Welkom. Je laatste bezoek was donderdag 17 mei 2012 07:17.
Dit onderwerp heeft 343 reacties, en bestaat uit 14 pagina's. Je bent momenteel op pagina last van 14.
De laatste reactie is geplaatst op 22-10-2011 14:55.

Althans, dat hoop ik dan...dat het een groot cupcaketopic wordt!
Voor mensen met weinig baktalent zoals ik een uitkomst want wat zijn ze makkelijk te maken en wat zien ze er vaak leuk uit!
Mijn favorieten op het moment: de pindakaas-snickervariant:
Je voegt aan het standaardmuffinrecept ( of zo'n pakje van dr oetker) 6 eetlepels pindakaas toe en 3 gehakte snickers en je hebt echt ontzettend slecht voor de gezondheid maar o zo lekkere muffins!
Gisteren ging ik een grotere uitdaging aan door citroenmuffins te maken. Ik heb eerst standaard muffins gemaakt, deze laten afkoelen en tijdens het afkoelen de citroenvulling gemaakt.
Citroenvulling:
35 g maizena
150 g suiker
1 grote eieren
3grote eierdooiers
25 g boter, in blokjes
het sap van 2 citroenen
Roer de maizena met 50ml water glad. Voeg dan nog 225 ml water en de suiker toe en breng al roerende met een garde tegen de kook aan totdat de suiker is opgelost en de saus bindt. Klop in een andere kom de eieren en dooiers los en voeg ze al kloppend toe aan de maizenasaus. Breng het al roerende aan de kook en laat 1 minuut zachtjes koken. Neem de pan van het vuur en voeg boter, een snuf zout, 100 ml citroensap (deze heb ik aangevuld uit een flesje) en laat de boter smelten. Nog even doorroeren en laten afkoelen.
Als je muffins zijn afgekoeld hol je ze een beetje uit en schenk je voorzichtig met een lepeltje de citroenvulling erin. Dat het er niet heel mooi uitziet maakt niet uit want daar doe je gewoon een toefje citroenbotercreme overheen!
Ik maak mn botercreme eigenlijk altijd op gevoel: wat zachte roomboter, flink wat poedersuiker en dan maar proeven totdat ik het lekker vind smaken. Een flinke scheut citroensap erbij en mooie toefjes maken om je citroencupcake helemaal af te maken!
Wat zijn jullie favorieten?
- Prikken met je sateprikker en kijken wanneer 'ie er droog uitkomt. Bij mij is dat rond 18 min. ong. maar is afhankelijk van je oven.
- Bedankt blackdress!
Gister gemaakt zonder melk en had ook maar 1 ei maar ze smaakten prima.
Vandaag in de herkansing. Wel een gedoe trouwens om dat deeg in die vormpjes te doen. Wordt gewoon niet netjes en sommige gaan er al scheef in.
Misschien dat het met bakblik beter gaat maar die is dus nog niet in huis. 
Zo als je ziet zitten ze helaas wat los in hun papiertje.....
Bij mij krimpen ze na het bakken!!!
En ook zijn ze niet helemaal 100% gaar.
(doe ik ze langer erin wordt te bovenkant donker bruin en het blijft een niet zeer luchtige cupcake)
Recept wat ik gebruik is:
125 gram roomboter op kamertemperatuur
125 gram kristalsuiker
125 gram zelfrijzend bakmeel
2 eetlepels melk op kamertemperatuur
2 ( grote) eieren op kamertemperatuur
Tip's zijn welkom.
En las ergens een recept met 7-up erin. Moet luchtige cupcakes opleveren.
Iemand ervaring???- Hoi hoi,
Zou graag van jullie expertise gebruik maken...wat een mooie creaties komen er al voorbij in dit topic!!
Ben zelf met zwangerschapsverlof en heb het idee gevat om cupcakes te maken voor de kraamvisite. Ik heb begrepen dat je cupcakes kunt invriezen en heb dit met gewone naturel cupcakes met fondant er op geprobeerd. Dat ging best goed. Maar heb nog wel een aantal vragen:
- Kun je de cupcakes ook vullen en dan invriezen? (en welke vulling is dan het meest geschikt?)
- Kun je marsepein ook invriezen? Vind dit zelf namelijk iets lekkerder dan fondant
- Wat zijn verder do's & don'ts als het gaat om cupcakes maken & invriezen??
Alvast bedankt voor jullie reacties! - Iemand toevallig een antwoord op mijn vragen? Wie o wie kan mij helpen??
Thanks! - @kroes: gebruik eens witte basterdsuiker.
@Jojo: gevulde cupcakes zijn ook prima in te vriezen, vulling maakt niet zoveel uit, beetje experimenteren. Marsepein is ook geen probleem.
Op tijd uit de vriezer halen en buiten de koelkast op kamertemp laten komen. - Is icing sugar poeder -of basterdsuiker?
Heb het topic een beetje gescanned maar als je zo´n mooie toef op je cupcakes wil hebben (wat zacht blijft) wat voor ingredienten gaan daar in? Kan je elke kleurstof aan toevoegen neem ik aan?
En wat gebruik je voor gewoon glad plat glanzend glazuur? poedersuiker met water? - Ik ben meer van het decoreren met marsepein.
Maar op het forum van DLT staan wel recepten en tip's.
Gebruik daar de zoek functie en je vind vanalles.
Heb al even wat voor je gezocht.
Voor de kleur.
Daar kan je de kleurstof in doen die je ook bij marsepein kleuren gebruikt.
Vanille toef
Overal waar creme achter staat kan zo wie zo
Chocolade cupcakes met choco topping
Cream Vanille frosting
Meringue Topping
Choco topping Hard van buiten zach van binnen
Filmpje:
Lesje Toefen Spuiten
Weet je al wel recept je voor je cupcakes zelf gaat gebruiken??
Worden dat mooie luchtige cakejes? - Ik wilde eigenlijk gewoon Betty Crocker Devil´s Food cake gebruiken
Beetje cheaten maar wel heel erg lekker! En dan met een mooie roze toef en een blommetje 
- Ah oke kan natuurlijk ook!
Maar is dat wel hier in NL te koop?
Of woon je niet in NL? - Ja bij zo´n expat shop in Den Haag (Kelly´s)
Ik heb ook weleens een andere devil´s food cake mix gebruikt (Duncan Hines was dat geloof ik) bij C1000 maar dat was veel minder lekker). - Maar thanks voor alle tips! Die Meringue topping ziet er ook geweldig uit.
- Icing sugar is poedersuiker.And I mean this in a pink, slightly special way (Fry)
- Voor een toef gebruik je botercreme (poedersuiker + roomboter + smaakje) met kleurstof, evt. gemengd met mascarpone.
Of Icing (eiwit met poedersuiker en citroensap) gekleurd met kleurstof. Let hierbij op dat het niet geschikt is voor kleine kinderen, zwangeren en bejaarden. - (dat zijn de meest gangbare, je hebt ook nog andere m.n. roomkaasmengsels e.d.)
- mijn eerste keer cupcakes met marsepein, de brownie variant waren erg lekker alleen de vanille niet deze waren niet helemaal gaar. Zou dit komen omdat ze niet lang genoeg gemixt waren?

- Ziet er leuk uit! Alleen zijn ze niet gerezen, of zie ik het verkeerd? Welk recept heb je gebruikt?
Het kan aan van alles liggen, te veel vocht, niet lang genoeg gemixt, oventijd etc.
Alleen de bovenkant is een beetje gerezen de rest niet.... Ik denk zelf dat ik te kort gemixt heb. Ik heb het recept van de Cupcake kit (boekje) gebruikt, zal die van hier eens proberen.quote:Blackdress schreef op 14 september 2011 @ 14:31:
Ziet er leuk uit! Alleen zijn ze niet gerezen, of zie ik het verkeerd? Welk recept heb je gebruikt?
Het kan aan van alles liggen, te veel vocht, niet lang genoeg gemixt, oventijd etc.- maken jullie alleen cupcakes voor een speciale gelegenheid of ook gewoon voor de leuk?
- Ik maak ze alleen op bestelling, want ze komen m'n neus uit. Evt. voor een feestje, maar dan maak ik liever wat spectaculairder gebak. Dus nee, voor mij al heel lang geen cupcakes meer, al zijn de bestellingen niet aan te slepen, dus het is nog populair genoeg

- Even upppp.. Ga dit weekend aan de slag, en ga hier inspiratie opdoen!
Wat een leuke, lekkere baksels!!