Maak je eigen Big Mac!

23-10-2009 17:49 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is grappig. Ik vind dat de Heinz sandwichspread tuinkruiden zoveel lijkt op de saus die ze bij MC Donalds op de Big Mac doen dus ik dacht vanavond...ik ga het eens proberen en echt! Hij lijkt er op!



Voor 2 personen heb ik dus genomen:



4 zachte sesambolletjes

300 gram vers rundergehakt

Heinz sandwichspread tuinkruiden

Fijn gesneden ijsbergsla

4 plakjes cheddar kaas

Plakjes augurk

Peper en zout



Snij de sesambroodjes in tweeën en bak deze aan de binnenkanten lichtjes krokant in een droge koekenpan.



Maak van de rundergehakt 4 platte schijven en bestrooi deze lekker met peper en zout en bak deze in de koekenpan met weinig boter gaar of bak ze in een grillapparaat.



Mik de burgers dan op de broodjes en daarna een plakje cheddar kaas op de burger, een eetlepel van de sandwichspread, een beetje ijsbergsla en de plakjes augurk erop.



Eet smakelijk
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Alle reacties Link kopieren
Hee, die sandwichspread ken ik nog niet. Klinkt lekker!
Alle reacties Link kopieren
Foto?
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 23 oktober 2009 @ 17:51:

Foto?Helaas, ze zijn al opgepeuzeld maar een foto is niet echt nodig he. Het gaat erom dat ze smaken
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Alle reacties Link kopieren
oooh klinkt goed!



jammer dat ik net al boodschappen ben wezen doen... misschien iets voor morgen!!
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt echt heel erg vies!
Alle reacties Link kopieren
Oooooooooh? Ik zoek al heel lang naar die big Mac saus. Mmmmm, klinkt als iets wat ik ga kopen maar eigenlijk niet zou moeten doen
Alle reacties Link kopieren
Wij eten toevallig zondag hamburgers ( verse) misschien een idee dit haha.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dit een magere variant van de Big Mac.

Klinkt goed.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Deze smaken vast veel beter dan die schoenzolen van de Mac.
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Misschien wat plakjes tomaat erbij voor de vitamientjes?
Alle reacties Link kopieren
Ha Suuzzz, dat kan alleen is het big mac idee dan weg en gaat het meer lijken op een whopper



Je kan met hamburgers natuurlijk eindeloos variëren! Maar deze komt echt in de buurt van de orginele big mac waar je anders ruim E3,- voor betaald en da's leuk Ik kies bij de mac altijd voor de big mac omdat ik die het lekkerst vind!
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed idee! Ik vind eigengemaakte broodjes hamburger erg lekker en dit lijkt me een lekkere afwisseling!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken die sandwichspread wel,smaakt idd een beetje naar die saus die op de big mac zit.
Alle reacties Link kopieren
Oeh oeh!! weet iemand van jullie hoe je de chickenwrap maakt? Ik ben al zo ver dat er:



-sla

-uitjes

-Honingmosterdsaus

-wraps



Maar mn kipfilet krijg ik niet goed, hoe kun je die het beste paneren en maken? Gewoon met ei en paneermeel en dan frituren ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk verkruimelde cornflakes aan de buitenkant ipv paneermeel Kabouter en dan frituren of in de oven bakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 23 oktober 2009 @ 19:41:

Ik denk verkruimelde cornflakes aan de buitenkant ipv paneermeel Kabouter en dan frituren of in de oven bakken.Ja precies, en dan ongeveer anderhalf uur in de koeling laten liggen.
Alle reacties Link kopieren
op een Big Mac hoort ook nog van die plastic cheddar kaas, o.a. te koop bij de Aldi en Lidl.... bon appetit
Alle reacties Link kopieren
Cornflakes? Hmm dat heb ik inderdaad niet geprobeerd. Kan dat ook met ei? (dat het vast blijft plakken) en dan dus frituren, en anderhalf uur in de koelkast? Hoelang frituren?



hahah sorry voor al mn vragen, ben niet bepaald een keukenprinsesje
Alle reacties Link kopieren
Cornflakes kun je gebruiken en als je wat pittiger smaakje wil kun je dit bij de toko kopen:



Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hangmat schreef op 23 oktober 2009 @ 20:45:

op een Big Mac hoort ook nog van die plastic cheddar kaas, o.a. te koop bij de Aldi en Lidl.... bon appetitGoeie! Ik ga het even aanpassen in de OP!
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_90955 wijzigde dit bericht op 24-10-2009 09:14
Reden: gequote i.p.v. gewijzigd...
% gewijzigd
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
quote:Gebakkie schreef op 23 oktober 2009 @ 17:54:

[...]



Helaas, ze zijn al opgepeuzeld maar een foto is niet echt nodig he. Het gaat erom dat ze smaken



Foto's zijn wel nodig, om de zin van forummers te triggeren



Een kookboek zonder mooie foto's is toch ook niks?
Alle reacties Link kopieren
Die plastic cheddar kaas (waar waarschijnlijk nog nooit een koe aan te pas is gekomen ) verkopen ze ook bij de AH.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vergeten dat heinz gebeuren te kopen, dus het word een hamurger met ketchup.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven