Zelf sushi maken, tips??
woensdag 16 juni 2010 om 13:03
Hee,
vanavond ga ik voor vriendlief sushi maken,dat doe ik wel vaker..maar nu wil ik eens een keer iets nieuws erbij!
Ik heb altijd zalm,avocado,komkommer,sesamzaadjes en japans omelet.
Tonijn vind ik altijd zonde van mn geld,omdat ie nooit echt superlekker is..
Dus hebben jullie nog tips? Mag ook zonder vis zijn als dat kan..
XX
vanavond ga ik voor vriendlief sushi maken,dat doe ik wel vaker..maar nu wil ik eens een keer iets nieuws erbij!
XX

woensdag 16 juni 2010 om 13:29
woensdag 16 juni 2010 om 13:38
quote:Sterrr schreef op 16 juni 2010 @ 13:29:
Bedankt voor deze tips allemaal!
[...]
misschien een stomme vraag,maar wat is precies japanse saus? bedoel je sojasaus of iets anders?
Kip met teriyakisaus vind ik lekker. En uiteraard een sausje van (Japanse) sojasaus, wasabi, evt. met wat gember, of mayo met wat wasabi.
Ik heb een receptje met pikante tonijn met shalotjes, wasabi en chilisaus die ook lekker in een rol is.
Maar zalm vind ik denk ik khet lekkerste.
Bedankt voor deze tips allemaal!
[...]
misschien een stomme vraag,maar wat is precies japanse saus? bedoel je sojasaus of iets anders?
Kip met teriyakisaus vind ik lekker. En uiteraard een sausje van (Japanse) sojasaus, wasabi, evt. met wat gember, of mayo met wat wasabi.
Ik heb een receptje met pikante tonijn met shalotjes, wasabi en chilisaus die ook lekker in een rol is.
Maar zalm vind ik denk ik khet lekkerste.
anoniem_10085 wijzigde dit bericht op 18-06-2010 17:05
Reden: sausen stonden een beetje raar omschreven
Reden: sausen stonden een beetje raar omschreven
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 16 juni 2010 om 14:03
Hee, sushi maken is leuk en niet zo moeilijk!! Ik laat mijn zalm/tonijn altijd in dunne plakken snijden door de visboer, zelf kan ik dat niet. Zo kan je deze mooi maken
Verder kan je daar ook een variant op maken met omelet, en dan een dun reepje nori eromheen, ook erg lekker!
Eeeuhm ohja! Zalm, avocado en japanse mayonaise in een sushirol met zwarte sesamsaadjes, is echt superjammie
Verder ben ik erg benieuwd of mensen dat ding van de Blokker gaan kopen en of dat dan wat is, ik twijfel namelijk nog (wat een blije reclame trouwens)!!
Verder kan je daar ook een variant op maken met omelet, en dan een dun reepje nori eromheen, ook erg lekker!
Eeeuhm ohja! Zalm, avocado en japanse mayonaise in een sushirol met zwarte sesamsaadjes, is echt superjammie

Verder ben ik erg benieuwd of mensen dat ding van de Blokker gaan kopen en of dat dan wat is, ik twijfel namelijk nog (wat een blije reclame trouwens)!!
vrijdag 18 juni 2010 om 17:00
-Toch tonijn, maar dan goede tonijn
(tonijn, avocado, mayo is een hele lekkere combi!)
-Ik heb laatst sushi met vers gerookte paling gehad, dat was echt heerlijk, maar is ivm de visstand natuurlijk niet netjes
-bij de toko heb je goede garnalen die al redelijk op sushi formaat zijn
-krab (vind ik zelf niet lekker, maar maakt vriend nog wel eens wat rolletjes mee)
Ik vind sashimi van makreel of baars ook heel lekker of st jacobsschelpen, maar daarvoor moet je wel echt verse vis hebben.
(tonijn, avocado, mayo is een hele lekkere combi!)
-Ik heb laatst sushi met vers gerookte paling gehad, dat was echt heerlijk, maar is ivm de visstand natuurlijk niet netjes
-bij de toko heb je goede garnalen die al redelijk op sushi formaat zijn
-krab (vind ik zelf niet lekker, maar maakt vriend nog wel eens wat rolletjes mee)
Ik vind sashimi van makreel of baars ook heel lekker of st jacobsschelpen, maar daarvoor moet je wel echt verse vis hebben.
Dat zeg ik....
vrijdag 18 juni 2010 om 17:04
vrijdag 18 juni 2010 om 23:31
zondag 20 juni 2010 om 09:50
quote:Sterrr schreef op 16 juni 2010 @ 13:03:
Hee,
XXSushi met vis vind ik toch het lekkerst. Ik zou zeggen, ga naar een goeie viswinkel en koop gewoon wat er het allerverst is.
Hee,
XXSushi met vis vind ik toch het lekkerst. Ik zou zeggen, ga naar een goeie viswinkel en koop gewoon wat er het allerverst is.
woensdag 23 juni 2010 om 22:41
Ik maak voor in de sushi vaak een pittige tonijnsalade. Blikje tonijn mengen met Japanse mayo of nog lekkerder, wasabi-mayonaise. Eventueel wat paprikapoeder en extra wasabi. Ook lekker met wat sesamzaadjes. Daar dan weer rolletjes van maken.
De California roll is ook mijn favoriet: krabstick, avocado en een flinke dot Japanse mayonaise en rollen maar.
Gerookte zalm doet het ook goed in een rol, met komkommer.
Of een blikje zalm mengen met mayonaise (had ik al gezegd dat ik fan ben van mayonaise?).
Of je haalt zo'n gele in zuur gelegde rettich bij de toko, is ook heel lekker in dunne reepjes.
Maar het lekkerst is verse tonijn en zalm van de visboer, mmm.
De California roll is ook mijn favoriet: krabstick, avocado en een flinke dot Japanse mayonaise en rollen maar.
Gerookte zalm doet het ook goed in een rol, met komkommer.
Of een blikje zalm mengen met mayonaise (had ik al gezegd dat ik fan ben van mayonaise?).
Of je haalt zo'n gele in zuur gelegde rettich bij de toko, is ook heel lekker in dunne reepjes.
Maar het lekkerst is verse tonijn en zalm van de visboer, mmm.
donderdag 3 maart 2011 om 11:17
Ik heb dit topic even omhoog gehaald, omdat ik dit weekend van plan ben voor het eerst zelf sushi te gaan maken. Ik heb, omdat het de eerste keer is, voor het gemak zo'n kit gehaald bij de Appie.
Maar nu de vulling... Ik zie hier de lekkerste dingen voorbij komen, maar ik wil het voor de eerste keer even simpel houden. Wat adviseren jullie om als vulling te gebruiken? In de kit zitten twee norivellen, dus ik kan twee verschillende vullingen maken (neem ik aan).
Ben benieuwd naar jullie tips!
Maar nu de vulling... Ik zie hier de lekkerste dingen voorbij komen, maar ik wil het voor de eerste keer even simpel houden. Wat adviseren jullie om als vulling te gebruiken? In de kit zitten twee norivellen, dus ik kan twee verschillende vullingen maken (neem ik aan).
Ben benieuwd naar jullie tips!