biologische gourmetschotel

08-04-2008 10:30 26 berichten
Ik koop bij de Appie altijd biologisch vlees. maar daar hebben ze geen gourmetschotel van. Ik heb al een tijdje zitten googlen naar een biologische slager in de buurt van Den Haag, maar er kwam er niet duidelijke en naar voren.

Je kan ook vleespakketten bij Odin bestellen en daar zit wel een gourmetschotel bij maar aangezien ik nog nooit zoiets online besteld hebt en je dus ook niet weet wat je krijgt zou dat mijn laatste optie zijn. (buiten het feit dat ik dan vandaag voor half 1 moet bestellen omdat donderdag de afleverdag is bij het afhaalpunt bij mij in de buurt.)

Nou is dus mijn vraag: Weet er iemand waar je een biologisch gourmetschotel kan kopen in de omgeving van Den Haag?
Misschien heel erg raar, maar kun je niet gewoon biologisch vlees bij de Appie kopen en dat zelf in kleine stukjes snijden? Kost waarschijnlijk net zoveel tijd als nu uitgebreid op zoek gaan naar een biologische schotel.
Alle reacties Link kopieren
Misschien begrijp ik je niet goed hoor, maar waarom koop je niet gewoon biologisch vlees en snij je zelf in kleine stukjes, lekker kruiden of marineren. Je kan dat toch zelf doen? Evt. kan je toch ook zelf cordonblue maken.



Wat voor speciaals zoek je dan wat je niet zelf kan maken van gewoon biologisch vlees?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Hhahahahah, zelfde gedachte.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
En dan koop je bij de Blokker een mooie gourmetschaal waar je alles in kan leggen. Of van die zilverkleurige weggooischalen, scheelt weer afwas en is goedkoper.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
even googelen op biologische slager den haag werkt wel hoor, zit er een op de Aart vd Goesstraat. En anders inderdaad zelf biologisch vlees snijden en marineren. En de gemiddelde keurslager heeft ook biologisch vlees volgens mij hoor. En nederlands lam is altijd biologisch geloof ik. Mogelijkheden zat dus.
ja ik heb er ook wel aan gedacht, maar vaak zijn die stukken vlees dan dikker dan van een gourmetschotel. (waar natuurlijk ook wel weer wat aan te doen is)

maar met hamburgers kan ik natuurlijk gewoon aan de slag gaan met koekvormpjes en zo uit een hamburgen kleine burgertjes drukken in de vorm van een bloemetje :-p
Alle reacties Link kopieren
Je kan weer meer dan je denkt! ;-)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
lau72 schreef op 08 april 2008 @ 10:42:

even googelen op biologische slager den haag werkt wel hoor, zit er een op de Aart vd Goesstraat. En anders inderdaad zelf biologisch vlees snijden en marineren. En de gemiddelde keurslager heeft ook biologisch vlees volgens mij hoor. En nederlands lam is altijd biologisch geloof ik. Mogelijkheden zat dus.
Die aan de Aart vd Goesstraat had ik ook gevonden maar als je dan kijkt op de site van overkoepelende organisatie de groene weg (of hoe dat ook heet) staat dat adres niet meer tussen de verkooppunten.
Alle reacties Link kopieren
[b]Of van die zilverkleurige weggooischalen, scheelt weer afwas en is goedkoper.
Dat is dan misschien niet onbiologisch, maar ook niet zo milieuvriendelijk, die dingen zijn namelijk van aluminium :-)
Joh, ga lekker kaasfonduen! :-]
Alle reacties Link kopieren
armonia schreef op 08 april 2008 @ 10:56:

[...]





Dat is dan misschien niet onbiologisch, maar ook niet zo milieuvriendelijk, die dingen zijn namelijk van aluminium :-)




Maak je er een bloempot van voor in de tuin. Zo kan je van alles wel een mega probleem maken zeg.



Nou ik zal dan een andere tip geven, laat de visite uit die kleine gourmetbakjes eten, heb je geen borden nodig, scheelt weer water. Geloof dat ik zo meer op de goeie weg zit? ;-]



Ik gaf alleen maar een tip, ik ga niet voor to bedenken of het ook milieu verantwoord is. Mag ze zelf kiezen. :-d
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
En er is daar ook nog een lekker topic over bij Eten. Zeker een aanrader!!!!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
haha ... ja of chocoladefunduen van tony chocolonely met scharrelframbozen en vrije uitloop-aardbeien en geen borden maar gewoon grote koolbladeren die als je klaar bent ook nog even door de chocola haalt en opeet. Klaar!
Alle reacties Link kopieren
Het toetje is zeker ook om op te eten? X-D

http://images.google.com/url?q=http://www.shikake.nl/wp-content/uploads/2007/05/candy7.jpg&usg=AFQjCNEZ8cBuG0tbZJXQliGBHlmM20eGIw



Of had je toevallig al een ander toetje?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
http://dynimg.rte.ie/0001268010dr.jpg



ja sorry heb al wat :love:
Alle reacties Link kopieren
Mmmmmm ziet er lekker uit je toetje. Stuur het recept maar op.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
T- rex schreef op 08 april 2008 @ 10:43:

ja ik heb er ook wel aan gedacht, maar vaak zijn die stukken vlees dan dikker dan van een gourmetschotel. (waar natuurlijk ook wel weer wat aan te doen is)

maar met hamburgers kan ik natuurlijk gewoon aan de slag gaan met koekvormpjes en zo uit een hamburgen kleine burgertjes drukken in de vorm van een bloemetje :-p


Je kan de biefstuk toch ook "overdwars" doorsnijden op het dikste deel?

Dan heb je twee dunnere biefstuklappen, en dan snijd je ze nog een keer door voor de wat handzamere porties.

Idem met kipfilet enzo.
Alle reacties Link kopieren
mylenevalerie schreef op 08 april 2008 @ 11:15:

Ik gaf alleen maar een tip, ik ga niet voor to bedenken of het ook milieu verantwoord is. Mag ze zelf kiezen. :-d
tuurlijk, maar ik dacht: bio gaat vaak toch samen met milieuvriendelijk (toch?) maar natuurlijk zijn alle tips welkom voor de oplossing van dit Probleem!
Alle reacties Link kopieren
Als wij gaan gourmetten koop ik het biologische vlees( AH) ook gewoon per stuk en snijd en marineer alles zelf.

Dat is veel gemakkelijker en meestal goedkoper; waar ik woon is dus geen bioslager; laat staan een biologische gourmetschotel te verkrijgen. X-D



Kipfiletblokjes kun je lekker marineren met wat olijfolie en beetje kipkruiden. Varkensvleesblokjes krijgen hier een satémarinade (van conimex of zelfgemaakt).

Biefstukplakjes/blokjes: peper en zout is genoeg; maar met een likje kruidenboter is het nòg lekkerder.

Ehm ja gehaktballetjes: die druk ik meestal plat, dan garen ze ook sneller en zijn het in feite mini hamburgertjes.

Het gehakt kruid ik met wat gehaktkruiden, eventueel knoflook als je ervan houd en wat geraspte kaas erdoor is ook erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
En ben je nog geslaagd voor het vlees?



Klopt Kippie, die "satemarinade" van Conimex is echt lekker. Ik marineer de kip er vaak mee. Mini gehaktballetjes had ik laatst een recept mee met Parmezaanse kaas, was erg lekker. Griekse gehaktballetjes vind ik ook lekker. Voor het gehakt kijk ik meestal even bij het topic Woensdag gehakdag, daar staan hele lekkere recepten van andere. Zelf mini rundervinkjes en gewone vinkjes met bacon maken. Ook lekker met gourmet.



En er is nog dacht ik een topic over gourmet waar lekkere bijgerechten staan of wat je nog meer kan bij de gourmet. Bijv, geklutst ei, pannenkoekenbeslag enz.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik ben vrijdag de hele dag vrij en ga dan het vlees kopen en gelijk even zoeken naar de satemarinade.

Voor nu ga even op zoek naar de lekkere bijgerechten.

Bedankt voor jullie tips!
Alle reacties Link kopieren
Lekkere bijgerechten heb ik toen al op het andere topic gezet.



Wat ik toen niet had vermeld dacht ik, het is ook eens leuk om hele aparte sausjes te maken. Ja wel de mayo, ketchup en de satesaus voor de mensen die niet eten wat de boer niet kent. Ik weet niet of je met een grote groep bent of een klein gezeldschap maar als je het leuk vindt en tijd hebt is dat vind ik weer eens wat anders.

Je kan het gewoon al een dag van te voren maken. Weet niet of je nog lege potjes hebt.



Ik heb een site waar o.a. 1566 sausen staan. Ik haal er veel ideeen vandaan.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
We zijn met z'n 10-en, nu ben ik zelf wel erg van wat een boer niet kent eet ie niet, maar mijn gasten waarschijnlijk niet.

Ik ben dus ook wel benieuwd naar de site met lekkere sausjes!
Alle reacties Link kopieren
T- rex schreef op 09 april 2008 @ 14:02:

We zijn met z'n 10-en, nu ben ik zelf wel erg van wat een boer niet kent eet ie niet, maar mijn gasten waarschijnlijk niet.

Ik ben dus ook wel benieuwd naar de site met lekkere sausjes!




Het is een site met allerlei gerechten hoor maar 1566 sausjes. Uiteraard niet allemaal even lekker. Maar ik struin er wel eens door en van een receptje pas ik een beetje aan wat voor smaak ik lekker vind. Maar ook bijv. wat je gasten lekker zou vinden. Je kan echt leuke ideeen opdoen, weglaten wat je niet lust. Maar volgens mij kan je bij een gourmet uitblinken door aparte bijgerechten, sausjes en marinades van het vlees cq wat voor vlees/vis je haalt. Dus als mensen zeggen oh weer hetzelfde gourmet ............. is niet waar, je kan er alles van maken dan een standaard gourmet avond.



Vergeet ik bijna de link te zetten.



hier
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven