Kun je likeur maken met stevia?

28-07-2014 22:51 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al ontdekt dat jam maken met stevia niet handig is omdat e.a. met suiker beter houdbaar is.



Hoe zit dat met likeur maken in een bijv een weckpot. Zou ik daarvoor de suiker in het geheel of gedeeltelijk kunnen vervangen door stevia?



Heeft iemand dat weleens geprobeerd. Recepten zijn welkom.



Andere inmaak vormen met stevia en zonder alcohol zijn ook welkom.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Volgens mij krijg je hetzelfde probleem als met de jam.
Alle reacties Link kopieren
De alcohol conserveert de boel niet genoeg denk je?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Alchohol = gegist fruit. Met suiker, dan gaat het sneller. Dat destilleer je dan. dan is het geen suiker meer maar alcohol, en dat neemt je lichaam heel anders op.



Hoe wil je likeur maken in een weckpot dan? Ben wel benieuwd
Geniet van elke dag!
quote:viva-amber schreef op 28 juli 2014 @ 22:55:

De alcohol conserveert de boel niet genoeg denk je?Geen idee, ik drink nooit likeur, laat staan dat ik het maak
Alle reacties Link kopieren
Basis fruit bijv pruimen, brandewijn of jenever, suiker (of stevia) en evt wat kruiden. Daar ik nergens een recept met stevia vind denk ik dat het misschien niet met stevia kan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Om likeur te maken, hoef je niet te brouwen hoor! Je kunt suikersiroop en bijvoorbeeld fruit of specerijen een tijd laten weken in jonge jenever of wodka, en hopla.



Met stevia gaat niet lukken. Het gaat namelijk heel vies smaken. Je proeft die zoetjes-smaak van Stevia HEEL sterk. Ik heb het geprobeerd, want in de moestuin van een vriend groeide heel veel stevia dus we dachten: och experiment. Ugh. Door de wc gespoeld.



Dus: het kan, maar het is vies. Maar dat is een kwestie van smaak, dus ga het experiment gewoon aan en je zult het zien.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ha ha, wat goed dat je het hebt geprobeerd. Er zit al veel suiker in de vruchten. Ik ga een poging wagen met suiker tzt. Ik ga mijn fruit in het wild plukken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Sommige dingen moet je niet willen.
Kan niet. door de suiker gaat het gisten en blijft het houdbaar
Alle reacties Link kopieren
quote:Dickens schreef op maandag 28 juli 2014 23:14 Sommige dingen moet je niet willen.



Vind het geen gekke vraag.

Maar er zijn vast al veeel mensen die een gezonde likeur hebben proberen te maken in de hoop op een gat in de markt ;)
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Stevia is goor. Niet doen dus.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Wat stom dan dat ik een bus stevia heb gekocht waar ik nix mee kan. LOL
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 28 juli 2014 @ 23:21:

Wat stom dan dat ik een bus stevia heb gekocht waar ik nix mee kan. LOLWeggooien!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Het is ook niet logisch om

wel likeur te willen drinken maar dan zonder suiker.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat ik er veel van drink. Ik heb niet zo veel met sterke drank. Lijkt mij wel grappig als cadeautje met Kerst of Sint.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gewoon met suiker!
Alle reacties Link kopieren
Ga ik doen, ik laat over een maand of 4 weten hoe het is geworden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou het gewoon proberen, anders maak je 2 potten?

Een met stevia en een met suiker.



Heb net een kan icetea gemaakt en gezoet met stevia, best lekker!

Nu doe ik ook stevia in mijn koffie en ik lust het wel, veel mensen vinden de nasmaak niet zo lekker, ik wel
quote:Annapalona schreef op dinsdag 29 juli 2014 09:03 Ik zou het gewoon proberen, anders maak je 2 potten?

Een met stevia en een met suiker.



Heb net een kan icetea gemaakt en gezoet met stevia, best lekker!

Nu doe ik ook stevia in mijn koffie en ik lust het wel, veel mensen vinden de nasmaak niet zo lekker, ik wel Likeur is geen thee. Het gaat niet om de smAk het gaat om het gistingsproces.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je dat doen? Lijkt me heel smerig, en vooral als je het cadeau gaat doen, zou ik het lekker met suiker maken.
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 juli 2014 @ 09:04:

[...]



Likeur is geen thee. Het gaat niet om de smAk het gaat om het gistingsproces.Dat is waar!
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het met suiker maken. Indien ik nog iets maakt met stevia dan alleen voor mezelf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven