paneermeel over datum

01-10-2014 12:42 27 berichten
Er staat hier een pakje paneermeel in de kast met houdbaarheidsdatum december 2012. Ik gebruik het nou eenmaal niet zoveel. Ik vraag me af of het echt kwaad zou kunnen om het nog te gebruiken, of dat het valt onder de producten die niet kunnen bederven maar waar nou eenmaal een datum op moet staan. Het ziet er niet vreemd uit en stinkt ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het weg gooien.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Voor die 0,39 EUR zou ik nieuwe kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon nog gebruiken als het nog goed ruikt en smaakt. Als het pakje al open is kan ik me voorstellen dat het een beetje muffer is geworden en dat is niet lekker. Dan zou ik het weggooien.
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha, het zou mij niet zo boeien en ik zou het gewoon gebruiken als het er nog goed uitziet zonder bewegende onderdelen, nog een gesloten doos is en nog smaakt na het proeven van een vingertopje paneermeel. Alhoewel, ik zou waarschijnlijk gewoon 2 beschuiten pakken ipv paneermeel.
Alle reacties Link kopieren
is het een gesloten pakje? dan zou ik het gewoon gebruiken.



als het al open is en al zoveel jaar in je kast staat te verstoffen, dan zou ik een nieuw pakje gaan kopen.
Alle reacties Link kopieren
Kan geen kwaad, hooguit een beetje muf.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Wel eens meelwormen gezien?
Gewoon een nieuw pakje kopen, voor een piepklein bedrag zou ik niets riskeren!! 2 jaar over datum is wel ver over datum, ook al betreft het droog spul. Daar ga je je gerecht toch niet om laten mislukken???
Het ruikt inderdaad wel n beetje muf, was ook al die tijd al open. Nieuw pakje halen dus (beschuit heb ik nooit in huis)
Alle reacties Link kopieren
Ik let niet op datums op dat soort producten, ook niet als het product geopend is, en zou het dus gewoon gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon beschuit mbv een zeefje raspen. En anders een nieuw pakje kopen...
Alle reacties Link kopieren
Weg gooien!

Ik had laatst van een vriendin een pakje gekregen (zij gebruikt het niet), ik pak vorige maand achteloos het pakje en strooi het over de ovenschotel. Ik kijk..... He, is deze met kruiden. Nee dus! Beestjes..... Jak, jak en nogmaals jak.



Ben toen gaan kijken op het pakje, houdbaar tot 2012 (daar had ik niet eerder naar gekeken; ga ervan uit dat je geen spullen weggeeft die over de datum zijn).
Ik zou het gebruiken zolang het niet beweegt of groene gehaktballen oplevert.
ongeveer even veel welles als nietes. Ik ga het zekere voor het onzekere nemen

(groene gehaktballen is ook weer zo zonde)
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy23 schreef op 01 oktober 2014 @ 13:08:

Gewoon beschuit mbv een zeefje raspen. En anders een nieuw pakje kopen...Raspen op een zeefje? Pletten in een plastic zakje gaat sneller.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 01 oktober 2014 @ 12:55:

Kan geen kwaad, hooguit een beetje muf.+1
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Als er geen meelworm in het pakje zit is er niets mis mee. Als het nou gist was werd het een ander verhaal, maar dit kun je prima gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt muf. Ik zou het eerst proeven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 01 oktober 2014 @ 14:37:

Raspen op een zeefje? Pletten in een plastic zakje gaat sneller.Gewoon verkruimelen met je handen is het makkelijkst, want dan heb je niet eens een zeefje of zakje nodig.
Alle reacties Link kopieren
In onder andere meel, pasta en dus ook paneermeel kan mijt zitten. Dat zijn diertjes van nog geen halve km groot. Je kunt ze zien als je het pakje een poosje stil laat staan. Dan komen ze naar boven. Ze zien er uit als kleine zwarte streepjes die langzaam bewegen. ik geloof niet dat je er iets van krijgt maar fris is het niet. Bij twijfel gewoon weggooien dus.
Alle reacties Link kopieren
Gatver, weggooien natuurlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Een halve km
quote:goldenoldie schreef op 01 oktober 2014 @ 17:15:

In onder andere meel, pasta en dus ook paneermeel kan mijt zitten. Dat zijn diertjes van nog geen halve km groot. Je kunt ze zien als je het pakje een poosje stil laat staan. Dan komen ze naar boven. Ze zien er uit als kleine zwarte streepjes die langzaam bewegen. ik geloof niet dat je er iets van krijgt maar fris is het niet. Bij twijfel gewoon weggooien dus.Niet te missen dus
Alle reacties Link kopieren
Door dit topic besefte ik dat ik geen paneermeel voor de gehaktballen meer had.

Heb maar een beschuitje gebruikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven