Waar lunchen in Groningen-stad?

15-03-2009 21:01 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek een plek waar ik een broodje kan eten in Groningen (niet een standaard broodje kaas of ham). Een plek met bediening aan tafel. Voorheen ging ik wel eens naar Roorooz vlak bij de Grote Markt, maar die is helaas gesloten.



Ook zoek ik een plek voor het nuttigen van een kopje thee met vers gebak (geen standaard appelpunt, maar wat meer keus en variatie). Heeft een van jullie een tip?
Alle reacties Link kopieren
Rond de Grote Markt en de Vismarkt stikt het toch van de leuke tentjes, kwestie van de kaart even bekijken toch?
Alle reacties Link kopieren
eh waar niet??? 3 gezusters, mr mofongo, bagels & beans, de Beurs, news café etc etc.



tja vers gebak dat weet ik dan weer niet, let ik nooit op.
Alle reacties Link kopieren
PUUR! in de Folkingestraat!

Lekkere biologische broodjes, sapjes, taart, verse munthee en bediening aan tafel
Alle reacties Link kopieren
Het Feithuis (st. jansstraat, tegenover Martinitoren) is leuk, alleen is bediening traag en moet je lang op je eten wachten. Op de hoek van de Vismarkt en Folkingestraat zit Brasserie Zomers, ook erg leuk en lekker. Verder puur in de Folkingestraat. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Het Opstapje is een schattig bakkertje met bediening aan tafel, en de broodjes zijn er heerlijk. Zie hier: http://www.hetopstapje.nl/pages/algemeen.html



Voor koffie met taart is Granny's aan te radem. Hiero:

http://www.grannys.nl/nl/vestigingen/groningen.php
Alle reacties Link kopieren
Het Feithuis (tegenover de Martinikerk) is ook erg leuk en lekker! Of Mr. Mofongo's, naast het academiegebouw. Daar is het wel erg druk rond lunchtijd en duurt de bediening soms wat lang, maar ze hebben er wel erg lekkere tosti's.
Alle reacties Link kopieren
Het land van Kokanje is echt heel leuk en lekker qua broodjes!

Het opstapje kan je ook lkkr broodje eten, t is wel zo dat het doordeweeks rondt middag lunch druk is in de stad, dus msshien ff reserveren van te voren is wel verstandig!



Voor gebak kan je bij het cafe/restaurantje onder martinitoren leuk en lkkr zitten, trouwens bij het T Feithuis kan je echt super lekker eten!! wel prijzig, heb je ook een leuke High Tea!



Och zoveel kan nog wel lang doorgaan, gewoon de stad in lopen en ook es in straatjes kijken waar je niet gauw in zou lopen dus niet alleen grote/vis markt kijken.



EETZE!
Alle reacties Link kopieren
quote:Amber83 schreef op 15 maart 2009 @ 21:17:

PUUR! in de Folkingestraat!

Lekkere biologische broodjes, sapjes, taart, verse munthee en bediening aan tafeldaar moet ik echt eens heen
Alle reacties Link kopieren
heb je nog een bepaalde prijsklasse of een bepaalde sfeer in gedachten?

Ik vind mr Mofongo's (naast Academiegebouw) altijd erg gezellig koffiedrinken en lunchen

Bij Land van Kokanje heb je veel keuze in lunchgerechten. Voorin ouderwets klassiek, achterin heb je Bubbles (zo heet het volgens mij daar). Ziet er hip en modern uit. Beiden leuk.

Huis De Beurs (hoek Vismarkt, bij Korenbeurs) ook altijd sfeervol)

Boven de Australian (ingang links van de Australian) is het niet supersfeervol, maar heb je mooi uitzicht op het winkelend publiek, dus daar zit ik altijd graag koffie of smoothie met mudcake of brownie te eten.

En Granny's op A-kerkhof heeft een aantal prijzen gewonnen met het lekkerste appelgebak. Ze hebben er ook heel veel verschillende varianten appelgebak, dus koffie (of iets anders) met een hele speciale (of normale) appelgebak is daar zeker een aanrader!

Bij het Opstapje (vlakbij H&M Grote Markt, naast Van Leest) kun je goedkoop lekkere broodjes eten. Is erg klein, niet heel chic of zo, maar ik weet niet wat je zoekt. (Daar schuintegenover zit trouwens Het Land van Kokanje).



Maar je hebt zoveel leuke dingen om te eten. En dan hebben we het over koffiedrinken nog niet eens echt gehad... Loop gewoon ergens langs en kijk op de kaart. Want ik had natuurlijk Bagels en Beans, Koffie United, Doppio, en van een aantal weet ik niet eens hoe ze heten maar wel waar ze zitten, nog niet eens genoemd.
Alle reacties Link kopieren
Ah, ik zie nu dat een aantal door mij genoemde dingen al genoemd zijn. Had ik nog niet gezien. Ben een beetje traag met typen blijkbaar. Succes in Groningen!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dames! Ik kan haast niet kiezen.

Het Feithhuis lijkt mij erg lekker en het opstapje erg gezellig.

Dat moet goed komen.
Alle reacties Link kopieren
De bediening bij t Feithuys vind ik ronduit slecht. Maar misschien tref ik het elke keer slecht. Het is er wel ruim opgezet en het eten is lekker (wel prijzig).
Alle reacties Link kopieren
Sunshine, bedankt voor de tip over de bediening bij het feithuis. Als het lang duurt, vooral met de rekening, daar wordt ik altijd een beetje chagerijnig van.

Ik denk dat ik even bij het opstapje, de beurs en brasserie zomers ga kijken.
Alle reacties Link kopieren
Newscafé is leuk!!
Alle reacties Link kopieren
Oei, als je chagrijnig wordt van trage bediening: NIET naar het newscafé gaan.....en de beurs vind ik altijd ook heel traag! Je hebt ook nog Groen aan de Carolieweg (vlakbij de Hema), hebben ook hele fijne lunch......maar mijn favoriet is Boven Jan...die hebben sinds kort van woensdag tm zaterdag ook lunch en ik vind het daar echt super!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat ik bijna de hele stad al had gehad, maar Boven Jan ben ik nog nooit geweest. Dat is toch die van de programma met Herman?



Heb morgen lekker een dagje vrij, kijken of iemand zin heeft om met mij te gaan lunchen, krijg spontaan trek van dit topic. (Die vrije dag is trouwens ook waarom ik veeeelste laat nog zit te internetten :-) )
Alle reacties Link kopieren
Hey Sun! (sorry, offtopic)



In de straat tussen de Heerestraat en de Gelkingestraat (niet de Carolieweg) zit ook een lekker broodjeshuisje. Verder zijn er al veel dingen genoemd. Je kan ook een broodje bij Paris (Grote Markt) halen en dat opeten bij Hoghoudt.



Ach, rondom de Grote Markt zit je goed.



Wendy21 bedoelt de Konditorei onder de Martinitoren.



Eet smakelijk!



En ineens krijg ik ook zin in lunchen morgen!
Alle reacties Link kopieren
quote:pop1980 schreef op 16 maart 2009 @ 02:13:

Hey Sun! (sorry, offtopic)



In de straat tussen de Heerestraat en de Gelkingestraat (niet de Carolieweg, wel naast de Douglas Heerestraat) zit ook een lekker broodjeshuisje. Verder zijn er al veel dingen genoemd. Je kan ook een broodje bij Paris (Grote Markt) halen en dat opeten bij Hoghoudt.



Ach, rondom de Grote Markt zit je goed.



Wendy21 bedoelt de Konditorei onder de Martinitoren.



Eet smakelijk!



En ineens krijg ik ook zin in lunchen morgen!
Alle reacties Link kopieren
quote:sunshineforever schreef op 16 maart 2009 @ 01:22:

Ik dacht dat ik bijna de hele stad al had gehad, maar Boven Jan ben ik nog nooit geweest. Dat is toch die van de programma met Herman?

Nee, da's weer een andere. Boven Jan zit naast Vindicat. Trapje op en je bent er. Ze hebben er van die lekkere dikke boterhammen van vers gebakken brood. Erg goed!
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik de kaart bij Huis de Beurs wel een beetje matig. En hoewel ik echt geweldige herinneringen aan die tent heb (en ook wel zondige herinneringen, vooral aan de grote zaal boven ), zou ik er overdag toch niet gaan zitten als ik leuk aan het winkelen was. Ik vind het meer een avond-etablissement.
Alle reacties Link kopieren
*zucht*



Had ik al eens gezegd dat ik weer terug wil naar Groningen? Ik mis die stad!!
Alle reacties Link kopieren
Lunch: PUUR, Land van Kokanje, Boven Jan (woensdag t/m zaterdag).



Taart: NOVO (in de Stoeldraaierstraat, schuin tegenover de Wereldwinkel).
Alle reacties Link kopieren
ITango in de poelestraat, ( lekker biologische broodjes en sapjes en voor savonds tapas!)



Amsterdams broodjes huis aan het zuiderdiep voor een oud hollands broodje.



Bagels&Beans in de zwanestraat.



Zelf hou ik niet van de zogenaamde cafes als 3 gezusters enz.
Alle reacties Link kopieren
Oja en voor Taart, bakkerij rozeveld in de waagstraat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven