Bedankt Tine en Jilzz voor jullie verhaal. Tine had je nooit het idee het aan te vechten in het begin? Dus jij de voogdij en hij de omgangsregeling? Want omdat het al weer een tijdje terug was had het je mss wel gelukt.
Er is me hier wel verweten dat ik hier al over na ging denken/forummen maar jij hebt toch ook 3 jaar de scheiding voorbereid, schaapjes op het droge enzo. Lijkt me alleen maar logisch.
Jilzz, wilde je zelf de co-ouderschap? En nee ik weet dat het niet ideaal is dat de kinderen hun leven de ene week hier, de andere week daar leven. (vandaar dat ik streef naar iets wat meer op nu lijkt)
Dit schrijft Poezewoes:
De 'trend' is wel dat er tegenwoordig meer gekeken wordt naar de positie van de vader, waar voorheen de moeder toch redelijk onaantastbaar was. De standaardomgangsregeling werd vroeger vrij standaard uitgesproken en tegenwoordig steeds minder.
Hier was ik dus al bang voor. Ik blijf erbij dat in een traditionele situatie, moeder doet (voornamelijk) de kinderen en huishouden, dit na de scheiding met een co-ouderschap wordt verstoord.
En ik blijf vrezen dat een gedeelte van vaders idd minder gaan werken, niet om de kids meer te zien maar ook om maar niets aan hun ex te hoeven betalen terwijl die tijdens het huwelijk met hun huishoudelijk werk en kleinere baantje de carriëre van de man mogelijk hebben gemaakt. En vervolgens past de nieuwe vrouw van vaders op de kids.
(zo even zuur

hoor maar dit vind ik dus belachelijk aan de 'nieuwe trend')
Trekken we weer aan het kortste eind, jaren terug moesten vrouwen stoppen met werken als ze trouwden, daarna moesten we zo nodig studeren en werken, combineren met zorg en kinderen moesten vroeger komen dan met gemiddeld 29 jaar. Vervolgens hebben vrouwen meer 'stem', mannen zijn nog niet zover geëmancipeerd als we ze willen hebben. Dus meer echtscheidingen, wordt de onaantastbare moeder weer in een zwakke positie gejaagd met de co-ouderschap en de alimentatie-ontduiking. Terwijl zij nog steeds diegene is van de bloed, zweet en tranen wat de kinderverzorging betreft. En dan moeten we tegenwoordig ook nog MEER werken anders ben je ineens geen slimme meid. Wat moeten we nou??
Die onaantastbaarheid was zo gek nog niet, gaf tenminste duidelijkheid en rust.

Er had alleen iets moeten gebeuren aan moeders die de omgangsregeling saboteren, meer niet.