Geld & Recht alle pijlers

Belastingaangifte na uitzending afghanistan?

23-02-2011 21:48 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Mijn vriend is twee keer uitgezonden naar afghanistan voor een periode van 4,5 maand. Dit was in 2005-2006 en 2008-2009.

Nu heb ik van horen zeggen dat er een constructie is waardoor het inkomen dat hij toen heeft verworven is vrijgesteld van belasting. Ik weet alleen niet zeker hoe dit zit.

Heeft iemand hier verstand van belastingen? En hoe wij dit moeten invullen op de aangiftes?

Liefs
moet je nu nog aangifte doen voor 2005?
Even bellen met defensie, die kunnen het je vast vertellen. Succes!
Je kan tot een aantal jaren terug toch nog belastingaangifte doen? Het kan ook 2006-2007 zijn geweest. Volgens mij was dat het. Kan het nu niet navragen. Maargoed, dit is offtopic. Ik wil graag gewoon antwoord op mijn vraag en niet over hoe ik de belastingzaken moet regelen;)
http://www.belastingdiens ... rgverzekeringswet-05.html

Nee. Hij hoeft geen inkomensafhankelijke zorg verzekering te betalen. Hij moet wel gewoon inkomensbelasting betalen.
quote:Tirusha schreef op 23 februari 2011 @ 22:08:

Je kan tot een aantal jaren terug toch nog belastingaangifte doen? Het kan ook 2006-2007 zijn geweest. Volgens mij was dat het. Kan het nu niet navragen. Maargoed, dit is offtopic. Ik wil graag gewoon antwoord op mijn vraag en niet over hoe ik de belastingzaken moet regelen;)

Doe even niet zo bitcherig!

Je vraagt wel hoe je belastingzaken moet regelen.

Je ruikt geld en wilt weten of en hoe je het kunt krijgen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Even een tipje: op Den Helder Airport zitten 'belastingmannen' , die de belastingaangiften doen voor militairen en offshoremedewerkers die in het buitenland hebben gewerkt of nog werken. Wellicht zou je hun even kunnen bellen. Ik mag geen reclame maken hier, maar het is iets met polder en advies en een groep.

Stroop of azijn.

Je kan ook aardig blijven.

Maar dit is nog meer off topic

Excuus.

Je kan tot een aantal jaren terug toch nog belastingaangifte doen? Het kan ook 2006-2007 zijn geweest. Volgens mij was dat het. Kan het nu niet navragen. Maargoed, dit is offtopic. Ik wil graag gewoon antwoord op mijn vraag en niet over hoe ik de belastingzaken moet regelen;)Laat maar, als er op deze toon gereageerd word heb ik al geen zin meer om moeite voor je te doen.
Gut, met het verkeerde been uit bed gestapt?

Heb je al contact gehad met de belastingdienst of defensie? *gokt op nee....*
Zooo met 2 verkeerde benen uit bed gestapt vanmorgen??
Je kunt trouwens tot 5 jaar terug aangifte doen, dus vanaf 2006 kun je laten nakijken/controleren.
Gewoon vriendelijk zijn tegen de mensen die je tips geven en vooral je VRIEND de raad van harseklats opvolgen.

Tis gewoon een goede tip!
BritMan zegt: dat was de nudeco regeling, en die bestaat helaas niet meer. Gewoon aangifte doen zoals iedereen.

Heeft BritMan vorig jaar dus ook gedaan.

Tadaaaa!

Slotje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven