Moet ik mij zorgen maken?

13-05-2024 11:31 111 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op dit moment ben ik 10 maanden aan het daten met een leuke jongen. Wat ik echter lastig vind is dat hij veel contact heeft met vrouwen, waar hij ook mee afspreekt, zowel binnen als buitenshuis.
Ik heb dit besproken en hij geeft aan dat ik mij geen zorgen hoef te maken.
Nu probeer ik hem te vertrouwen, maar ik merk dat ik dat toch erg lastig vind. Zo zijn niet alle contacten al langer bestaande vriendschappen, maar leert hij ook nieuwe vrouwen kennen. Daarnaast is hij met eenzelfde vrouw al een paar keer wat gaan drinken. Ze hebben ook geregeld app en bel contact.
Stel ik mij aan wat betreft contact met andere vrouwen of is dit iets waar ik mij zorgen over moet maken?
desiree2024 wijzigde dit bericht op 13-05-2024 23:21
28.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben je aan het daten of heb je een relatie met hem?
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is een verschil tussen gewoon casual daten, exclusief daten, een relatie? Heb je dat al met elkaar besproken?

Je date mag uiteraard net zoveel contact hebben met andere vrouwen als hij wil. Zijn leven, zijn wensen/behoeftes.

En jij mag altijd concluderen dat dat voor jou over een grens gaat en dat jullie dus niet bij elkaar passen.

Dat hoef je echt niet weg te schuiven op dat hij “out of your league” zou zijn. Wat een onzin. Jullie matchen gewoon niet en jij bent eerder out of his league dan andersom. ;)

Het kan helpend voor je zijn om eens te onderzoeken hoe jij graag wil dat een relatie eruit ziet? Wat zijn jouw grenzen?
Je hoeft niet per se een relatie te hebben he? Wacht liever op iemand met wie het wél echt matcht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat je je zorgen maakt over zijn gedrag is een indicatie dat er iets scheef zit. In een relatie zou ik dit vreemd en onprettig gedrag vinden. Ik vraag me dan ook af of hij vindt dat jullie een serieuze relatie hebben. Als je wat hij zegt even buiten beschouwing laat, merk je dan dat hij jou serieus neemt, dat hij van je houdt, dingen voor je doet, zorgzaam is? Zeggen dat je van iemand houdt is makkelijk, maar merk je het ook aan zijn gedrag? Of twijfel je daaraan?

Je bent niet verplicht om bij deze jongen te blijven!

Wat voor relatie wil jij?
Vind je hem echt heel erg leuk? Of eigenlijk maar mwah als je eerlijk bent? Is hij lief, eerlijk, betrouwbaar, actief, geïnteresseerd en wat jij verder belangrijk vindt? Dat zijn dingen waar je op zou moeten letten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet of je je zorgen moet maken. Ik persoonlijk zou er onzeker van worden, been there done that en het werkte voor mij niet.

Maar een ander vindt het misschien juist fijn dat hij zo veel contacten heeft met anderen. Ligt er helemaal aan wat je zelf wil en belangrijk vindt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blijkbaar mag je allebei met iedereen daten en maakt hij zich daar geen zorgen over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel simpel. Als je dit niet ziet zitten, wat je goed recht is, trek dan een grens. Je mag best tegen hem zeggen dat je je hier niet happy bij voelt en dat je een relatie niet ziet zitten met een man die bijna vaker bij andere dames in huis is dan bij jou. Aan hem de keus.


Of jij je hier zorgen om moet maken kunnen wij onmogelijk zeggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
katrienduck24 schreef:
13-05-2024 12:08
Dat je je zorgen maakt over zijn gedrag is een indicatie dat er iets scheef zit. In een relatie zou ik dit vreemd en onprettig gedrag vinden. Ik vraag me dan ook af of hij vindt dat jullie een serieuze relatie hebben.
Eens. Ik zou het ook niet zo leuk vinden, eerlijk gezegd. Zeker als er steeds nieuwe vrouwen bij komen, met allerlei hartjes en kusjes en zo. Nee, dat wil ik niet in een relatie. De vraag is: vindt hij het ook een relatie? Heb je hier al eens echt met hem over gepraat? Want hij kan leuk zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar daar heb je precies niks aan. Hij blijft lekker doen wat hij deed. Weet hij wat het met je doet en wat je bezwaren zijn?
Misschien is uiteindelijk toch de conclusie onvermijdelijk dat jullie onverenigbare dingen willen, maar ja, daar kun je dan ook beter nu achter komen dan over een paar jaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
moet niet, mag wel.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
rosanna08 schreef:
13-05-2024 12:15
moet niet, mag wel.
lekker nuttig ja
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
13-05-2024 12:16
lekker nuttig ja
vind ik wel, TO heeft daar namelijk zelf een keuze in. Het maakt namelijk helemaal niet uit wat de rest de wereld hier van vindt, zij heeft er last van. Dus mag zij besluiten dat dit niet is wat zij wil in een relatie en de relatie beëindigen. Wat heeft ze er aan om te weten hoe jij en ik hierin staan?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Blijkbaar hebben jullie allebei een ander beeld bij hoe je een relatie vormgeeft
En wil hij zich daarbij niet aanpassen in hoe jij het ziet
Dan is aan jou de vraag: wil jij je aan hem aanpassen? Of houd je je eigen grenzen aan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Al 10 maanden aan het daten, maar geen relatie? Of is het een friends with benefits?
Dat schrijf je niet (dat het een FWB is) maar daarin wordt nogal eens afgesproken dat het niet exclusief is en/of dat er geen verplichtingen zijn naar elkaar toe.

Anders zou ik toch maar eens aangeven dat je je er niet fijn bij voelt en dat het niet jouw ding is. Waarschijnlijk is dit wel zijn ding en vindt hij deze vrijheid zelf erg prettig. Als dit niet jouw relatie vorm is (of wat het dan ook is) dan zou ik niet verder daten.
Alle reacties Link kopieren Quote
rosanna08 schreef:
13-05-2024 12:24
vind ik wel, TO heeft daar namelijk zelf een keuze in. Het maakt namelijk helemaal niet uit wat de rest de wereld hier van vindt, zij heeft er last van. Dus mag zij besluiten dat dit niet is wat zij wil in een relatie en de relatie beëindigen. Wat heeft ze er aan om te weten hoe jij en ik hierin staan?
Weet jij veel wat ze daaraan heeft, maar ze vraagt er toch naar? Ze zal het dus wel willen weten. Niet heel gek om met bepaalde zaken even te checken hoe andere mensen dat zouden ervaren. Niet doen alsof dat iets heel geks is hoor.
Als ik ergens mee zit, vind ik de mening van bepaalde mensen (welke mensen is afhankelijk van waar ik mee zit) ook interessant om te weten. To zal zelf zonder jouw bijdrage ook wel snappen dat ze zelf een keuze heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
katrienduck24 schreef:
13-05-2024 11:55
Ben je aan het daten of heb je een relatie met hem?
We zijn aan het daten, maar wel exclusief
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
13-05-2024 12:38
Weet jij veel wat ze daaraan heeft, maar ze vraagt er toch naar? Ze zal het dus wel willen weten. Niet heel gek om met bepaalde zaken even te checken hoe andere mensen dat zouden ervaren. Niet doen alsof dat iets heel geks is hoor.
Als ik ergens mee zit, vind ik de mening van bepaalde mensen (welke mensen is afhankelijk van waar ik mee zit) ook interessant om te weten. To zal zelf zonder jouw bijdrage ook wel snappen dat ze zelf een keuze heeft.
ik zeg niet heel veel anders dan een aantal mensen voor mij hoor, maar blijkbaar heb ik jou iets misdaan. Prima verder, maar dit is het topic van TO en niet van Jufjoke dus je hoeft niet te gaan lopen bepalen wat een ander wel of niet mag zeggen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Buiten het contact met andere vrouwen om, heb ik het eigenlijk heel goed met hem. Hij is lief, zorgzaam en attent. Ik ben zeker wel gek op hem, maar twijfel eerlijk gezegd wel of dat de andere kant op net zo is, of dat hij met het zien van andere vrouwen toch zijn opties openhoudt.
We hebben dit al besproken met elkaar, maar hij vindt het niet prettig als ik hem dingen opleg of verbied. Dat kan ik me ook goed voorstellen. Ik wil hem ook niet belemmeren in hoe hij in het leven staat. Dus ik moet het accepteren of besluiten ermee te stoppen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Desiree2024 schreef:
13-05-2024 12:46
Buiten het contact met andere vrouwen om, heb ik het eigenlijk heel goed met hem. Hij is lief, zorgzaam en attent. Ik ben zeker wel gek op hem, maar twijfel eerlijk gezegd wel of dat de andere kant op net zo is, of dat hij met het zien van andere vrouwen toch zijn opties openhoudt.
We hebben dit al besproken met elkaar, maar hij vindt het niet prettig als ik hem dingen opleg of verbied. Dat kan ik me ook goed voorstellen. Ik wil hem ook niet belemmeren in hoe hij in het leven staat. Dus ik moet het accepteren of besluiten ermee te stoppen.
maar ziet hij jouw moeite met zijn vriendinnen dan gelijk als dingen opleggen of verbieden? Hij heeft geen oog voor jouw twijfels? Dat vind ik dan weer wat minder lief, zorgzaam en attent.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je een relatie met hem of daten jullie casual?
Alle reacties Link kopieren Quote
Desiree2024 schreef:
13-05-2024 12:46
Ik wil hem ook niet belemmeren in hoe hij in het leven staat. Dus ik moet het accepteren of besluiten ermee te stoppen.
Exact.

Er zijn mannen die heel goed met vrouwen kunnen -vriendschappen, ook heel innige- zonder dat er seks bij zit.
Maar dan is het dus wel prettig als jij daar als partner wel okay mee bent. Als je er onzeker van wordt en/of je vertrouwd hem niet (dus je bent toch bang dat hij meer doet dan alleen gezellig kletsen) dan is het niet de man voor jou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Desiree2024 schreef:
13-05-2024 12:41
We zijn aan het daten, maar wel exclusief

Jullie daten exclusief en ondertussen verkent hij de rest van de markt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Desiree2024 schreef:
13-05-2024 12:46
Buiten het contact met andere vrouwen om, heb ik het eigenlijk heel goed met hem. Hij is lief, zorgzaam en attent. Ik ben zeker wel gek op hem, maar twijfel eerlijk gezegd wel of dat de andere kant op net zo is, of dat hij met het zien van andere vrouwen toch zijn opties openhoudt.
We hebben dit al besproken met elkaar, maar hij vindt het niet prettig als ik hem dingen opleg of verbied. Dat kan ik me ook goed voorstellen. Ik wil hem ook niet belemmeren in hoe hij in het leven staat. Dus ik moet het accepteren of besluiten ermee te stoppen.

Mag jij dus ook afspreken met vrienden? Gaat hij jou dat ook niet verbieden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Desiree2024 schreef:
13-05-2024 12:41
We zijn aan het daten, maar wel exclusief
Ik kan me hier niks bij voorstellen eigenlijk. 10 maanden lang zo nu en dan afspreken, seks alleen met elkaar... maar het geen relatie willen noemen? Het is niet je vriend? Wat wil je dan met dit contact?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat betekent dat dan, exclusief daten - behalve de afspraak dat jullie niet met anderen naar bed gaan? Betekent exclusief daten dat jullie fwb's zijn? Of is het een relatie? Ik vind het klinken alsof het voor jou een echte relatie is, maar voor hem helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rode vlag dat hij meteen zegt dat je hem dingen oplegt of verbiedt.

Ik denk niet dat je hier op de lange termijn gelukkig van gaat worden TO.

Denk dat jullie iets heel anders verstaan onder daten / relatie.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven