Welke olie vleesfondue?

26-04-2012 14:18 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroeger wel eens gefondued, maar het nog nooit zelf bereid. Dit wil ik graag eens doen. Vlees, sausjes etc lukt me wel... Heb ik wel in mijn hoofd zitten.



Maar nu heb ik nog een vraag: welke soort olie kan ik het beste gebruiken en is die overal te koop?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik altijd gewone zonnebloem-olie. Van die goedkope van 0,69 cent per fles uit de supermarkt. Gaat prima.



Eet smakelijk alvast !
Alle reacties Link kopieren
Elke olie die je tot hoge warmte kunt verhitten.

Het kan zelfs in frituurvet/ olie.



http://www.yunomi.nl/artikel/wok-olie-g ... or-fonduen





http://www.goeievraag.nl/ ... nduen-vetsoort-olie.35734
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de antwoorden en links! Ik ga er mee aan de slag vanavond!
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt dat dan? vlees fondue?
Alle reacties Link kopieren
quote:moeilijkenaam schreef op 26 april 2012 @ 14:25:

Hoe werkt dat dan? vlees fondue?



Generatiekloofje zeker



Een pan hete olie op tafel en daar doe je vleesjes in, aan een lange vork. Was heel populair in de jaren '70.
Alle reacties Link kopieren
Je kan het beste die Arc? nog wat olie nemen. Die hadden wij met de kerst en die blijft veeeel langer heet.( *gewoon bij AH tekoop)
Alle reacties Link kopieren
quote:Snormel schreef op 26 april 2012 @ 14:26:

[...]





Generatiekloofje zeker



Een pan hete olie op tafel en daar doe je vleesjes in, aan een lange vork. Was heel populair in de jaren '70.Als je kijkt hoeveel pakketten er met Pasen, Kerst en Oud en Nieuw in de winkel liggen geloof ik niet dat het in populariteit heeft ingeboet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Aracideolie, gewoon bij AH 3 euro ofzo maar die blijft echt langer heet die olie.
Alle reacties Link kopieren
quote:moeilijkenaam schreef op 26 april 2012 @ 14:25:

Hoe werkt dat dan? vlees fondue?Huh...is dit serieus ???!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het liever met bouillon...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Het spetterd altijd zo vind ik. Geef mij maar kaasfondue! En dan wel uit deze pan, zoals het hoort



http://witgoed-apparatuur ... Yog%3D%3D&fta_ind=16&fs=1
Alle reacties Link kopieren
Ja dat was serieus, echt nog nooit gehoord. Ik ken kaas fondue, ik ken qourmetten.. maar dit is een soort van combi? klinkt niet echt super als je het mij vraagt.. gebakken vlees is toch veel lekkerder dan ge gefrituurd vlees? tenminste de meeste vleesjes, buiten de frikandellen enzo? haha
Alle reacties Link kopieren
quote:nien80 schreef op 26 april 2012 @ 14:28:

Je kan het beste die Arc? nog wat olie nemen. Die hadden wij met de kerst en die blijft veeeel langer heet.( *gewoon bij AH tekoop)Bedoel je Arachideolie? Dan moet je wel zeker weten dat je dan niemand met een pinda-allergie aan tafel hebt!
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
Alle reacties Link kopieren
Geen olie, bouillon. Mjam
Alle reacties Link kopieren
Het gebruik van geraffineerde arachideolie is veilig

voor personen met pinda-overgevoeligheid
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 april 2012 @ 14:29:

[...]

Als je kijkt hoeveel pakketten er met Pasen, Kerst en Oud en Nieuw in de winkel liggen geloof ik niet dat het in populariteit heeft ingeboet.Ik dacht altijd dat dat voor gourmetten was, ik wist niet eens dat er nog mensen waren die vleesfonduen.
Alle reacties Link kopieren
[quote]nien80 schreef op 26 april 2012 @ 14:40:

Het gebruik van geraffineerde arachideolie is veilig

voor personen met pinda-overgevoeligheid[/quote]



Zuivere pindaolie zou in principe geen pinda-allergenen mogen bevatten, maar afhankelijk van de productieprocessen blijkt dit in de praktijk helaas anders uit te vallen.Ongeraffineerde pindaolie bevat nog pinda-allergenen; deze olie wordt soms gebruikt in margarines, bakolie, slaolie en ijs. Bij de geperste olie is er een verschil tussen koude persingen (bevatten pinda-allergeen) en hete persingen (veelal geen aantoonbaar pinda-allergeen). Helaas wordt al deze informatie niet vermeld op de verpakkingen van producten, zodat patiënten die geconfronteerd worden met termen als plantaardige olie, arachisolie en pindaolie niet met zekerheid die producten veilig kunnen gebruiken. In de meeste gevallen wordt dan ook aangeraden: "bij twijfel vermijden"
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
Alle reacties Link kopieren
Ja die zijn er nog! En ik vind het leuker dan al dat gegourmet, racletten, steengrillen, miniwokken en de heule mikmak .

Dan maar ouderwetsch........................
Alle reacties Link kopieren
Anyway die is echt lekker hoor die Aracideolie , de smaak is ook lekkerder, en het blijft ook langer warm!
Alle reacties Link kopieren
quote:VickyP schreef op 26 april 2012 @ 14:33:

Ik doe het liever met bouillon...Ik ook, met olie is vies, vet, stinkt en je zit zo snel vol.
Alle reacties Link kopieren
Nien, heb jij aandelen in die aracideolie ofzo
Alle reacties Link kopieren
@ Jooppie Grapjas;)
Met bouillon is veel lekkerder inderdaad, dan heet het Chinees fonduen.



Heerlijk!



Schoonmoeder heeft zo'n pan:







Die wil ik ook nog wel eens aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen het ook altijd met bouillon!! Veel lekkerder en gezonder en het stinkt niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven