Poll: 100% slaafvrije chocolade

18-09-2014 17:30 20 berichten
Dit schijnt dus gewoon niet te bestaan volgens een duurzaamheidsexpert. Het erge vond die duurzaamheidsexpert dat bijna niemand dat weet.

Ik schrok hiervan. Ik dacht dat Tony's chocolade wel slaafvrij was, maar die zijn er op weg naar. Ze doen hun best zeg maar.

Ga jij nog chocolade eten?

Totaal aantal stemmen: 25

1. Ja tuurlijk. Duh (76%)
2. Dit wist ik allang hoor! (12%)
3. Hier ga ik over nadenken. (12%)
4. Soms wel, soms niet. Geen stemmen
5. Nee absoluut niet. Geen stemmen
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat dacht ik ook van Tony



Heb je een link van een artikel ofzo



Gelukkig ben ik niet zo vd chocola maar als ik het eet, is dat Tony, alleen al voor de leuke scheve stukjes
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch algemeen bekend...



Helaas had ik in de poll niet de optie "Ja tuurlijk, duh.. dat wist ik al lang' ..



Dus ja ik wist het al lang, en eet zo af en toe gewoon chocolade
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
quote:SuzanneSuus schreef op 18 september 2014 @ 17:48:

Oh, dat dacht ik ook van Tony



Heb je een link van een artikel ofzo



Gelukkig ben ik niet zo vd chocola maar als ik het eet, is dat Tony, alleen al voor de leuke scheve stukjeshttp://www.tonyschocolone ... p-weg-naar-100-slaafvrij/
http://www.chocoweb.nl/bbc-watchdog-hekelt-fairtrade/
Tony's idd slaaf vrij, vind ik super goed! maar... verbeter dat nog eens naar allergeen vrije chocolade! Ik met met mijn noten allergie kan geen chocolade eten door de allergenen! Kan het niet gescheiden worden bij de productie?
We kopen toch ook gewoon jeans en sneakers en ongetwijfeld nog véél meer dingen die in Aziatische sweatshops zijn gemaakt? Waarom zo'n probleem maken van chocola?
OOOOOOOOOH, Tony Chocolony, dat mis ik zo verschrikkelijk

Fijn ook dat het niet door slaven gemaakt wordt
Ik ga trouwens voor de Cote D'or chocolade.

Tony's vind ik geen aantrekkelijke verpakking en naam hebben, dus ik heb 'm nog nooit geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
.
@somidoMaar als ik het goed begrijp is ook Tony nog niet 100% slaafvrij.

@elninjoo je hebt wel slaafvrij jeans en kleding etc. Maar bij chocolade dus helemaal niet.

Maargoed, ik zeg maar eerlijk ik heb er dus geen verstand van, vandaar dat ik het hier op viva zet.

@sense-1970 wat is de reden dat je het toch eet, ondanks dat je het allang weet?
Alle reacties Link kopieren
Slaaf, ja?
Ik ben 't nog steeds :-)
quote:fientje1982 schreef op 18 september 2014 @ 19:04:

@somidoMaar als ik het goed begrijp is ook Tony nog niet 100% slaafvrij.

@elninjoo je hebt wel slaafvrij jeans en kleding etc. Maar bij chocolade dus helemaal niet.

Maargoed, ik zeg maar eerlijk ik heb er dus geen verstand van, vandaar dat ik het hier op viva zet.

@sense-1970 wat is de reden dat je het toch eet, ondanks dat je het allang weet?Denk dat het merendeel van de bevolking echt geen zwaar overprijsde kleding gaat kopen die gemaakt wordt door mensen die er 'n goed salaris voor moeten vangen. Idem met etenswaren. Zo dik bezaaid zijn fairtrade producten nu ook weer niet en vaak zijn ze duurder dan een heerlijk smakend bekend product.
quote:Wren schreef op 18 september 2014 @ 19:06:

Slaaf, ja?Slaaf, ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:SoMiDi schreef op 18 september 2014 @ 18:23:

Tony's idd slaaf vrij, vind ik super goed! Nou dus niet! Dat was ook de aanleiding voor dit topic volgens mij. Lees die link die Star plakte maar eens even door: http://www.chocoweb.nl/bbc-watchdog-hekelt-fairtrade/
quote:SoMiDi schreef op 18 september 2014 @ 18:23:

Tony's idd slaaf vrij, vind ik super goed! maar... verbeter dat nog eens naar allergeen vrije chocolade! Ik met met mijn noten allergie kan geen chocolade eten door de allergenen! Kan het niet gescheiden worden bij de productie?Nee, niet dus. Lees even goed.
Alle reacties Link kopieren
Toch een opluchting dat ze geen slaven verwerken in die chocola
Alle reacties Link kopieren
Ach, het werk zal wel gauw overgenomen worden door robots. Een beetje gewasveredeling, zodat de vruchten aan struiken van een meter groeien en volautomatisch verwerkt kunnen worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Principes mogen wat kosten he

Eerlijk gezegd vind ik dat veel consumenten erg naief zijn.



Ik eet alle chocola, zowel Tony als Cote d'Or als Ritter.
Alle reacties Link kopieren
quote:fientje1982 schreef op 18 september 2014 @ 19:04:

@somidoMaar als ik het goed begrijp is ook Tony nog niet 100% slaafvrij.

@elninjoo je hebt wel slaafvrij jeans en kleding etc. Maar bij chocolade dus helemaal niet.

Maargoed, ik zeg maar eerlijk ik heb er dus geen verstand van, vandaar dat ik het hier op viva zet.

@sense-1970 wat is de reden dat je het toch eet, ondanks dat je het allang weet?





Dezelfde reden die jij gebruikt op het moment dat je kleding koopt gemaakt door slaafse kinderhandjes.. Of een ring om je vinger draagt met een diamant die door slaven is opgegraven. Of dat jij een hap in een banaan zet, of een kop koffie drinkt waarbij de teler ook niet zo netjes betaald krijgt.



Allemaal dragen we ons steentje bij, ja er is Fairtrade.. Maar niet iedereen is daar permanent mee bezit.



Dus waarom alleen chocolade in dit topic benoemen?
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven