Standaard lasagne speciaal maken

28-07-2014 11:33 22 berichten
Ik heb nog een hele pan rode gehaktsaus over van afgelopen weekend (soort bolognese) en wil er vandaag lasagne van maken aangezien ik nog lasagne-vellen in huis heb.

Weer precies hetzelfde smaakje vind ik saai, dus ik wil er wat extra aan (of mee) doen zodat het een nieuw gerecht wordt.

Iemand hier een lekker idee? Het mag ingewikkeld zijn en compleet nieuwe ingredienten bevatten, want ik moet straks toch nog naar de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Ricotta, spinazi.... mozarella....
Alle reacties Link kopieren
Doe er verse tomaten en paprika door en leg salami tussen je vellen lasagna.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Courgette toevoegen aan de saus of spinazie erdoor doe ik als ik lasagne maak.

Of in plaats van gewone geraspte kaas gorgonzola erover/erdoor.
Alle reacties Link kopieren
Even wat ik er lekker in zou vinden, niet allemaal maar tegelijk maar;



ui, rode ui

courgette

rode punt paprika

aubergine

champignons

doperwtjes

sperziebonen

blokjes ham of spek

blokjes feta

spinazie uit pot

verse tomaten

diverse pittige kazen zoals Dolfje zegt



misschien vergeet ik nog lekkere dingen maar dit is waar ik meteen aan denk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Wat de anderen al aangeven. Andere groentes, kaas en/of vlees toevoegen, bechamelsaus erover en je hebt een totaal andere maaltijd.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
quote:spectral schreef op 28 juli 2014 @ 11:35:

Ricotta, spinazi.... mozarella....Moet de ricotta dan bovenop ipv bechamel?
Plakje salami & gorgonzola erbij klinkt goed! Spinazie in saus zelf lijkt me een beetje vieze, roodgroene smurrie geven eigenlijk.



@MV; feta dan bovenop of tussen de laagjes of in de saus al?
quote:vivamila schreef op 28 juli 2014 @ 11:46:

Plakje salami & gorgonzola erbij klinkt goed! Spinazie in saus zelf lijkt me een beetje vieze, roodgroene smurrie geven eigenlijk.



@MV; feta dan bovenop of tussen de laagjes of in de saus al?Ik doe geen spinazie in de saus, maar als extra laagje. Ik doe ook weleens gegrilde paprika's als extra laagje.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamila schreef op 28 juli 2014 @ 11:44:

[...]



Moet de ricotta dan bovenop ipv bechamel?saus... bladen... spinazi met ricotta... bladen... saus... etc... en dan bovenop bladen en dan wat tomaten, basilicum en mozarella
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamila schreef op 28 juli 2014 @ 11:46:

Plakje salami & gorgonzola erbij klinkt goed! Spinazie in saus zelf lijkt me een beetje vieze, roodgroene smurrie geven eigenlijk.



@MV; feta dan bovenop of tussen de laagjes of in de saus al?



Feta is niet echt een smeltkaas, tenzij je het raspt. Ik zou wat blokjes ertussen doen. Hangt uiteraard wel vanaf wat je erbij doet. Feta is lekker bij tomaat, ui, spinazie, enz.



Je moet gewoon lekker naar smaak doen. Je hebt van die potjes met die feta in dobbelsteentjes met wat kruiden, die vind ik zelf wel een lekkere smaak hebben, niet té.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oh, nou kan ik niet kiezen en neig ik om alles er maar in te gaan gooien... Less is more is nooit zo aan me besteed. Ik ga voor de extra spinazie-ricotta-laag + blokjes feta. Dan bovenop tomaten en bechamel. Dank voor jullie tips!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het vaak met mozzarella, gegrilde aubergineplakjes en parmaham. Btje kaneel door je gehaktsaus. Bechamelsaus maken en hoppa (: Hm, ik weet ineens wat we gaan eten vanavond..
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamila schreef op 28 juli 2014 @ 12:00:

Oh, nou kan ik niet kiezen en neig ik om alles er maar in te gaan gooien... Less is more is nooit zo aan me besteed. Ik ga voor de extra spinazie-ricotta-laag + blokjes feta. Dan bovenop tomaten en bechamel. Dank voor jullie tips!Moet lekker worden. Vergeet niet wat lekkere kruiden toe te voegen he!!!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
of boursin (light) erdoorheen roeren
Zou geen spinazie uit pot.blik gebruiken maar verse, even gekookt of ge-roer-bakt/roergebakken ofzo, je snapt het wel . . . .
Alle reacties Link kopieren
En ik zou dan persoonlijk de bechamel weglaten. Met ricotta en feta wordt-ie al zwaar genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak wel eens lasagne moet pompoen en 4 soorten kaas. Echt wat anders, recept van nigella lawson.



Maar ook vaak, zelf pastasaus van paar blikken gepelde tomaten.

Plakken gegrilde aubergine of courgette er tussen heerlijk. Door de saus gaan dan basilicum stelen, pepertje, gehakt, champignons.

Mozzarella en parm kaas er boven op.

Salade met avocado er allerlei lekkere Italiaanse dingetjes erdoor, pijnboompitten, zongedroogde tomaat en heerlijk dressing met basilicum.
Alle reacties Link kopieren
Cashewnoten zijn ook heel lekker in lasagna!
Alle reacties Link kopieren
courgette, champiogns, ui, olijfjes toevoegen
Alle reacties Link kopieren
Zalm/tonijn.. Lekker hoor!
Alle reacties Link kopieren
Met spekjes, brie, spinazie, olijven, courgette, gegrilde paprika. Niet alles tegelijk ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven