Geld & Recht alle pijlers

Bonprix al 10 dagen te laat met leveren

24-04-2014 14:13 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik hoop dat mijn topic hier goed staat, maar wist niet zo heel goed waar ik het moest plaatsen.



Ik heb al regelmatig kleding besteld bij Bonprix en nooit problemen gehad. Tot nu.

Ik heb kleding besteld die op 12-04 geleverd had moeten worden. Ik heb het nog steeds niet binnen. Voor het gemak heb ik de 2e Paasdag en Goede Vrijdag niet meegerekend, dus het pakje is nu 10 dagen te laat terwijl Bonprix zegt te leveren binnen 48 uur.

Ik heb ondertussen al 5 emails gestuurd. Op de eerste werd gereageerd, dat was op 17 april, met de boodschap dat er een technische storing was maar dat het pakket ondertussen wel was verstuurd.

In de loop der dagen heb ik elke dag dat het pakket niet binnen was een email gestuurd waar gewoon niet op gereageerd wordt. Ook benadering via Twitter en Facebook helpt niet.

Ik heb de klantenservice gebeld, maar die spreken niet eens Nederlands. Ik moest maar een email sturen. Alweer.

In de mails vraag ik ook altijd om de 3s code, zodat PostNL kan opzoeken waar mijn pakket is, maar die krijg ik nooit. Want ik krijg gewoon geen antwoord.



Zijn er nu dingen die ik nog kan doen? Ik wil de kleding graag hebben, maar niet op zo'n manier. Ik heb het gevoel dat emails sturen geen zin heeft (blijf het wel doen hoor) maar misschien hebben mensen hier tips voor wat ik nog kan doen?
She needed a hero. So that's what she became.
Geen tips, ergens anders bestellen en pakket (als het nog komt) weigeren en retour laten sturen.



Bonprix heb ik alleen maar slechte ervaringen mee. Aanmaningen sturen voor verzendkosten als je de volledige bestelling hebt geretourneerd, verkeerde artikelen leveren, rare maatvoering (maat 56 moeten bestellen als je 48 draagt).



Ik bestel er niet meer dus.
Alle reacties Link kopieren
Kun je inloggen op de site? Dan kun je de status van het pakket en de code mogelijk zien. Heb je het pakket al betaald?
Alle reacties Link kopieren
Dreigen met 'Radar'.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Yavanna schreef op 24 april 2014 @ 14:23:

Kun je inloggen op de site? Dan kun je de status van het pakket en de code mogelijk zien. Heb je het pakket al betaald?



Klopt. Er staat dat het pakket op 14-04 is verzonden naar postNL. Dat is stap 3, van de 5, maar stap 4 (overhandigd aan postNL) is er dus nog steeds niet.

Het pakket heb ik al betaald via iDeal. Op de site staat helaas geen code, maar ik denk ook niet dat het pakket bij PostNL is eigenlijk...
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
En dan te bedenken dat het bedrijf een onderdeel van Otto is. Misschien zou je hun kunnen bellen, wie weet kunnen ze je doorverwijzen naar iemand die je kan helpen.



Heb je al betaald voor de spullen?



Ik bestel daar ook nooit meer wat. Er gaat altijd wel iets mis.
Alle reacties Link kopieren
Oh jammer dat je al hebt betaald. Ik zou blijven mailen en inderdaad op een bepaald moment aangeven dat je overweegt om verdere stappen te zetten.

Ik heb dacht ik ook eens gebeld en kreeg toen wel een NL sprekend iemand aan de lijn, maar dat is jaren geleden.
Alle reacties Link kopieren
Dat is handige informatie! Ik wist niet dat het onderdeel van Otto is. Eens kijken of zij mij verder kunnen helpen.



Heb inderdaad al betaald voor mijn spullen, via iDeal.



En ik moet eerlijk zeggen ik heb nooit eerder problemen gehad en al heel vaak daar besteld. Broeken, shirts, topjes echt alles. Ook met retouren nooit problemen gehad. Maar na deze keer hoef ik er ook niet meer te bestellen.

Het enige wat heel jammer is, is dat ik die topjes die ik besteld heb nu wel al heel lang heel graag wil hebben.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 24 april 2014 @ 14:23:

Dreigen met 'Radar'.



Ik heb bij een grote internetwinkel bij de klantenservice gewerkt. Daar dreigden ook mensen met radar en social media. Dat boeit echt niemand iets. Juridisch zijn deze bedrijven vaak helemaal afgedekt.



Verder kan ik je adviseren inderdaad te bellen, of iemand die de desbetreffende taal wel spreekt. Het kan altijd voorkomen dat iets kwijtraakt in de post. Volgens mij boeken ze het dan af als zij de track & trace code kunnen volgen en zien dat het niet is afgeleverd.
Alle reacties Link kopieren
Je zou ze een aangetekende brief kunnen sturen, maar ja die kosten zijn niet heel leuk. Waarin je binnen 5 dagen schriftelijk via brief of mail antwoord wilt hebben wat er met je pakketje is gebeurd. Krijg je daar geen reactie op stuur je nog een brief dat je je geld retour wilt hebben omdat je niet meer gelooft in een juiste afhandeling.

Als je zoiets niet eerst schriftelijk meld heb je geen poot om op te staan, mocht je er wel werk van willen maken. Succes.



Al zou een betreffende mail tegenwoordig denk ik ook wel voldoende zijn. Mail historie heb je al opgebouwd waar geen reactie op kwam.
Alle reacties Link kopieren
Contact opnemen met thuiswinkel.org. Ze zijn lid, daar klacht indienen.
Ze staan erg slecht bekend, heel veel klachten, zeker met leveringen die al betaald zijn. Slechte klanten service ect.

Zelf 1x wat besteld en op 1 artikel na alles retour gestuurd, kreeg een incassobureau op mijn dak voor hele factuur minus het 1e artikel wat ik wel had gehouden en dus ook had betaald, duurde een half jaar.

Heb ze op alle klachten sites gezet en op radar en kassa forum.

Daarna een mail gestuurd dat ik het zou laten aankomen op op het kanton gerecht.. met al mijn correspondentie er aan geplakt en ineens was het opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 keer bij Bon Prix besteld en dat duurde ook zo lang.

De telefonistes daar zijn ook zo onvriendelijk.

Dus was eens maar nooit meer.

Verder geen tips dus.
Ik heb zondag net iets besteld bij Bonprix, had het ook al wel verwacht inmiddels

Wat ik gelukkig wel heb gedaan is betaling per acceptgiro aangegeven (kost 90 cent extra)

Juist omdat ik dit al wel eens eerder had gehoord van hen. Heb je nu alleen geen zak aan natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
In capslock een bericht achter laten.



https://www.facebook.com/bonprixNL
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Dat er nog steeds mensen bestellen daar. Ik heb alleen maar slechte verhalen gelezen, en hun facebook pagina staat vol met klachten.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 23-12-2014 21:12
Reden: privacy
% gewijzigd
Heb ik ook eens gehad ja.. Ik bestel ook niet meer via hun, vreselijk slechte klantenservice ook.
quote:Tessaa schreef op 24 april 2014 @ 18:07:

Het zou best kunnen zijn dat de klantenservice wegens vakantie momenteel onderbezet is. Ik denk dat er weinig anders opzit dan afwachten.Slechte zaak, zou niks afwachten als ik al betaald heb.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte TO, het zal op den duur goed komen. Zelf bestel ik er ook nooit weer, wat een drama bedrijf zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een keer wat besteld, wat een drama. De kleding kwam in tig leveringen binnen, sommige kwamen inderdaad veelte laat. Geld wat niet retour kwam, aanmaningen. Ik was gelijk klaar met Bonprix.
Oef, ik heb alleen maar correcte ervaringen met Bonprix. Otto daarentegen vind ik een verschrikking. Dus ik weet niet of die je gaan helpen
Oh bonprix, daar bestel ik nóóit meer wat!
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 24 april 2014 @ 14:21:

Aanmaningen sturen voor verzendkosten als je de volledige bestelling hebt geretourneerd,

Ja, doet Otto ook. Ik dacht dat het niet toegestaan was.

Ik zal daar niet gauw meer bestellen.



Ze noemen het nu: retourkosten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Drama daar hele slechte ervaringen met die club.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven