tajine stinkt!

01-09-2014 11:34 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik heb vorige week mijn nieuwe aardewerken Tajine voor het eerst gebruikt. Ik heb er vis in gemaakt en hij stinkt nu vreselijk! Ook de kast en keuken stinken... Ik heb hem eerst uren laten weken en goed laten drogen, toen dagen later weer uur laten weken en drogen,daarna gebruikt.

Hij staat nu gevuld met water en citroensap te pruttelen op een sudderplaatje. Kan ik hem nog redden of blijft de stank?
Alle reacties Link kopieren
Als ik me niet vergis is een Tajine eigenlijk niet geschikt om vis in te maken. De stank blijft er namelijk altijd in zitten.



Goed blijven boenen en hopen dat het er uit slijt (maar ik vrees dat je dan lang kan blijven hopen) en eventueel een nieuwe Tajine aanschaffen zodat je deze kan blijven gebruik voor de vis.
By your inflection I can tell that you think what you're saying is funny, but... No.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de tajine volgens voorschrift gebruikt? Dus eerst in het water, drogen, op vuur met olie en uiprutje, schoonmaken en dan pas echt beginnen met koken?



Dat advies kreeg ik van een Marokkanse collega en ik zie het ook op het internet als ik nu google
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Volgende keer een geglazuurde tajine kopen, is niet echt maar dan heb je deze stank ook niet meer.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
quote:shakie schreef op 01 september 2014 @ 12:54:

Als ik me niet vergis is een Tajine eigenlijk niet geschikt om vis in te maken. De stank blijft er namelijk altijd in zitten.



Goed blijven boenen en hopen dat het er uit slijt (maar ik vrees dat je dan lang kan blijven hopen) en eventueel een nieuwe Tajine aanschaffen zodat je deze kan blijven gebruik voor de vis.Oh dat zou jammer zijn, heb het voor mijn verjaardag gekregen... hij ruikt na het citroensap bad al een stuk minder..Misschien is hij nog te redden..
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 01 september 2014 @ 13:01:

Heb je de tajine volgens voorschrift gebruikt? Dus eerst in het water, drogen, op vuur met olie en uiprutje, schoonmaken en dan pas echt beginnen met koken?



Dat advies kreeg ik van een Marokkanse collega en ik zie het ook op het internet als ik nu googleJa ik heb gedaan wat er op de gebruiksaanwijzing stond..
Alle reacties Link kopieren
Ik maak altijd vis in de tajine heb geen last van stank doe het al 20 jaar en heb verschillende tajines en geen een stinkt.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja deze wel dus. Ik doe hem maar weg en koop een nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
Laten pruttelen met azijn!!! Helpt echt. Ook om visgeur in huis te verdrijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 01 september 2014 @ 16:31:

[...]



Ja ik heb gedaan wat er op de gebruiksaanwijzing stond..Hoe heb je hem voorbereid dan? Misschien dat daar toch het probleem zit
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven