Welkom. Je laatste bezoek was donderdag 17 mei 2012 07:21.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Eten
  4. wat te doen met riblappen? behalve stoven e.d.

Dit onderwerp heeft 32 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. Je bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 30-10-2010 23:23.

[ wat te doen met riblappen? behalve stoven e.d. - Laatste pagina ]

Ga naar een onderdeel

1. mijn vriend houd niet van draadjesvlees, hachee e.d.
    nu zijn de riblappen in de aanbieding en vraag ik me af wat ik er nog meer mee kan. ik kon hier op viva niets anders vinden!

Is er iets of gewoon lekker voor mezelf draadjesvlees of hachee maken? X-D

1. quote:
    Ja, die ja! :)

2. quote:
    Is ook draadjesvlees alleen een beetje anders. Wel heeerlijk!

Sinds toen is het altijd zo dat hij na de sex op mijn onderbeen gaat zitten en mij blijft aan staren.

3. quote:
    nike schreef op 14 oktober 2010 @ 11:22:
    [...]

Het is echt het enige vlees (en bloedworst, bah) dat ik niet lust. De smaak, het vet, de draadjes, ieuwww.
    Dat vind ik juist het lekkerste eraan! :-d

4. haha je de vetjes:D jammie

maar dat rendang zal ik vast wel kunnen vinden hier he?

5. quote:

Hier een paar gerechten; (vrees dat de linken niet werken)

http://conimex.nl/

Rendang vlees met champignons, broccoli en rijst met cashewnoten
    Rendang Pedis
    Rendang vleesreepjes met shii-takes en kerrieboontjes
    Rendang vlees met tomaten, kokosrijst en spitskool
    Rendang vlees met gewokte basilicum-paprika
    Steak Rendang met rode paprika
    Rendang met ananas, gele kokosrijst en gewokte groenten

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

6. anoniem316816810
    Afbeelding van anoniem316816810
    14-10-2010, 11:57

Vetrandjes haal ik weg uit het vlees voor het bereiden. Dat vind ik echt vies.

7. Goulash van maken,lekkere rijst erbij.

Leef van dag tot dag, niemand heeft je morgen beloofd.

8. voor jezelf iets maken van dat vlees en je vriend iets anders laten eten

ik hou ook niet van riblappen dus zou dat mooi aan mij voorbij laten gaan

als je samenwoont met iemand denk ik dat je afspraken moet maken over wat men beiden lust en als de één 'n keer iets wil eten wat de ander niet lust, dan spreek je af dat je die avond beiden voor jezelf kookt/afhaalt

Een beter milieu begint bij anti-conceptie!

9. quote:
    Botervliegje schreef op 14 oktober 2010 @ 11:57:
    Vetrandjes haal ik weg uit het vlees voor het bereiden. Dat vind ik echt vies.
    Het vlees heeft het vet nodig om mals te blijven bij het bereiden. Ik lust het ook niet dus ik neem mager vlees waar alleen aan de buitenkant wat zit. Dan bereid ik het en na het bereiden haal ik het vet eraf. Maar het is echt een aanrader voor de smaak om het tijdens de bereiding erop te laten.

10. over het algemeen eten we dingen die we beide lusten en ander kook ik dubbel, doe ik niet moeilijk over. maar soms wil ik wel eens een keer iets proberen, dus ik dacht.. misschien kan hier nog wat anders mee

maar dat rendang heb ik al wel vaker langs zien komen, en leek me al lekker dus ga ik iig een keer maken!

11. quote:
    diaantje1971 schreef op 14 oktober 2010 @ 12:00:
    Goulash van maken,lekkere rijst erbij.
    Of Hongaarse goulash met krieltjes;
    http://i576.photobucket.com/albums/ss210/mylenevalerie/diverse%20vleesgerechten/P2280052.jpg

Ik heb net gister runderlappen gegeten met heerlijke aardappelmengsel (moest aardappelschijfjes worden maar werd wat anders).
    Ik had het nu gemaakt in een soort tomatensaus, geeft toch een ander smaakje eraan.

Binnenkort maak ik een engelse/ierse Pie met runderlappen. Wel al geproefd het recept maar nog niet eerder zelf gemaakt maar ik zie er naar uit.

12. Mmm ik heb zo een trek erin. Voor morgen maar een bakje rendang uit de vriezer halen. Ben benieuwd hoe het smaakt na het invriezen, heb het nog nooit ingevroren eten gegeten. :-$

Doet je pc het weer MV X-D

13. quote:
    sabbb schreef op 14 oktober 2010 @ 13:53:
    Mmm ik heb zo een trek erin. Voor morgen maar een bakje rendang uit de vriezer halen. Ben benieuwd hoe het smaakt na het invriezen, heb het nog nooit ingevroren eten gegeten. :-$

Doet je pc het weer MV X-D
    Ja heerlijk, I'am back ;-) .

14. ik snij de harde stukken eruit en het vet en bak ze als goedkopere versie van een biefstuk! beetje peper en zout,jammie! ben nu zwanger dus het mag niet meer,maar over 6 maanden staan ze zeker weer op het menu!!

15. Rundvleeskroketjes maken.

Lekker stoven met bruin bier.

Franse rundvleesschotel, met rode wijn en zilveruitjes.
    (Boeuf de bourguignon)

16. Ik maak er een jurk van ;-)

17. Rendang, roedjak, stifado, goulash, allemaal heerlijk, alleen is het vlees dat erin zit natuurlijk nog steeds draadjesvlees, want dat is gewoon de structuur.

18. quote:
    Susan schreef op 17 oktober 2010 @ 11:57:
    Rendang, roedjak, stifado, goulash, allemaal heerlijk, alleen is het vlees dat erin zit natuurlijk nog steeds draadjesvlees, want dat is gewoon de structuur.
    Klopt , maar als je je gerecht op tijd van het vuur haalt (lees voordat het uit elkaar valt in draadjes) kan je het perfect in blokjes of reepjes serveren.

19. Zuurvlees jammie http://www.ah.nl/recepten ... 982&rq=limburgs+zuurvlees

Met dit recept smaakt het precies als het zijn moet.

Runder stoof lappen zoals riblappen en sucade lappen vind ik heerlijk,

Als ik het vlees controleer in de pan tijdens het stoven kan ik er niet van afblijven en onder de smoes van ik moet toch weten of het klaar is,snoep ik er dan ook van X-D

20. Haha heel erg herkenbaar ronniemitchel :-p ik proef zo vaak dat ik daarna geen zin meer heb :-$

OMG!

21. quote:
    monalisalove schreef op 17 oktober 2010 @ 11:53:
    Franse rundvleesschotel, met rode wijn en zilveruitjes.
    (Boeuf de bourguignon)
    Dit heb ik vanavond gegeten, heerlijk! (eindelijk mijn nieuwe snelkookpan uitgeprobeerd, lekker snel klaar nu :-] )

22. Wat voor vlees is 'soepvlees' eigenlijk, weet iemand dat? Ik ga morgen rendang maken (met behulp van een pakje van koningsvogel) en wist eigenlijk niet goed wat voor rundvlees ik moest kopen. Heb uiteindelijk voor het soepvlees gekozen, gaat het daarmee lukken?

23. Oh... en gaat stoven beter in een wok of in een ouderwetsche braadpan?

24. Soepvlees is ook vlees dat lang moet koken/stoven om gaar te worden, dus dat kun je prima gebruiken.
    Verder is voor stoven een goed sluitend deksel belangrijk en een wok dus ongeschikt.

Het is de tegenwind die een vlieger laat opstijgen.

25. Thanks voor je bericht sassafras, ga morgen dan voor de braadpan :) Ben benieuwd!