Vegetarische zoon

28-07-2014 19:55 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft enkele weken geleden aangegeven, vegetarisch te willen eten. Niets mis mee, maar ik stuit toch wel op planalogische problemen.



Zo lang we gewoon Hollandse pot eten, is het geen probleem, dan maak ik een vleesvervangers voor hem klaar. Maar we eten nog al graag pasta's en ovenschotels, daarbij is dat toch een stuk lastiger.



Hoe doen andere dat.
Alle reacties Link kopieren
Vegetarische pastasauzen maken?

Of is dat heel moeilijk voor een vleeseter?

(Serieus geen idee, ik weet niet hoe je een goede pastasaus of ovenschotel met vlees moet maken)
Voordat je het vlees toevoegt een portie voor je zoon apart houden en evt aanvullen met noten, ei of een vleesvervanger.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 28 juli 2014 @ 19:57:

Vegetarische pastasauzen maken?Klinkt logisch maar ben zelf heel erg van het vlees.
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73 schreef op 28 juli 2014 @ 19:58:

[...]



Klinkt logisch maar ben zelf heel erg van het vlees.



je stukjes vlees later toevoegen?

Dat zie ik wel bij vrienden, die dan de spekjes los op tafel hebben staan. En de kaas, en de crème freche enzo voor de liefhebber.
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 28 juli 2014 @ 19:57:

Voordat je het vlees toevoegt een portie voor je zoon apart houden en evt aanvullen met noten, ei of een vleesvervanger.Daar had ik nog niet aan gedacht, omdat ik altijd eerst het vlees rul en dan de saus toevoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 28 juli 2014 @ 20:00:

[...]





je stukjes vlees later toevoegen?

Dat zie ik wel bij vrienden, die dan de spekjes los op tafel hebben staan. En de kaas, en de crème freche enzo voor de liefhebber.Dat is het probleem, dat is bij ovenschotels eigenlijk niet te doen, lasagne zonder gehakt lijkt mij niet echt lekker
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand waar ik goede vegetarische recepten kan vinden anders, misschien dat ik met goede ideeën, best kan wennen aan af en toe een vegetarische dag.
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73 schreef op 28 juli 2014 @ 20:02:

[...]



Dat is het probleem, dat is bij ovenschotels eigenlijk niet te doen, lasagne zonder gehakt lijkt mij niet echt lekker





Oh. 2 schotels maken, een grote en een kleine. De saus is hetzelfde toch?



Lasagne zonder gehakt is heel erg lekker, vind ik dan;)
gehakt vervangen voor vega gehakt en dat iedereen serveren



anders vlees bakken uit de pan halen, sausje maken, in twee porties verdelen en dan je vlees of vervanger toevoegen
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73 schreef op 28 juli 2014 @ 20:04:

Weet iemand waar ik goede vegetarische recepten kan vinden anders, misschien dat ik met goede ideeën, best kan wennen aan af en toe een vegetarische dag.



gewoon de ah site en dan vegetarisch aanklikken als optie.

Vegatopia is ook goed, maar wat ingewikkelder.
quote:renate73 schreef op 28 juli 2014 @ 19:58:

[...]



Klinkt logisch maar ben zelf heel erg van het vlees.Grote hoeveelheid maken en in porties invriezen.
Er zijn genoeg recepten voor een zalige vega lasagne. De vega keuken heeft genoeg te bieden. Google eens en je kan ook voor je gezin eens een vleesloze lasagne maken met een salade. Lekker hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivajaline schreef op 28 juli 2014 @ 20:04:

gehakt vervangen voor vega gehakt en dat iedereen serveren



anders vlees bakken uit de pan halen, sausje maken, in twee porties verdelen en dan je vlees of vervanger toevoegenToch niet in dezelfde pan, he? of ben ik nou weer een purist?
http://www.devegetarier.nl/recepten
quote:renate73 schreef op 28 juli 2014 @ 20:04:

Weet iemand waar ik goede vegetarische recepten kan vinden anders, misschien dat ik met goede ideeën, best kan wennen aan af en toe een vegetarische dag.Goed dat je dat overweegt! Succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:duistercontinent schreef op 28 juli 2014 @ 20:06:

Er zijn genoeg recepten voor een zalige vega lasagne. De vega keuken heeft genoeg te bieden. Google eens en je kan ook voor je gezin eens een vleesloze lasagne maken met een salade. Lekker hoor.ja, ik google ook veel en type het gerecht inclusief vegetarisch et voilà, daar komen de recepten.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief dat je daar zo rekening mee wilt houden. Vaak hoor je af en toe een groenteburger maar verder gaan ze niet. Weet ook niet of ik daar zoveel zin in zou hebben eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 28 juli 2014 @ 20:06:

[...]





Toch niet in dezelfde pan, he? of ben ik nou weer een purist?Dat heeft mijn zoon gelukkig nog niet, maar als hij dat een probleem zou vinden, wil ik ook daar wel rekening mee houden hoor. Heb een oppas gehad, die hier wel moeite mee had, maar dan waste ik de pan eerst om.
Mijn dochter (moeilijke eter) heeft ook een tijdje twee dagen per week vegetarisch willen eten. Ik dolenthousiast aan het koken geslagen, maar dochter vond de vleesvervangers die op vlees lijken toch het lekkerst Uiteindelijk is het hele idee weer in de vergetelheid geraakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 28 juli 2014 @ 20:07:

http://www.devegetarier.nl/recepteno Top! ik wist niet eens dat daar een site van was. Weer wat geleerd!
Alle reacties Link kopieren
Even voor de vegetariërs hier, is alleen vleesvervangers gebruiken eigenlijk voldoende of moet ik hem ook nog andere dingen extra aanbieden? (Hij is 13 en houdt gelukkig erg van kaas)
quote:Mevrouw75 schreef op 28 juli 2014 @ 20:12:

[...]





o Top! ik wist niet eens dat daar een site van was. Weer wat geleerd!Welcome!
Alle reacties Link kopieren
kip vervangen door quorn des stukjes. En gehakt door vega gehakt. Heel simpel, ook kun champignons door saus doen.
Alle reacties Link kopieren
verder zijn peulvruchten belangrijk, brocolli en andere groene groenten voor calcium. Noten, paddenstoelen en kaas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven