Geld & Recht alle pijlers

Einde Samenlevingscontract automatisch na verhuizing?

23-07-2014 16:49 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2012 sta ik ingeschreven in een andere gemeente op het adres van mijn ouders i.v.m. einde relatie. Nu bedenk ik me als je ingeschreven staat op een ander adres wordt dan je samenlevingscontract automatisch beëindigd?
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nee, als je bent getrouwd ben je toch ook niet ineens gescheiden als je verhuisd, of beide ergens anders gaat wonen?

Dat zou wel heel makkelijk zijn
http://bit.ly/1kUeB8t
Alle reacties Link kopieren
Nee dus.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Meestal staat er een clausule in dat het contract beëindigd is op het moment dat één van de partners de gezamenlijke woning definitief verlaten heeft.



In dat geval mag je er wel van uit gaan dat het contract beëindigd is zodra beide partners op verschillende adressen ingeschreven staan.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je afgesproken in dat contract? Meestal aangetekende brief als er geen gezamenlijk opgebouwd kapitaal is, een gezamenlijke woning of kinderen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Joh google had ik ook wel uitgevonden.



Maar wat Bitje zegt had ik ook gevonden maar kon er verder niet veel over vinden, zit nu op mijn werk en het zette me tot nadenken.



Moet gewoon even dat contract doorneuzen, ex en ik zijn vrij makkelijk.. Iets te makkelijk.. We moeten het wel even regelen zou anders niet slim zijn.



Heb ook gelezen dat je een aangetekende brief kan sturen met opzegging.



Verder gaat het bij ons niet om geld en kinderen etc.
Wat staat er in je samenlevingscontract over het verbreken?
Alle reacties Link kopieren
automatisch? wat staat er in JULLIE samenlevingscontract. Heb je dit trouwens ook doorgegeven aan de belastingdienst?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:Lucky_Birdie schreef op 23 juli 2014 @ 16:54:

Nee, als je bent getrouwd ben je toch ook niet ineens gescheiden als je verhuisd, of beide ergens anders gaat wonen?

Dat zou wel heel makkelijk zijnEen hueelijk is een contract tussen twee partners en de staat, dus dat moet formeel ontbonden worden. Een samenlevingscontract is een overeenkomst tussen twee of meer personen, en als die in hun contract hebben laten opnemen dat het contract ontbonden wordt als een van de twee verhuist dan kan dat gewoon. Sterker nog: volgens mij is dat vrij gebruikelijk (misschien zelfs wel een voorwaarde?) dat het contract geldt zolang degenen die het hebben ondertekend samenwonen.
eerst in samenlevingscontract zelf kijken wat daarover staat. Waarschijnlijk is het stoppen met duurzaam samenwonen genoeg, maar het kan wellicht in de toekomst handig zijn om vastgesteld te hebben wanneer dat precies was. Even een aangetekende brief of een brief met de datum met twee handtekeningen. Maar kijk dus vooral eerst in het samenlevingscontract.
Alle reacties Link kopieren
Ja bij mij wel.

Ingeschreven staan op aparte adressen betekende bij mij automatisch dat contract verbroken was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 23 juli 2014 @ 16:51:

Nee.Jawel. Wel in mijn samenlevingscontract wat ik met mijn ex had.
quote:monsterpinguin schreef op 23 juli 2014 @ 22:55:

[...]



Jawel. Wel in mijn samenlevingscontract wat ik met mijn ex had.gold idem voor mij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven