Geld & Recht alle pijlers

Autolening

03-07-2014 21:21 55 berichten
Wie heeft er ook eentje? Ik wil 4500 euro bijlenen voor een nieuwe auto. Wil een lening die ik boetevrij kan aflossen.



Ervaringen?



(Ik hoef geen commentaar dat ik beter niet kan lenen want jullie kennen mijn financiële situatie toch niet)
Je kan beter niet lenen.

Lekker puh.
Ik zou echt nooit geld lenen voor een auto.
Ik ook niet. Ik ga nu voor altijd jouw mening delen Istar; ik had ook een ban aan m'n oranje broekrok.
Omg jullie zijn grappig!
quote:StoraHuntur schreef op 03 juli 2014 @ 21:26:

Ik ook niet. Ik ga nu voor altijd jouw mening delen Istar; ik had ook een ban aan m'n oranje broekrok.En ik dus aan mijn gothic rok, alleen omdat we wat kritiek hadden op de programmeernerds.
quote:Ikje86 schreef op 03 juli 2014 @ 21:28:

Omg jullie zijn grappig!

Ik ben wel heel serieus. Als je auto totall loss gereden wordt, heb je geen auto meer, maar betaal je nog jaren.

Nu een goedkope kopen en doorsparen voor een dure of binnen je budget blijven.

Een suffe auto van een paar 1000 rijdt ook prima.
OMG en jij echt onverantwoord. Wat is er mis met een leuk autootje van pak m beet 900.... Ook 4 wielen en een stuur!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikje86, 9 minuten geleden

Wie heeft er ook eentje? Ik wil 4500 euro bijlenen voor een nieuwe auto. Wil een lening die ik boetevrij kan aflossen.



Ervaringen?Ik heb er geen. Lening. Ik heb altijd in goedkope auto's gereden tot ik geld genoeg had gespaard voor een nieuw exemplaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel kan je zelf besteden zonder lening?



Hoeveel.spaar je per maand?
Been there, done that, got the T-shirt.
Koop er gewoon eentje die wél binnen je budget valt.
Boven je stand leven vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren
4500 euro lenen voor een auto is nogal wat. Als je financiële situatie geen nieuwe auto toelaat, dan koop je toch een goedkoop tweedehandsje? Is ook niets mis mee.
I've got nothing to do today but smile.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel heb je wel? En hoeveel ga je ongeveer rijden per jaar?
Jeez, kunnen jullie niet lezen ofzo? TO wenst geen commentaar.
Alle reacties Link kopieren
En gaat het om een klein autootje of moeten er nog 3 kinderen achterin?
Wacht tot Pasen. Dan heb je bij veel merken paasacties waarbij je een heel goedkope of zelfs 0% lening kunt afsluiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel gedaan, ongeveer hetzelfde bedrag.



Ik heb het binnen 8 maanden helemaal afbetaald. Mijn oude auto was stuk, en ik wilde graag een betrouwbare auto, en met het geld dat ik op dat moment had kon dat niet.



Ik rijd best wel ver en moet 's avonds eerst door een nogal slechte buitenwijk en daarna door een leeg natuurgebied.



Ik moet wel zeggen dat ik echt zo blij was toen het helemaal was afbetaald, en nu heb ik een veel betere auto dan ik gehad zou hebben als ik weer voor zo'n koekblik was gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, ik had een credit card waar ik tegen 0% kon lenen voor een jaar, en de risico's wat betreft auto total loss waren goed afgedekt.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur, 6 minuten geleden

Jeez, kunnen jullie niet lezen ofzo? TO wenst geen commentaar.



Sjips... Krijg ik nou weer een ban wegens off-topic?



Of valt niet gewenst wel weer onder on-topic? #ikweethetsomsnietmeer
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een PL voor mijn autootje.



Tegen de tijd dat ik die heb afgelost is mijn auto nog niet versleten.



Ik heb mijn auto persé nodig voor mijn werk; dus ik lig er niet wakker van.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
ach ik heb voor 3250 euro acht jaar in mijn koekblikje gereden (oldskool Panda) en vlak voor mijn verhuizing vorige jaar stortte ie in... jammer dan, dus nu zonder auto'tje en na even wennen is dat best te doen. OV is prima hier in de regio.

En scheelt best wel veel geld...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
maar ik heb nog nooit geld geleend voor een auto. Nu eerst sparen voor een nieuwe keuken en daarna misschien weer voor een auto(-tje)
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Pakweg één miljoen huishoudens hebben een schuld/lening. Soms lijkt het wel alsof alle mensen zónder schuld hier op het forum zitten.



TO; even bij een bank naar binnen lopen. Regel het niet via internet, als je leent, doe het dan goed.



Een persoonlijke lening betaal je maandelijks af. Een doorlopend krediet ook, maar in geval van nood kun je dat geld ook weer opnemen. Een variabel doorlopend krediet is nog handiger want als je extra geld hebt kun je ook meer aflossen.



En lenen voor een auto vind ik zelf nog best redelijk. Als je nou wilde lenen voor een nieuwe garderobe of een ander behangetje, zou ik je ook voor gek verklaren .
Ik zou dan gaan voor een doorlopend krediet. Dan heb je een lage rente en kan je extra aflossen. Een goede financiële instelling is freo. En vergeet niet om je auto all-risk dan te verzekeren! En wel als reden dat als je je auto total loss rijdt je nog een nieuwe kan kopen! Ik begrijp overigens wel dat je een nieuwe auto wilt. Een collega van mij heeft ook goede pech gehad met 2e hands auto's en daardoor veel kosten.



Veel plezier met je nieuwe auto!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven