijv. ei-tomaatsalade met bieslook

maaltijdsalades

gevogelte en visDank je wel. Ik ga de ei tomaat salade eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien gevulde paprika's met bloemkoolpuree?



Paprika's overdwars doorsnijden met het steeltje er nog aan. Erin doen: paar blokjes feta, lepeltje pesto, gehalveerde kerstomaatjes erop om het af te dekken. 20 minuutjes in de oven. Erbij serveer je bloemkoolpuree, gewoon bloemkool koken en pureren, op smaak brengen met peper en zout en eventueel een beetje parmezaanse kaas. Bloemkoolpuree is sowieso een leuk alternatief voor aardappelpuree vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Tsss, ik zet hier een hele lijst met favo salades neer, kom ik tot de ontdekking dat er in al die salades dus fruit zit.



Pff, lijkt me heel lastig.
...
Alle reacties Link kopieren
http://www.dietenlijst.nl/dieetrecepten ... draat_arm/



http://www.lowcarbrecepten.nl/
...
Alle reacties Link kopieren
quote:dolmades schreef op 15 juni 2010 @ 20:03:

Misschien gevulde paprika's met bloemkoolpuree?



Paprika's overdwars doorsnijden met het steeltje er nog aan. Erin doen: paar blokjes feta, lepeltje pesto, gehalveerde kerstomaatjes erop om het af te dekken. 20 minuutjes in de oven. Erbij serveer je bloemkoolpuree, gewoon bloemkool koken en pureren, op smaak brengen met peper en zout en eventueel een beetje parmezaanse kaas. Bloemkoolpuree is sowieso een leuk alternatief voor aardappelpuree vind ik.Whoah! Dit lijkt me dus superlekker! Thanks, die ga ik zeker proberen!
Alle reacties Link kopieren
quote:queenie1 schreef op 15 juni 2010 @ 20:04:

Tsss, ik zet hier een hele lijst met favo salades neer, kom ik tot de ontdekking dat er in al die salades dus fruit zit.



Pff, lijkt me heel lastig.Wel lief dat je een hele lijst al ingetypt had. Dus thanks anyway. Ook voor je linkjes.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij south beach recepten dan, dat is iig koolhydraatarm.



Je kunt falafel eten (van kikkererwten) of salades met peulvruchten. Of chili maken met kidneybeans etc. en daar een frisse groene salade met veel tomaat bij maken.



Of een lekkere salade met sperziebonen en tonijn en tomaat etc.
Alle reacties Link kopieren
Lees net de 'bloemkoolpuree', dus je mag ook knolselderij puree? Dat is ook wel lekker ter vervanging van aardappel. Kan ook met veel groentes samengaan. Is alleen slecht verkrijgbaar in de zomer geloof ik.
...
quote:hompeltjepompeltje schreef op 15 juni 2010 @ 19:59:

[...]





Daar is helemaal niets mis mee. Het hele dieet gebeuren had ik eerlijk gezegd ook niet zo extreem verwacht toen ik me meldde bij een door Cora de Fluiter aanbevolen orthomoluculair therapeute



Ga naar een internist meid.

Een orthomoluculair therapeute is geen arts. Het gaat hier om een alternatieve therapie. Zou je niet in ieder geval een arts eens naar het functioneren van je schildklier laten kijken?



Als je op het internet zoekt dan zul je ook de artikelen tegenkomen van De Vereniging tegen Kwakzalverij bijvoorbeeld die grote vraagtekens zetten bij de behandeling van de orthomoluculaire therapie.



Vind je het echt verstandig om deze weg te kiezen in plaats van via de huisarts naar een internist?
Alle reacties Link kopieren
quote:hompeltjepompeltje schreef op 15 juni 2010 @ 19:59:

[...]





Daar is helemaal niets mis mee. Het hele dieet gebeuren had ik eerlijk gezegd ook niet zo extreem verwacht toen ik me meldde bij een door Cora de Fluiter aanbevolen orthomoluculair therapeute. Maar omdat gedane voedingsveranderingen en de metingen wijzen op waarschijnlijk een schildklier en bijnier probleem is er dus wel een dieet ingezet. Er worden onderzoeken gedaan (bloed en volgens mij ook urine straks) om e.e.a. uit te zoeken. Ik vind dit juist niet een zoveelste dieet. Het word heel erg nauwkeurig doorgemeten, nagekeken en afgestemd op jouw problemen en zwakke plekken. Ook het feit dat er onderzoeken worden gedaan enz., ik vind het niet zomaar een dieet. Al lijkt het nu wel even verrekt veel op south beach of atkins. Dat is overigens ook tijdelijk. max. 2 weken. Als test voor een koolhydraatverslaving.

OMG, jij ook al een bijnier- en schildklierprobleem? En misschien ook nog wel candida? Zeker je bloed door een lab in Bunnik laten testen, misschien zelfs wel door puntjepuntjepuntje??



EDIT: Ik zie net in je andere topic dat je idd bij het ELN bent geweest. Ga alsjeblieft naar je huisarts en laat je niet allemaal dure preparaten aansmeren.
anoniem_72267 wijzigde dit bericht op 15-06-2010 21:37
Reden: mag geen namen noemen, sorry
% gewijzigd
quote:Bengal schreef op 15 juni 2010 @ 20:10:

Kijk eens bij south beach recepten dan, dat is iig koolhydraatarm.



Je kunt falafel eten (van kikkererwten) of salades met peulvruchten. Of chili maken met kidneybeans etc. en daar een frisse groene salade met veel tomaat bij maken.



Of een lekkere salade met sperziebonen en tonijn en tomaat etc.

Dat is echt De Tip hoor! Aanmelden op het south beach forum is vrij makkelijk en dan kun je een heel archief aan recepten vinden, dan moet jij de recepten uit fase 1 hebben. Het is ingedeeld naar ontbijt, lunch, diner en tussendoor. Je kunt ook de dagboekjes doornemen van forummers daar om ideeen op te doen.



Je kunt lasagne maken van groenten (in plaats van deegbladen neem je plakken courgette en/of aurbergines, ook lagen spinazie kan). Voor tussendoor groentequiche cups, een heel gemakkelijk klein soort omelet taartje met groenten, die je bakt in cupcake vormpjes. Je kunt ook sojapannekoekjes bakken of lijnzaadbrood maken, dit is beiden koolhydraatvrij/arm.
Alle reacties Link kopieren
quote:queenie1 schreef op 15 juni 2010 @ 20:12:

Lees net de 'bloemkoolpuree', dus je mag ook knolselderij puree? Dat is ook wel lekker ter vervanging van aardappel. Kan ook met veel groentes samengaan. Is alleen slecht verkrijgbaar in de zomer geloof ik.



Je bent me net voor met de knolselderij puree, of 1 x het ene, andere x bloemkool en de evt. restjes mengen. Lekker met beetje kerrie/nootmuskaat (en evt. verse bieslook).



Zijn er sommige fruitsoorten die je (met mate) wel mag hompeltje?



Makreelsalade (van gerookte makreel) in witlofblaadjes met wat dressing die je mag.



Tomaten gevuld met garnaaltjes en wat kruiden/dressing



bloemkoolpuree even met wat kaas gratineren



Gerookte kip met ruccola, radijs (of rode ui), (appel als dat mag).



Geen idee of er 'nepcroutons/toast' bestaat, zeg maar net als vegavlees?
Alle reacties Link kopieren
Bengal: falafel wat is dat ook alweer? Duikt google op.

De kikkererwten enz. staan hier ruimschoots in de kast. Toevallig net een portie aan het wellen. Thanks voor je tips!



Queeny1: maak je die knolselderijpuree net zo als de bloemkoolpuree? Koken en dan pureren? Ik mag geen koolraap maar dat is een heel ander soort knol toch?



Eleonora: heb dus de standaard schildklier test gehad van de huisarts. Die was 'normaal' volgens de medische normen. Lijkt me dus niet dat hij me dan wil doorsturen naar een internist. Ik heb een goed gevoel hierbij. Uitgebreide tests en een persoonlijk advies. Niet dieet nr. zoveel op een rij.
Alle reacties Link kopieren
Bijna alle salades bij de groentenboer kunnen ook (of je maakt het zelf met een azijn of yoghurtdressing). Als er maar niet veel fruit in zit met hoger fruitsuikers (banaan, druiven)

als je veel groenten eet krijg je veel goede voedingsstoffen binnen en het vult goed. (vezels)
Alle reacties Link kopieren
n.a.v. posting Igoneh,



diner, tartaartje/biefstuk met champ/ui/paprika, salade en dan ipv aardappels idd een omelet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pelikaan schreef op 15 juni 2010 @ 20:15:

[...]



OMG, jij ook al een bijnier- en schildklierprobleem? En misschien ook nog wel candida? Zeker je bloed door een lab in Bunnik laten testen, misschien zelfs wel door dr. M. uit Zeist??



EDIT: Ik zie net in je andere topic dat je idd bij het ELN bent geweest. Ga alsjeblieft naar je huisarts en laat je niet allemaal dure preparaten aansmeren.Wat is er mis met het lab in bunnik? Meneer M. uit Zeist is mij geheel onbekend overigens. Ben er nog niet geweest. De onderzoeken worden nu aangevraagd.
Alle reacties Link kopieren
De meeste schildklierproblemen worden niet gediagnosticeerd door de huisarts vaak binnen de norm of net er buiten, terwijl je wel klachten kan hebben (de alternatieve hoek weet dit ook, pas alleen wel op dat je niet alles voor zoete koek gaat slikken , mijn advies: altijd zelf nadenken en uitzoeken wat je wil en of het goed is)
Alle reacties Link kopieren
quote:Igoneh schreef op 15 juni 2010 @ 20:20:

[...]



Dat is echt De Tip hoor! Dan ga ik me daar snel aanmelden. Vanavond niet meer denk ik. (moe) Maar morgen weer een dag. Thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven