Eten
alle pijlers
Supermarkt in Frankrijk
dinsdag 27 juli 2010 om 16:53
Een paar jaar niet geweest maar over een paar weken vertrekken we naar Frankrijk. Heerlijk 2 weken naar een camping.
Wat voor mij echt een uitje is, is de supermarkt in Frankrijk.
Daar ben ik echt wel een paar uur zoet.
Ik bekijk alles (tot ergenis van mijn vriend, die is meer van inladen en wegwezen) en zou het liefst alle potjes, sausjes, gebraden kippetjes, taartjes, kaasjes enz willen kopen.
Wat is hier in NL niet te koop in de supermarkt en moet ik zeker uitproberen in Frankrijk?
Wat voor mij echt een uitje is, is de supermarkt in Frankrijk.
Daar ben ik echt wel een paar uur zoet.
Ik bekijk alles (tot ergenis van mijn vriend, die is meer van inladen en wegwezen) en zou het liefst alle potjes, sausjes, gebraden kippetjes, taartjes, kaasjes enz willen kopen.
Wat is hier in NL niet te koop in de supermarkt en moet ik zeker uitproberen in Frankrijk?
dinsdag 27 juli 2010 om 17:02
Ja de hypermarche! Zo´n mega super. Die zijn te gek. Ik vond vooral de toetjes geweldig en hele lekkere koekjes! Lekker van alles uitproberen.
Ze hebben in veel supermarkten ook een grote verse vis en vlees afdeling. Waar je bijvoorbeeld nog levende krabben en kreeften kunt kopen. Erg zielig, maar zo onwijs vers.
Ik heb verder geen tips. Maar heel veel plezier in de Franse supermarkten alvast!
Ze hebben in veel supermarkten ook een grote verse vis en vlees afdeling. Waar je bijvoorbeeld nog levende krabben en kreeften kunt kopen. Erg zielig, maar zo onwijs vers.
Ik heb verder geen tips. Maar heel veel plezier in de Franse supermarkten alvast!
dinsdag 27 juli 2010 om 17:09
dinsdag 27 juli 2010 om 17:10
Ik kan oprecht gelukkig worden van het toetjesschap.
Alleen al verpakkingen lezen en ideeen opdoen, daar word ik al blij van.
Verder vind ik de koekjes van bonmaman (met chocococos, of citroen, of chococaramelvulling) erg lekker.
Wat ik vooral van de supermarkten in Frankrijk vind? Dat ze zo duur zijn...
Alleen al verpakkingen lezen en ideeen opdoen, daar word ik al blij van.
Verder vind ik de koekjes van bonmaman (met chocococos, of citroen, of chococaramelvulling) erg lekker.
Wat ik vooral van de supermarkten in Frankrijk vind? Dat ze zo duur zijn...
dinsdag 27 juli 2010 om 17:16
dinsdag 27 juli 2010 om 17:18
Van die franse yoghurt in glaasjes, toch net even anders (en lekkerder) dan nederlandse yoghurt!
En dan kun je later die glaasjes gebruiken om je waxinelichtjes in te branden op de camping
Oja, en mint-limonade-siroop!!!
Ik MOET daar altijd een fles van meenemen als ik daar ben.
Maar bijna niemand behalve ik vind dat lekker, dus... je moet ervan houden! (en dan heb ik wel lekker de hele fles voor mij alleen, whaha!)
En dan kun je later die glaasjes gebruiken om je waxinelichtjes in te branden op de camping
Oja, en mint-limonade-siroop!!!
Ik MOET daar altijd een fles van meenemen als ik daar ben.
Maar bijna niemand behalve ik vind dat lekker, dus... je moet ervan houden! (en dan heb ik wel lekker de hele fles voor mij alleen, whaha!)
dinsdag 27 juli 2010 om 17:29
De toetjes met zwarte chocolade en de limonadesiroop citron vert (die is niet zo zoet, eerder een beetje zuur) lekker!
Oja, de mayonaise met een vleugje mosterd, gewoon in een knijpfles. En al die lekkere olijven en de verse vis.
Bij de bakker de chocoladebroodjes (chocolatines).
En wij gaan dit jaar niet naar Frankrijk .
Oja, de mayonaise met een vleugje mosterd, gewoon in een knijpfles. En al die lekkere olijven en de verse vis.
Bij de bakker de chocoladebroodjes (chocolatines).
En wij gaan dit jaar niet naar Frankrijk .
dinsdag 27 juli 2010 om 17:36
Ik ben verslaafd aan kaas dus ik zou het wel weten. Maar jaaaaren geleden dat ik wel eens keek bij LaFayette, de foodafdeling, alles zag er verrukkelijk uit maar zooo duur.
Als ik nu naar Frankrijk zou gaan zou ik naar 1 ding zoeken. Nog nooit gegeten maar in een eetprogramma gehoord dat het echt verrukkelijk was. Eend in blik. Ja ik kan mij er ook niets bij voorstellen hoor. Ik heb het gezien en iedereen die het at zei dat ze nog nooit zulke lekkere eend hadden gegeten. Daar ben ik dus razend benieuwd naar of dat zo is.
Als ik nu naar Frankrijk zou gaan zou ik naar 1 ding zoeken. Nog nooit gegeten maar in een eetprogramma gehoord dat het echt verrukkelijk was. Eend in blik. Ja ik kan mij er ook niets bij voorstellen hoor. Ik heb het gezien en iedereen die het at zei dat ze nog nooit zulke lekkere eend hadden gegeten. Daar ben ik dus razend benieuwd naar of dat zo is.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
dinsdag 27 juli 2010 om 17:43
Ja, smaakt best goed, die eend uit blik. Moet je wel een middelprijs nemen, dus niet de allergoedkoopste.
Al gezegd hier:
Franse mosterd, mayo (heeerlijk!), verder neem ik vaak mee:
druivenpit olie (hier nauwelijks voor een normale prijs te krijgen. heel erg gezond. kun je mee bakken, maar ook voor salades gebruiken).
zeezout (goedkoper dan hier)
mintthee
gedroogde worsten
allerlei gedroogde kruiden in grote plastic flesverpakkingen
chocolade croissants (toch net effe anders dan hier)
Al gezegd hier:
Franse mosterd, mayo (heeerlijk!), verder neem ik vaak mee:
druivenpit olie (hier nauwelijks voor een normale prijs te krijgen. heel erg gezond. kun je mee bakken, maar ook voor salades gebruiken).
zeezout (goedkoper dan hier)
mintthee
gedroogde worsten
allerlei gedroogde kruiden in grote plastic flesverpakkingen
chocolade croissants (toch net effe anders dan hier)
dinsdag 27 juli 2010 om 17:48
dinsdag 27 juli 2010 om 17:59
Oh die bbq saus... weet ik toch de naam niet meer van 't merk (lekker handig) is een beetje bruinachtig flesje met een groen. Super lekker. De steaksaus is ook heerlijk.
En natuurlijk de toetjes (duh) en de verse vis afdeling is altijd een evenement op zich.
Ik ben gelukkig gezegend met een vent die de franse (met nadruk op franse) supermarkten ook geweldig vindt. Binnenkort maar een weekendje Lille gaan boeken denk ik haha
En natuurlijk de toetjes (duh) en de verse vis afdeling is altijd een evenement op zich.
Ik ben gelukkig gezegend met een vent die de franse (met nadruk op franse) supermarkten ook geweldig vindt. Binnenkort maar een weekendje Lille gaan boeken denk ik haha