Geld & Recht alle pijlers

2 x geflitst na elkaar binnen 3 minuten, mag dit?

21-10-2014 09:15 96 berichten
Ik heb 2 verkeersboetes gekregen.

Ik ben binnen 3 minuten 2x geflitst.





Mag dit: 2x flitsen vlak na elkaar?

mag dit

Totaal aantal stemmen: 32

ja (94%)
nee (6%)
Hoezo geen kans gehad om te corrigeren? In die 3 minuten had je makkelijk minder hard kunnen gaan rijden hoor. Als het nou 3 seconden was oke, maar in 3 minuten heb je genoeg tijd. En volgens mij mag dit gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel heel zuur ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind drie minuten wel heel kort op elkaar. Ik zou bezwaar maken.
Geen deskundige hier. Maar een rondje google zegt mij dat het mag, mits er minimaal een beslismoment tussen zit. Denk hierbij aan een afslag/oprit, kruispunt, verandering van snelheid etc.
Alle reacties Link kopieren
Oef! Ik heb dit ook eens gehad.

Op een 100km weg. Er waren twee kruispunten met stoplichten vlak na elkaar. Bij de kruispunten mocht je maar 70. Ze waren echter allebei groen. Ik had wel afgeremd, maar tot zo'n 80 km.. Was echt heel erg kl*te!!



Ik zou niet weten waarom het niet zou mogen, helaas.
geen kans gehad om te corrigeren? jij corrigeert jezelf uitsluitend als je geflitst wordt?

lijkt mij een slecht argument wanneer je bezwaar maakt
Alle reacties Link kopieren
Oh balen, ik had 't een keer op de heenweg en op de terugweg. Ook niet erg slim van me natuurlijk.



Ben bang dat 't een gevalletje balen en betalen is.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:pinky_1980 schreef op 21 oktober 2014 @ 09:18:

Ik vind drie minuten wel heel kort op elkaar. Ik zou bezwaar maken.als je hard rijdt ben je in 3 minuten al zó een stuk verderop
Even Googlen leert dat dit mag. Je had binnen die tijd jezelf kunnen corrigeren. Dat heb je niet gedaan dus is ook de tweede boete geldig.
Alle reacties Link kopieren
Kun je dit niet ergens vinden? Staat er geen informatie/ tel nummer op de boete? Ik zou het wel even uitzoeken. Persoonlijk vind ik het onzinnig om twee keer achter elkaar te flitsen...
Ja das wel lullig ja.



Probeer bezwaar te maken, dat is denk ik het enige dat je kunt doen.

Geen idee of het mag of niet, maar bezwaar indienen zou ik sowieso doen.



Ik zou het wel lullig vinden als ze ze allebei hamdhaven. Want ja, je reed daar te snel, dat wisten we al met boete 1. Voor mijn gevoel is die 2e boete daarom ook onredelijk. Je wordt eigenlijk 2x gestraft voor dezelfde overtreding.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel ooit een uitzending van zo'n rechtbankprogramma gezien en toen was er een man die had zijn auto een week ergens geparkeerd en had voor iedere dag een bon gekregen omdat hij dus niet betaald had en het een betaalde zone betrof.



De boetes waren wel terecht maar de rechter was toch coulant en heeft de helft van de bekeuringen kwijtgescholden.



Als het geen onoverkomelijke bedragen zijn zou ik ze gewoon betalen en voortaan met Flitsmeister en Flitsnav aanrijden. Was het een mobiele controle of stonden er 2 flitspalen? Als het wel hele hoge bedragen zijn kun je eens bezwaar maken en kijken of alle apparatuur wel geijkt is en de eventuele Boa's ook bevoegd zijn om apparatuur te gebruiken.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Wettelijk gezien mag het wel volgens mij, maar ik vind het wel echt een rotstreek.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, het mag.



Je zou wel kunnen proberen in bezwaar te gaan, misschien dat een van beide boetes dan uit coulance wordt kwijt gescholden. Niet geschoten is altijd mis.
Alle reacties Link kopieren
ja, dat mag en nee, je mag niet te hard rijden. je bent zelf verantwoordelijk voor hoe diep je het gaspedaal intrapt. op 3 minuten tijd, heb je genoeg tijd om na te denken of je wel of niet blijft doorgassen.3 minuten lijkt niet veel, maar bereken maar eens hoeveel meter je per seconde aflegt bij een bepaalde snelheid en vermenigvuldig dat met 180 sec., dan weet je meteen hoever de 1e en 2e flitser van elkaar verwijderd stonden.
Wel lullig. Ja, je rijdt te hard, daar heb je dan een boete voor, maar dan kunnen ze er ook tien achter elkaar zetten.. lekker binnenhalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbus schreef op 21 oktober 2014 @ 09:23:

Ja das wel lullig ja.



Probeer bezwaar te maken, dat is denk ik het enige dat je kunt doen.

Geen idee of het mag of niet, maar bezwaar indienen zou ik sowieso doen.



Ik zou het wel lullig vinden als ze ze allebei hamdhaven. Want ja, je reed daar te snel, dat wisten we al met boete 1. Voor mijn gevoel is die 2e boete daarom ook onredelijk. Je wordt eigenlijk 2x gestraft voor dezelfde overtreding.Dat ligt eraan hoe TO geflitst is natuurlijk. Is ze omgekeerd op de weg en daardoor 2x langs één mobiele flitscontrole gereden? Of is ze door 2 verschillende flitspalen gepakt op 2 verschillende kruispunten. In dat laatste geval lijken het me gewoon 2 op zichzelf staande overtredingen, in het eerste geval... tja zou ik harder mijn best doen met bezwaar maken haha.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Kijk even op flitsservice.nl daar weten ze alles van dit soort zaken
Ik vind het een beetje op hetzelfde neerkomen als fout geparkeerd staan en daar dan elk kwartier een bon voor krijgen. Dat doen ze toch ook niet?
Ja, mag. Toen ik een paar jaar geleden dagelijks voor mijn werk naar tilburg moest had ik een stuk 80km weg waar zo veel flitspalen stonden dat je ook om de 3 min geflitst kon worden.

Heb toen ook wel eens een boete gehad waarvan ik dacht "Huh deze had ik toch al", toen eens goed naar de tijdstippen gekeken bleek er ook 3 minuten tussen te zitten. (waren gelukkig wel kleine boetes, 86 en 88 km volgens mij), maar toch...
Als je 120km/u rijd, is dat in 3 minuten 6 km. Ik vind dat nogal een eind hoor. En ik ga er vanuit dat TO nog harder reed, aangezien ze geflitst is. Als ze op de snelweg reed dan.

Is het in de bebouwde kom, dan is het helemaal niet vreemd om 2 keer geflitst te worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:_blabla_ schreef op 21 oktober 2014 @ 09:28:

Ja, mag. Toen ik een paar jaar geleden dagelijks voor mijn werk naar tilburg moest had ik een stuk 80km weg waar zo veel flitspalen stonden dat je ook om de 3 min geflitst kon worden.

Heb toen ook wel eens een boete gehad waarvan ik dacht "Huh deze had ik toch al", toen eens goed naar de tijdstippen gekeken bleek er ook 3 minuten tussen te zitten. (waren gelukkig wel kleine boetes, 86 en 88 km volgens mij), maar toch...N65 ?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Binnen 3 minuten geen tijd om te corrigeren?





Dat heb je als het goed is - hoop ik tenminste voor jouw medeweggebruikers - binnen 10 seconden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lebowski schreef op 21 oktober 2014 @ 09:25:

Wel lullig. Ja, je rijdt te hard, daar heb je dan een boete voor, maar dan kunnen ze er ook tien achter elkaar zetten.. lekker binnenhalen.je draait de zaken om, de politie handhaaft, aan ons om ons aan de wettelijk voorgeschreven maximum snelheid te houden. 'lekker binnenhalen' klinkt altijd goed op borrels en verjaardagen, maar je weet gewoon dat je in overtreding bent.je kunt best wel te hard rijden, maar je neemt het risico dat je vol op de foto komt te staan met bijbehorende gevolgen. iedereen met een rijbewijs weet dat je gepakt kunt worden. kom je er mee weg, dan heb je geluk gehad, word je geflitst, dan gewoon sportief zijn en betalen. wat heeft regel en wetgeving voor nut als er niet gehandhaaft wordt? dan doet iedereen maar waar hij of zij zin in heeft, want het heeft dan toch geen gevolgen meer. ben begin dit jaar ook geflitst in een 60km buitengebied, wat een dikke boete, net even niet opgelet en stond er ook mooi op. gewoon boete betaald en mijn lesje geleerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven