Welkom. Je laatste bezoek was donderdag 17 mei 2012 07:09.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Eten
  4. Recept tonijn of makreelsalade op brood?

Dit onderwerp heeft 21 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 13-02-2012 13:02.

[ Recept tonijn of makreelsalade op brood? ]

Ga naar een onderdeel

1. Wie o wie heeft een lekker recept??
    Lekker voor bij de lunch!

1. Gestoomde makreel ontvellen, evt. graatjes verwijderen en in brokjes verdelen. Mengen met 1 of 2 fijngesneden sjalotjes, heel fijngesneden chilipeper, fijngesneden augurk, kappertjes, zilveruitjes. Mayo erdoor naar smaak en gewenste textuur. Ik vind zout erbij niet nodig, maar dat is persoonlijk. Paar draaien aan de pepermolen is wel lekker.

Denn leider sind auf diesem Sterne eben die Mittel kärglich und die Menschen roh. Wer möchte nicht in Fried und Eintracht leben, doch die Verhältnisse die sind nicht so - Brecht

2. Tonijn (uit een blikje)
    1 ui fijngesneden
    Een paar hele kleine zilvervliesuitjes
    Mayonaise

Alles doorelkaar mixen.
    Qua verhouding moet het een beetje op gevoel, zodat je niet allern uien met mayonaise aan het eten bent!

3. Tonijnsalade a la merder ;-)

Blikje tonijn
    Met daar doorheen:
    Fijngesneden zwarte olijven, kappertjes, zoetzure augurk (of zomers komkommer)
    Peper
    Beetje zout
    Mayonaise om het aan te maken

Jummmmmmmy

4. Www.http://bit.ly/zLWryW

The one that can handle the most, will be hit the hardest

5. En dan nog even serieus:

Blikje tonijn
    Fijn gesnippers uitje
    Halve appel heel fijn gesneden
    Augurkje fijn gesneden
    flinke dot halvanayse
    Klein beetje yoghurt
    Beetje curry
    Peper, zout, paprikapoeder

Goed door elkaar husselen en opeten

Maar again and again ilske, dit had je zelf ook even kunnen googlen natuurlijk

The one that can handle the most, will be hit the hardest

6. Gerookte makreel; het lekkerst en het simpelst.
    Klein gesneden rood uitje erdoor. Goeie grove zwarte peper en een klein beetje mayo.
    Heerlijk op een stevige bruine boterham...

7. quote:
    biol schreef op 04 februari 2012 @ 09:32:
    Maar again and again ilske, dit had je zelf ook even kunnen googlen natuurlijk

Ilske wil natuurlijk liever persoonlijke ervaringen en succesrecepten. Alsof die andere recepten op Google door knaagdieren op internet zijn gezet.

*beetje geïrriteerd vanochtend*

8. quote:
    makreel schreef op 04 februari 2012 @ 09:53:
    [...]
    (...)
    *beetje geïrriteerd vanochtend*

Zou ik ook hebben als iemand me door de salade wilde prakken :)

En verder ... het leukste van zo'n slaatje maken is toch dat je op basis van vis en mayo of sour cream iets in elkaar flanst? Lekker steeds even proeven en kijken wat het nodig heeft. Kan niet mislukken.

9. Merder, zo maak ik m ook! Alleen dan met nog een beetje ketchup en wat cr fraiche :)

Als je krijgt wat je wil,wil je dan ook altijd wat je krijgt?

10. Tonijn, creme fraiche, beetje kruiden en dan met de staafmixer er een mousse van maken...

Lessons of life...

11. Ook lekker: reepjes rauwe zalm in kruidenkaas/kruidenkwark.

12. Mijn geheime ingrediënt is een lente-uitje.

There is no band, yet.... we hear a band.

13. Makreel en lente ui en sambal ,mayo en een beetje peper door elkaar en op een broodje is echt lekker!

14. Over experimenteren ... ik ga vandaag iets proberen met heel dun gesneden verse tonijn (dus sashimi-kwaliteit), hele dunne reepjes peppadew, sour cream, citroenrasp en sap, een snufje dulce pimenton de La Vera, een klein scheutje goede olijfolie en eventueel een minisnufje zout en versgemalen peper.

Geen idee hoor, maar ik denk dat het enorm lekker wordt :)

15. En moet ik tonijn op water of olie nemen?

16. quote:
    ilske79 schreef op 04 februari 2012 @ 11:58:
    En moet ik tonijn op water of olie nemen?

Olie is veel lekkerder!

Heel fijn gehakt sjalotje en augurkje niet vergeten, beetje citroensap, veel goede kwaliteit mayo (of zelfgemaakt)

De wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

17. Tonijn, fijngesneden sjalot of uitje, fijngesneden zongedroogde tomaatjes, peterselie, beetje mayo en drupje ketchup of beetje citroensap met een goede olijfolie. Evt. wat rucola erbij is ook lekker.

Makreel vind ik ook simpel het lekkerst: mayo en vers gemalen zwarte peper! Evt. lente-uitje.

18. Makreelsalade lijkt me ook goed idee, ben gek op gestooomde of gerookte makreel.

De wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

19. quote:
    maaique schreef op 04 februari 2012 @ 10:19:
    Merder, zo maak ik m ook! Alleen dan met nog een beetje ketchup en wat cr fraiche :)
    klinkt ook lekker! Gebruik je de cr fraiche ipv mayo of minder je de mayo enn vervang je dat door een beetje cr fraiche?

20. @Ilske, omdat ik het aanmaak met mayonaise gebruik ik altijd tonijn op waterbasis. Ik maak de boel zelf al vet genoeg :-)

21. quote:
    ilske79 schreef op 04 februari 2012 @ 11:58:
    En moet ik tonijn op water of olie nemen?
    Als je zwanger bent, mag je niet meer dan 2 blikjes tonijn per week eten. Er zitten namelijk hoge gehaltes kwik in tonijn. Kwik is niet goed voor je ongeboren kind.