Welkom. Je laatste bezoek was donderdag 17 mei 2012 07:09.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Eten
  4. Recepten voor gehaktballen

Dit onderwerp heeft 31 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. Je bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 31-10-2010 20:42.

[ Recepten voor gehaktballen - Laatste pagina ]

Ga naar een onderdeel

1. Wat is jullie recept? Ik vind het nog steeds een van de lekkerste variaties van vlees. Mijn geheim? Gesnipperd uitje en wat fijngesneden selderij, tikje kerriepoeder en een likje Gewurzcurry en dan zeker een half uurtje de koelkast in voor het bakken.

Eigenwijs is ook wijs :-)

1. Verse koriander en munt, gehakte pijnboompitjes, kerrie-, paprika-, komijnpoeder, rozijntjes, knoflook, chilisaus en paneer.

\"Ik denk veel aan de toekomst, want het is daar dat ik de rest van mijn leven zal doorbrengen.\" -W. Allen-

2. Peterselie, ui, ei, paneermeel, ricotta, citroenrasp, pijnboompitten en dan in tomatensaus.

Of gewoon met uitje, gehaktkruiden, ei en paneermeel. Ook lekker.

3. Rundergehakt , ei, beschuitje, uitje ,Rode verse paprika in stukjes,Zout en zwarte peper

Als iemand zijn ware gezicht laat zien, heb er dan vertrouwen in dat je de waarheid ziet.

4. Ik ben dan ook van de saaie maar gewone gehaktballen.

Dus lekker gehakt (bij voorkeur van de slager), ei, bloem, paneermeel, peper, zout en bakken maar.

Ik heb nog ergens een recept van tapas gehaktballen. Deze maak ik elk jaar met kerst en iedereen vindt ze bijzonder lekker. Ga even zoeken of ik het nog kan vinden. Momentje...

Ik geloof dat het dit recept was. Wat ik ook wel lekker vind is alleen de gehaktballetjes eten en niet die tomatensaus erbij doen. Om je vingers bij op te eten!

5. Rundergehakt, eitje, beschuit, gesnipperd uitje, knoflook, puntje sambal, scheutje ketjap en een lik mosterd. Dit alles mengen, even door de paneer en bakken maar. MJAM.

6. anoniem316816810
    Afbeelding van anoniem316816810
    29-10-2010, 15:47

Gehakt, ei, italiaanse kruiden, parmezaanse kaas, broodkruim, peper, ballen draaien en in de croma.

Ook lekker in formaat soepballetjes, bakken in croma, in een andere pan italiaanse groenten roerbakken, balletjes en groenten samenvoegen en gezeefde tomaten erbij. Kruiden naar smaak toevoegen. Lekker bij pasta.

anoniem316816810 wijzigde dit bericht op 29-10-2010 15:49 met 52%

7. Mijn poolse schoonoma doet er een glas spa rood doorheen! Heerlijk luchtig!

8. Gehakt, ei, zakje gewone gehaktkruiden van Silvo (geen paneermeel, of beschuit toevoegen) in hapjespan met croma, aan alle kanten krokant maken, kopje water erbij en lekker laten soppen.
    Ik vind mijn eigen gehaktballen het allerlekkerst. Beetje jammer dan mijn man geen vlees eet. Ik zal hem binnenkort eens een biologische gehaktbal voorschotelen, wie weet dat hij dan overstag gaat!

9. quote:
    Lovable schreef op 29 oktober 2010 @ 15:43:
    Ik ben dan ook van de saaie maar gewone gehaktballen.

Dus lekker gehakt (bij voorkeur van de slager), ei, bloem, paneermeel, peper, zout en bakken maar.

Ik heb nog ergens een recept van tapas gehaktballen. Deze maak ik elk jaar met kerst en iedereen vindt ze bijzonder lekker. Ga even zoeken of ik het nog kan vinden. Momentje...

Ik geloof dat het dit recept was. Wat ik ook wel lekker vind is alleen de gehaktballetjes eten en niet die tomatensaus erbij doen. Om je vingers bij op te eten!
    Als ze zo lekker zijn, waarom maak je ze dan niet wat vaker?

Als iemand zijn ware gezicht laat zien, heb er dan vertrouwen in dat je de waarheid ziet.

10. Ik maak ze voor mijn vriend (ik eet zelf bijna geen vlees) weleens met:

1 zakje nasikruiden van de Aldi
    1 ei
    Paar theelepels sambal oelek
    2 uitgeperste teentjes knoflook
    1 eetlepel tomatenketchup (blijven ze zacht, worden het geen stuiterballen)
    2 kopjes gebakken uitjes (die droge uit een zakje)
    1 pond rundergehakt
    1 kopje paneermeel

Moet je de nasikruiden en uitjes even een paar minuten "in de week" zetten in het ei en de andere natte ingrediënten, dan worden ze zachter. Dan de rest erbij, kneden, ballen draaien, op hoog vuur rondom bruin bakken en dan op laag vuur met scheutje water in de pan gaar laten worden.

Heb ze ook al eens als kleine balletjes met pindasaus geserveerd op een verjaardag.

And think not you can guide the course of Love. For Love, if it finds you worthy, shall guide your course. Khalil Gibran

11. Van pijnboompitten erdoorheen heb ik nog nooit gehoord, hakken jullie ze dan eerst fijner?

@Patricia, Spa rood is voor mij ook nieuw...... wordt het dan niet te papperig?

Ik paneer de buitenkant trouwens nooit, geeft dat een extra smaakje oid, of blijven de sappen dan beter in de bal?

sweetfirefly wijzigde dit bericht op 29-10-2010 16:09 met 25%
    Eigenwijs is ook wijs :-)

12. quote:
    sweetfirefly schreef op 29 oktober 2010 @ 16:05:
    Misschien met flink paneermeel? Lijkt me anders een hele kleffe boel worden inderdaad.

And think not you can guide the course of Love. For Love, if it finds you worthy, shall guide your course. Khalil Gibran

13. Ik hak de pitten inderdaad wel een maatje kleiner. Maar dat komt ook doordat ik geen hele grote ballen maak.

\"Ik denk veel aan de toekomst, want het is daar dat ik de rest van mijn leven zal doorbrengen.\" -W. Allen-

14. Ik doe het ook altijd met een zakje nasi kruiden ,heerlijk !

Verder een eitje, knoflook, uitje ....

hmm .. krijg er helemaal zin in !
    Eet smakelijk !

Sluit je ogen, voel de regen , voel de zon, Leef !

15. Ik hak de pijnboompitten ook altijd en rooster ze dan eerst even samen met het uitje in een pan.

16. anoniem122153158
    Afbeelding van anoniem122153158
    29-10-2010, 16:39

Alleen de kruiden van de slager, verder niks. Zelfs geen paneermeel, vind het dan van die beschuitstuiters...

17. Is de pindakaas al voorbij gekomen? Evt in combi met sambal en een uitje: saté ballen!
    En cup-a-soup ipv kruiden :).
    Ook lekker, maar moet wel in een schaaltje ivm uitelkaar vallen: mosterd erdoor, of citroen! Hmmmm!

I know how to do anything - I\'m a mom

18. O, niet de cup-a-soup bij de saté ballen doen trouwens. Daar moet je ff nieuwe ballen mee draaien dan haha.

I know how to do anything - I\'m a mom

19. [quote]sweetfirefly schreef op 29 oktober 2010 @ 16:05:

De ballen die ik geproefd heb, waren niet papperig! Ik zal even aan mijn vriend vragen hoe ze het precies doet. Ik ben zelf niet echt een keukenwonder; maar kan het niet zijn dat zij ze dit in de jus doet? Of wel in de ballen zelf, maar dan megavoorraden van 2 kg maakt en het daardoor niet papperig wordt? Ik denk trouwens dat dit het is:)

20. Een paar grote eetlepels Sambal Badjak door het gehakt doen en ballen draaien.

Meer niet.

21. Gehakt
    Ei
    paneermeel/beschuit
    En een zakje Chili con carne

Jammie

Ook lekker als je kleine balletjes maakt en dan eet als hapje/tapas.

22. Ei, ui, paneermeel peper, zout en Maggi/bouillontablet.

En de volgende dag zijn ze eigenlijk nog lekkerder.
    Gewoon koud, op de boterham of gewoon uit het vuistje.

Roept u maar !

23. quote:
    StabiloBoss schreef op 29 oktober 2010 @ 17:55:
    Een paar grote eetlepels Sambal Badjak door het gehakt doen en ballen draaien.

Meer niet.
    Zijn ze dan niet flauw? Ik gebruik nooit sambal badjak, is die heel zout soms? Dat daarom het gehakt niet flauw is?

24. 1932012anoniem
    Afbeelding van 1932012anoniem
    31-10-2010, 11:30

Als ik gehaktballen maak zijn ze elke keer weer anders :) Basis is wel: rundergehakt, ei, peper en zout, beschuit of paneermeel. Met kruiden varieer ik, sambal, italiaanse kruiden, paprikapoeder, chili, ketjap, chilisaus, mosterd, kerriepoeder, uitje etc.

25. Een flinke hand vol geraspte kaas door het gehaktmengsel (met als basis zout, peper, ei, een scheut melk en gehaktkruiden) is ook érg lekker. Sappige gehaktballen met zachte kaasdraden!

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets