Waarom vallen mijn vissticks ALTIJD uit mekaar in de pan??

20-05-2010 21:13 141 berichten
GVD, het is ook elke keer hetzelfde liedje. Denk ik lekker krokante vissticks voor het grut te gaan bakken, en nee nee niet eens die goedkope meuk, maar échte kaptein Iglo's, flikkeren ze toch weer uit mekaar bij het omdraaien. Of ik ze nu in olie bak, of in boter, of ik ze nu frituur of in de oven leg, het maakt allemaal geen drol uit, ze breken altijd minstens door midden en daar ben ik poepflauw van.

Op de reclame zien ze er altijd zo lekker droogkrokant uit.

Wat doe ik fout???

Wehehehehehe........

Hoe zien jouw vissticks er na het bakken uit?

Totaal aantal stemmen: 46

A: precies zoals op de reclame, droogkrokant en heerlijk kna (35%)
B: Het velletje ligt eraf en ze zijn slap en vet en breken d (52%)
C: Visstick soep is ook best lekker. Geen stemmen
D: Ik haat vissticks, dan liever een gebakken meelworm. (13%)
Alle reacties Link kopieren
Heeel klein beetje boter, vuur even hoog en daarna zachter.( Bleh vieze dingen)
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Hoog vuur en kort. Doet het bij mij het beste.
Alle reacties Link kopieren
Lekkere vissticks? Onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Iglo vissticks lekkerder dan de Euroshopper, maar ze vallen even snel uit elkaar. Als ik te ongeduldig ben dan.

Tijd geleden dat ik ze gemaakt heb, maar gebruik een beetje olie (zeker niet te veel, daar worden ze iid zacht van, omdat ze het vocht/vet opslurpen, althans da's mijn idee).

Verder een beetje zoals Noushi zegt en verder niet te vaak omdraaien. Beetje ruimte om te stickies heen is ook wel handig vind ik. Makkelijker met draaien.
Alle reacties Link kopieren
Mij lukt het meestal wel om ze heel te houden. Hoewel het als ik erover nadenk wel wat vettere minder krokante dingen zijn als op de reclame.. misschien zijn die gefrituurd? Of in de oven, dat kan ook he, breken ze niet en minder vet.



Maar ik bak ze gewoon in vloeibare boter, op heeel laag vuur heel rustig aan, regelmatig keren met uuuh..hoe heet zo'n ding, waar je ook je gebakken ei mee omdraait...
Alle reacties Link kopieren
I vissticks

En zoals Nouschi ze niet maakt worden ze idd helemaal goed
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg ze wel altijd goed hoor!



je doet er teveel in een te kleine pan denk ik!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Kort bakken op hoog vuur.

Niet al te veel boter in de pan doen werkt ook (wel op tijd omdraaien)
Alle reacties Link kopieren




Inspiratie opgedaan de laatste dagen?



Als ik visticks in huis heb doe ik ze op 225 graden in de oven. Krokant en ze komen er in een geheel weer uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mamasaar schreef op 20 mei 2010 @ 21:20:

I vissticks

En zoals Nouschi ze niet maakt worden ze idd helemaal goedVoor dochter hè. Zo ben ik dan weer wel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Inderdaad zorgen dat de olie/boter heet genoeg is voordat je ze in de pan doet. Dan even bakken aan 2 kanten en voila!
Alle reacties Link kopieren
quote:nouschi schreef op 20 mei 2010 @ 21:26:

[...]





Voor dochter hè. Zo ben ik dan weer wel.Je bent te goed voor deze wereld
Ja, dat vind ik echt.
Hehehehehe ik vind Vissticks eigenlijk geen fuck aan, maar ja de kids zijn er dol op. Opzich zijn ze nog wel te doen, als ze maar goed droog en krokant gebakken zijn en geen slappe vette meuk is. En dat is nu net het probleem...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit altijd zo grappig met dit soort vragen, je schiet er niets mee op want iedereen doet het anders.



Dus ik zou op MV wachten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mamasaar schreef op 20 mei 2010 @ 21:27:

[...]





Je bent te goed voor deze wereld
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Elkaar Zoy... elkaar...
( en ze blijven briljant mooi in de frituurpan, ik vind ze goor, maar de kinderen heerlijk)
Alle reacties Link kopieren
quote:dangeensuus schreef op 20 mei 2010 @ 21:29:

Elkaar Zoy... elkaar...Was ook het eerste wat ik wilde zeggen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ik stop ze in de oven! Perfect!
Maar je deed het niet Noush
Maar Zoy komt oet Grunn dus het is haar vergevn'
Hehehehe indeed indeed.

En mekaar of elkaar zal mij een rotzorg zijn, je begrijpt me toch, nou dan



Maar inderdaad, mea maxima culpa ik zal het niet weer doen enzo.



Enfin zoals ik al aangaf ook in den oven en in den frituurpan wordt het 1 grote zooi met die visdingen. Ik en vissticks, het zal echt nooit geen grote liefde worden vrees ik....



Net als knakworstjes, ook weer zoiets. Die dingen ontploffen bij mij echt ALTIJD.....

zucht...
Alle reacties Link kopieren
Ik doe juist zonder olie of boter en dan in een droge grillpan/koekenpan en dan op een middelmatig vuurtje en niet te vaak draaien. Lekker met een krokant jasje en een mooi kleurtje!
* ontploffende knakworsten : check*



Dan kookt het eh... sap en dan knallen ze. Minder heet dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven