welke yoghurt het gezondst?

17-09-2014 12:47 26 berichten
Ik zie even door de bomen het bos niet meer...welke yoghurt is nu het gezondst; grieks, bulgaars, stand, roer enz enz.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je gewoon die yoghurt moet nemen die je lekker vindt. Magere yoghurt bevat weinig vet, maar is (in mijn ogen) minder lekker dan halfvolle yoghurt. Griekse yoghurt bevat veel meer vet, maar dat is dan weer gezond vet, las ik ooit eens. Echt, je gezondheid hangt niet af van de soort yoghurt die je kiest. Yoghurt is een natuurlijk product, wat niet bewerkt is, dus mag je gerust eten, welke soort dan ook.
Geen idee, ik vind griekse yoghurt het lekkerst. Magere yoghurt vind ik veel te dun.

Griekse is dan wel vetter, ik hoef er minder van te eten om voldaan te zijn. En omdat Griekse niet zo zuur niet is, hoeft er ook minder of geen suiker bij (doe ik sowieso niet, maar je zal er maar van houden)
Dat yoghurt een onbewerkt product is durf ik nog niet zo te stellen... Hangt er ook vanaf hoe je dat definieert natuurlijk.



Maar goed, waar ik op let is dit:

- geen glucose-fructosestroop erin

- geen aspartaam, acesulfaam dus chemische zoetmakers



Welk merk ik neem verschilt dus wel eens, ik kijk wel altijd eerst even op de ingrediëntenlijst. Zal ook eerder halfvol kiezen dan mager.



Net zoals Starshine vind ik iets dikkere lekkerder, daarom dat ik ook snel naar kwark grijp.
Alle reacties Link kopieren
Gewone yoghurt zonder toevoeging en zo min mogelijk processed.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zelfgemaakte yoghurt en anders de biologische volle yoghurt.
Alle reacties Link kopieren
Biologische volle yoghurt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/yoghurt.aspx



Niet met alles eens wat er staat maar het geeft een beetje een idee. Onderaan de pagina kan je verschillende soorten yoghurt selecteren met ingrediënten.
Ik eet meestal biogarde. En dan de roer omdat ik dat lekkerder vind dan stand.



Gewoon dus yoghurt zonder toevoegingen. En daar gooi ik dan zelf wat doorheen als ik zin heb.



Sommigen zweren bij rechtsdraaiend, anderen weer bij persé vol etc. Anderen kunnen er helemaal niet tegen. Dus kijk naar wat jou bevalt en wissel anders verschillende soorten yoghurt af.
Alle reacties Link kopieren
Alinga, ik doel op de gewone yoghurts, zonder smaakjes ed.
Alle reacties Link kopieren
Biologische Yoghurt (mild of vol) mmmm!



Had bijv laatst die van Arla, smaakte goed.
Alle reacties Link kopieren
Griekse yoghurt uit een emmertje van de Lidl. Heerlijk.

Is wel vetter, maar als je daarmee ontbijt, heb je de hele ochtend geen honger meer.
Alle reacties Link kopieren
Alle yoghurts zijn prima, kwestie van smaak. Maar neem wel de volvetten en niet de light meuk. Beter voor je lijf. En ik zou gewoon de naturel nemen en geen chemische smaakjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:stitch77 schreef op 17 september 2014 @ 12:47:

Ik zie even door de bomen het bos niet meer...... Dus vraag je het op het Viva forum waar iedereen een eigen mening heeft Ik hoop dat je wijzer bent geworden na 10 verschillende antwoorden!
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 17 september 2014 @ 14:59:

Alle yoghurts zijn prima, kwestie van smaak. Maar neem wel de volvetten en niet de light meuk. Beter voor je lijf. En ik zou gewoon de naturel nemen en geen chemische smaakjes.Als je te dik bent is de magere yoghurt beter voor je lijf lijkt me? De gewone ongezoete variant bedoel ik dan. En die is wel waterig maar het went.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
tja, wil je aankomen (vette yoghurt) of afvallen (magere). Er is niet 1 soort yoghurt gezonder voor iedereen. Waarbij (met hele zuivel-discussie) in achterhoofd zelfs af kan vragen, of yoghurt überhaupt gezond is. Maar dat is andere discussie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg Alpro Soya yoghurt. Melk producten zijn helemaal niet zo goed voor je. Als ik iedere dag gewone yoghurt eet ben ik de hele winter verkouden.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Alle reacties Link kopieren
Nee, soya is gezond.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
In de Alpro zit suiker! Kun je beter voor een gewone yoghurt gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Evelyn82 schreef op 17 september 2014 @ 15:16:

Ik zeg Alpro Soya yoghurt. Melk producten zijn helemaal niet zo goed voor je. Als ik iedere dag gewone yoghurt eet ben ik de hele winter verkouden.Als iets ongezond is dan is het wel soya.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in ieder geval niet meer verkouden :p
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Alle reacties Link kopieren
quote:boannan schreef op 17 september 2014 @ 15:08:

[...]





Als je te dik bent is de magere yoghurt beter voor je lijf lijkt me? De gewone ongezoete variant bedoel ik dan. En die is wel waterig maar het went.Nee dus. Juist door dat magere eten worden we met z'n allen steeds dikker. Gewoon de volle producten nemen, je lichaam heeft dat vet echt nodig. Juist het gebrek aan van alles veroorzaakt trek. Neem je de lekkere volle dan vraagt je lichaam minder snel om een nieuwe hap.
Alle reacties Link kopieren
quote:Evelyn82 schreef op 17 september 2014 @ 16:48:

Ik ben in ieder geval niet meer verkouden :pWaarschijnlijk niet verkouden maar allergisch. Kan hoor, veel mensen zijn zonder dat ze het merken wat intolerant voor zuivel als melk yoghurt ed.
Alle reacties Link kopieren
Hier is ook nog een mooi overzicht! http://www.thedailymilk.nl/welke-yoghurt-is-gezond/
geiten yoghurt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven