recepten koek en cake zonder suiker

19-12-2008 10:33 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik om meerdere redenen wil stoppen met het eten van suiker, maar met mijn zoon wel een bakhobby heb, ben ik op zoek naar recepten voor cake/koekjes/muffins/gebak zonder suiker. Als suikervervanger wil ik uitsluitend natuurlijke producten gebruiken, zoals agavesiroop, en geen aspartaam bijvoorbeeld. Ik heb weleens iets getracht te bakken met agavesiroop of maïsmoutstroop, maar dat was nooit met het gewenste resultaat. Misschien deed ik er te weinig in?



Hoe dan ook: iemand ervaring en een fantastisch recept?
Ik heb sinds kort de hartige cakes ontdekt! Ben helemaal fan! Een cake met roquefort en peren... ik heb zelden zoiets lekkers gegeten, echt! En je kunt het zo eten, maar ook serveren bij een salade...

En hier bestaan heel erg veel variaties op... met gedroogde tomaten, met spekjes, prei, uien, mango.

Misschien iets voor je?



Ik heb ook wel eens een gewone zoete cake gebakken met honing, maar daarvoor moet je even gaan experimenteren want die van mij werd er niet echt heel lekker van.
Alle reacties Link kopieren
Hey nelladella, ik heb er zelf geen ervaring mee maar hier een linkje naar een heleboel suikervrije recepten. Misschien kun je daar iets mee? Als je ze hebt geprobeerd hoor ik het graag trouwens



http://www.snelklaar.nl/m...seperate=0&sort=&dir=&p=0
Alle reacties Link kopieren
ahornsiroop kan je ook gebruiken als suiker vervanger.
Alle reacties Link kopieren
Op de website suikerwijzer.nl vind je lekkere recepten van koekjes en taarten zonder suiker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven