Supermarkt in Frankrijk

27-07-2010 16:53 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar niet geweest maar over een paar weken vertrekken we naar Frankrijk. Heerlijk 2 weken naar een camping.

Wat voor mij echt een uitje is, is de supermarkt in Frankrijk.

Daar ben ik echt wel een paar uur zoet.

Ik bekijk alles (tot ergenis van mijn vriend, die is meer van inladen en wegwezen) en zou het liefst alle potjes, sausjes, gebraden kippetjes, taartjes, kaasjes enz willen kopen.

Wat is hier in NL niet te koop in de supermarkt en moet ik zeker uitproberen in Frankrijk?
Ja de hypermarche! Zo´n mega super. Die zijn te gek. Ik vond vooral de toetjes geweldig en hele lekkere koekjes! Lekker van alles uitproberen.

Ze hebben in veel supermarkten ook een grote verse vis en vlees afdeling. Waar je bijvoorbeeld nog levende krabben en kreeften kunt kopen. Erg zielig, maar zo onwijs vers.

Ik heb verder geen tips. Maar heel veel plezier in de Franse supermarkten alvast!
Macarons! Jamjamjam zoooo lekker! Bij de taartjes in de carrefour, of beter even langs de patisserie!

Oh, en alle lekker yoghurtjes van bonne maman!
Doe eens gek en koop gewoon vanalles, ookal ken je het niet. Wie weet vind je iets wel heel lekker wat je anders nooit gekocht had.
Doe eens gek en koop gewoon vanalles, ookal ken je het niet. Wie weet vind je iets wel heel lekker wat je anders nooit gekocht had.
nestlé heeft eenn heerlijk citroen merengue toetje...giga aanrader (en ja, neem je er ook een paar voor mij mee )
Deze grote supermarkten, met ruime versafdelingen vind je in veel landen. Ik begrijp niet zo goed dat je ze in Nederland nauwelijks/niet ziet. Het is altijd weer een feest.
Madeleine's. Echt lekkere dus, niet die gore hier in NL.
Oja, de toetjes, heerlijk, wil ik een 6-pack, 10-pack of een 20-pack? Waar ik mij ook altijd een beetje over verbaas zijn de liter emmers creme fraiche. Wat zouden ze daar mee doen? Terwijl de franse vrouwen altijd zo slank zijn, hoe doen ze dat toch..
Ik kan oprecht gelukkig worden van het toetjesschap.

Alleen al verpakkingen lezen en ideeen opdoen, daar word ik al blij van.

Verder vind ik de koekjes van bonmaman (met chocococos, of citroen, of chococaramelvulling) erg lekker.

Wat ik vooral van de supermarkten in Frankrijk vind? Dat ze zo duur zijn...
quote:dangeensuus schreef op 27 juli 2010 @ 17:02:

Doe eens gek en koop gewoon vanalles, ookal ken je het niet. Wie weet vind je iets wel heel lekker wat je anders nooit gekocht had.Ben ik ook zeker van plan!!! Ik hou wel van een kookexperiment.
Ik haal altijd die LU vierkante biscuitjes van roomboter, dijon-Majonaise en madeleines moet ik altijd voor iedereen meenemen. En paté en harde worst
Van die franse yoghurt in glaasjes, toch net even anders (en lekkerder) dan nederlandse yoghurt!

En dan kun je later die glaasjes gebruiken om je waxinelichtjes in te branden op de camping

Oja, en mint-limonade-siroop!!!

Ik MOET daar altijd een fles van meenemen als ik daar ben.

Maar bijna niemand behalve ik vind dat lekker, dus... je moet ervan houden! (en dan heb ik wel lekker de hele fles voor mij alleen, whaha!)
Ooow ja! De supermarkt in Frankrijk! Heerlijk vind ik dat! Ik vind het altijd zo grappig dat ze daar één hele stelling gebruiken met alleen maar nutella .
Wij gaan a.s vrijdag naar Frankrijk en ik verheug me er ook weer op om naar de supermarkt te gaan!

lekkere kaas en toetjes!
Mosterd!
quote:_helly_ schreef op 27 juli 2010 @ 16:53:

Wat is hier in NL niet te koop in de supermarkt en moet ik zeker uitproberen in Frankrijk?600 soorten ham. Echt, alleen voor de ham al zou ik in zo'n supermarkt willen kamperen!
Chocolade- en pistache toetjes, nesquick cacao/banaan poeder, muntthee, pretzels, galettes (soort pannenkoek).
De toetjes met zwarte chocolade en de limonadesiroop citron vert (die is niet zo zoet, eerder een beetje zuur) lekker!

Oja, de mayonaise met een vleugje mosterd, gewoon in een knijpfles. En al die lekkere olijven en de verse vis.

Bij de bakker de chocoladebroodjes (chocolatines).

En wij gaan dit jaar niet naar Frankrijk .
de Franse geitenkaas is goddelijk (sleep aub een paar kilo's voor me mee ) en ze hebben daar heb ik ontdekt heel veel verschillende soorten mosterd.

bon voyage et beaucoup de plaisir.....
Ik ben verslaafd aan kaas dus ik zou het wel weten. Maar jaaaaren geleden dat ik wel eens keek bij LaFayette, de foodafdeling, alles zag er verrukkelijk uit maar zooo duur.

Als ik nu naar Frankrijk zou gaan zou ik naar 1 ding zoeken. Nog nooit gegeten maar in een eetprogramma gehoord dat het echt verrukkelijk was. Eend in blik. Ja ik kan mij er ook niets bij voorstellen hoor. Ik heb het gezien en iedereen die het at zei dat ze nog nooit zulke lekkere eend hadden gegeten. Daar ben ik dus razend benieuwd naar of dat zo is.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ja, smaakt best goed, die eend uit blik. Moet je wel een middelprijs nemen, dus niet de allergoedkoopste.

Al gezegd hier:

Franse mosterd, mayo (heeerlijk!), verder neem ik vaak mee:

druivenpit olie (hier nauwelijks voor een normale prijs te krijgen. heel erg gezond. kun je mee bakken, maar ook voor salades gebruiken).

zeezout (goedkoper dan hier)

mintthee

gedroogde worsten

allerlei gedroogde kruiden in grote plastic flesverpakkingen

chocolade croissants (toch net effe anders dan hier)
quote:Fleuriefleur schreef op 27 juli 2010 @ 17:02:

Ja de hypermarche! Zo´n mega super. Die zijn te gek. Ik vond vooral de toetjes geweldig en hele lekkere koekjes! Lekker van alles uitproberen.Jaaaa, zo'n mééééterslang schap met zóóveel soorten toetjes!
Peas on earth!
quote:Mozzarella schreef op 27 juli 2010 @ 17:18:

Oja, en mint-limonade-siroop!!!

Die kun je hier ook wel kopen, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oh die bbq saus... weet ik toch de naam niet meer van 't merk (lekker handig) is een beetje bruinachtig flesje met een groen. Super lekker. De steaksaus is ook heerlijk.

En natuurlijk de toetjes (duh) en de verse vis afdeling is altijd een evenement op zich.

Ik ben gelukkig gezegend met een vent die de franse (met nadruk op franse) supermarkten ook geweldig vindt. Binnenkort maar een weekendje Lille gaan boeken denk ik haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven