Uiteten Groningen

24-07-2014 04:57 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond ben ik in Groningen en ik ben op zoek naar een leuk restaurantje waar ik met drie meiden gezellig kan eten. Qua eten maat het niet uit (behalve een pizzeria) en is alles wel prima. Als het maar lekker is en vooral een leuk, knus restaurantje! Allemaal nog nooit of zelden in Groningen geweest, dus tips voor leuke uitgaansgelegenheden zijn ook welkom!
- cantina mexicana

- tweede kamer

- Humphrey's

- Griek bij het Noorderplantsoen

- mr. Mongfongo

- Newscafe (bar en eetgelegenheid)



Uitgaan: de brandweer, de drie gezusters, het feest, blauwe engel, shooters (meest bekende)



Vanavond is trouwens wedstrijd fc Groningen-Aberdeen...... Kan misschien wat onrustig zijn in centrum.
Hm ik vind dat nou over het algemeen niet echt heel lekker eten hoor Fleur.. Maar het hangt ook een beetje van het budget af natuurlijk.



Ik zou zeggen:

-Houdt van eten

-Louis XV

-Dinercafé Diep

-Eetcafé Schuitendiep



Qua uitgaan weet ik niet hoe oud jullie zijn?

Pintelier & Soestdijk zijn voor 25+ wel gezellig.
Eens met @LasVegas, daar kun je super eten!

Plus: Zevende Hemel, en een geweldig restaurant waarvan ik de naam kwijt ben.... Zucht...
Alle reacties Link kopieren
Tapasco is ook een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
- Diep (ligt iets buiten het centrum)

- Humphreys (als je een beetje classy wilt zitten en niet duur wilt eten)

- Sumo (voor sushi)

- Zomers (ik weet niet of zij een dinerkaart hebben, maar hun lunchkaart is lekker!!!)

- 't zwarte schaap (zit naast diep, ook iets buiten het centrum)

- hemingways

- moro

- cervantes



en niet naar de blauwe engel gaan hoor... dat is de meest ordinaire uitgaansgelegenheid van groningen en daar hoor je eigenlijk alleen heen te gaan als je heeeeel graag mee naar huis wilt worden genomen negende cirkel, fust, vaatje zijn wat mij betreft de leukste uitgaansgelegenheden, maar ik kom niet zo vaak meer in de stad. gezellig borrelen doe je leuk in soestdijk, de pintelier, de keyzer, wolthoorn
That's a fine looking high horse
Sushi kun je veel beter gaan eten bij Okami. Beste sushi van Groningen
Alle reacties Link kopieren
quote:fleur1988 schreef op 24 juli 2014 @ 06:12:

- cantina mexicana

- tweede kamer

- Humphrey's

- Griek bij het Noorderplantsoen

- mr. Mongfongo

- Newscafe (bar en eetgelegenheid)



Uitgaan: de brandweer, de drie gezusters, het feest, blauwe engel, shooters (meest bekende)



Vanavond is trouwens wedstrijd fc Groningen-Aberdeen...... Kan misschien wat onrustig zijn in centrum.Oh nee, NIET naar het feest of de blauwe engel gaan, tenzij je volop in je studententijd zit en van brallerige eikeltjes houdt, vooral bij de blauwe engel, verschrikkelijk
Alle reacties Link kopieren
Qua eten vind ik wel leuk: Stadslander (meer een eetcafé, Poelestraat) maar heb je lekker en betaalbaar eten en zit je gezellig, in centrum dus je loopt zo door naar andere café's etc.

Hemingways, ook leuk om te eten, of Humphrey's op de Vismarkt.

Uitgaan (wel tijdje geleden voor mij) vond ik altijd wel leuk in Newscafé of Enzo (ook Poelestraat, vlakbij Stadslander)

O ja en op de grote markt zit een erg leuk dakterras, met een leuke bar met cocktails met uitzicht over de hele grote markt, ben even vergeten hoe het heet,maar het zit midden op de grote markt,de trap op van de sportschool Springs, en dan helemaal naar boven.
Die is gesloopt glitglam Die hele wand van de markt is gesloopt. Daar komt het forum.
De kleine Moghul! Heerlijk Indiaas eten, zorg wel voor contant geld voor die tijd, want geen pinmogelijkheid. Anders moet je even een 100 meter lopen naar de pin.
De Kwajongens is een gezellige tent met prima eten.
Alle reacties Link kopieren
House of spice, Moro, BlaBla (vegetarisch) El Txoko (tapas), De kleine Kasteleine, Kleine Heerlijkheid, Smederij en 7e Hemel vind ik altijd erg lekker en leuk.



Qua uitgaan: De spiegel, terrasjes Poelestraat, Soestdijk, Pintelier of Drie Uiltjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:kikkeranna schreef op 24 juli 2014 @ 09:31:

Die is gesloopt glitglam Die hele wand van de markt is gesloopt. Daar komt het forum.Wauw, dan let ik écht niet goed op, want loop er regelmatig langs . Wel jammer trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, ik baal ervan dat dat stomme vindicat-gebouw er weer is, hoopte dat dat weg zou gaan, zo stom dat die zo'n mooie plek op de grote markt hebben. Wat geld al niet kan doen.
quote:fleur1988 schreef op 24 juli 2014 @ 06:12:

Vanavond is trouwens wedstrijd fc Groningen-Aberdeen...... Kan misschien wat onrustig zijn in centrum.De hele Poelestraat wordt vandaag omgedoopt tot fanzone voor Aberdeen, hoorde ik. Dus dat gebied zou ik mijden. Er worden hier verder genoeg opties buiten de Poelestraat genoemd, dus dat moet goed komen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou Vindicat hun plek aan de Grote Markt opgeven? Destijds waren zij de enigen die daar naar toe wilden. Dat het bijna 70 jaar later een gewilde plek is, maakt toch niet dat zij weg moeten? Bovenstaande heeft volgens mij weinig met macht en geld te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het goudkantoor op de grote markt en geweldig restaurant.

Het maandmenu is vergelijkbare prijs als de humphrey's maar vele malen lekkerder.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
quote:sophiax schreef op 24 juli 2014 @ 10:40:

Waarom zou Vindicat hun plek aan de Grote Markt opgeven? Destijds waren zij de enigen die daar naar toe wilden. Dat het bijna 70 jaar later een gewilde plek is, maakt toch niet dat zij weg moeten? Bovenstaande heeft volgens mij weinig met macht en geld te maken.Eens. Bovendien was de grond en het pand waar ze in zaten eigendom van Vindicat. Het is een gunst naar de gemeente toe geweest dat ze akkoord zijn gegaan met verhuizing. Dan mag daar ook gewoon een gelijkwaardig pand op een gelijkwaardige locatie voor terugkomen.
Alle reacties Link kopieren
zevende hemel
Alle reacties Link kopieren
Heb al heel veel leuke eetgelegenheden gezien hierboven. Welke ik aan zou raden:



House of spices

Eetcafe schuitendiep

Dinercafe diep

Groen (Biologisch, heerlijk 3gangenmenu voor ¤24)

Houdt van eten, nog nooit geweest, maar lijkt mij erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Spices aan westersingel ook leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:sophiax schreef op 24 juli 2014 @ 10:40:

Waarom zou Vindicat hun plek aan de Grote Markt opgeven? Destijds waren zij de enigen die daar naar toe wilden. Dat het bijna 70 jaar later een gewilde plek is, maakt toch niet dat zij weg moeten? Bovenstaande heeft volgens mij weinig met macht en geld te maken.



Ja, ik snap dat ze niet gedwongen kunnen worden het op te geven.

Maar wel jammer. Wat heeft de stad aan zo'n groot pand op een mooie centrale plek, die gebruikt/verwaarloosd word door een studentenvereniging, waar verder niemand een zak aan heeft, behalve de vindicattertjes, die weer troep gaan maken en brallend op het balkon hangen. En ja, vindicat is geen 'gewone' studentenvereniging, voor 'allerlei' soorten mensen, al zal er gezegd worden van wel.

Ik vind het gewoon jammer van de plek. Maar dat blijkt wel geloof ik
Alle reacties Link kopieren
het nieuwe pand van vindicat is onlangs verkozen tot het mooiste nieuwe gebouw van de stad groningen, dus zo ontevreden zal de gemiddelde stadjer er niet mee zijn. het pand is trouwens ook echt heel erg mooi geworden van binnen.
That's a fine looking high horse
Alle reacties Link kopieren
http://www.dvhn.nl/nieuws ... 1352823.html#.U9D1-lY6L_E
That's a fine looking high horse

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven