Geld & Recht alle pijlers

Geld overmaken naar creditcard?

23-12-2011 18:28 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op vakantie en heb mijn creditcard vrij overmatigd gebruikt ;) dit vind ik eigenlijk niet zo fijn, want het wordt natuurlijk pas de 12e van mijn betaalrekening afgeschreven. Dan voelt het voor mij als een soort schuld.



Daarom vroeg ik me af of het mogelijk is, en zo ja hoe, om nu alvast geld van mijn betaalrekening naar mijn creditcard over te maken, zodat het nu al van mijn rekening af is.

Het is een beetje gezeur natuurlijk, maar ik wil het gewoon graag regelen!
Waarom heb je dat ding dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik wist dat ik me moest verantwoorden, dit is het VIVA forum after all. :P



Ik heb 'm omdat je in de VS heel veel dingen met je creditcard moet betalen. Bijv. hotels online boeken. Of als je in een winkel staat zonder cash. Dan kun je niet je Nederlandse pinpas gebruiken. Daarom.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je je de ellende op je hals halen van tussentijds proberen af te betalen? Je betaalt geen rente over het uitstaande bedrag. Dan boeit het toch niet of het op je lopende rekening staat te wachten totdat het afgeschreven wordt of dat je het persé nu betaalt. Relax gewoon en wacht tot de 12e. Kan er ook niks fout gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat kan. Moet je even opzoeken op de site van de betreffende kaart. en boven de (ik meen) 450 euro vang je nog rente ook bij een aantal maatschapijen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Bij ING kun je geld overmaken naar je cc rekening.

Misschien kun je ook je limiet verhogen?

Veel plezier op vakantie!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Visa via International Card Services en via 'Mijn Visa' kan je een bepaald bedrag opgeven wat er afgeschreven mag worden. Dit naast je normale termijnbedrag. Dan wordt het binnen 3 dagen van je rekening afgeschreven. Als je de klantenservice belt, krijg je meteen via een mail een inlogcode toegestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n ding, koop soms wat in het buitenland dus ik zou je probleem moeten snappen maar ik doe het niet.



Ik weet wel dat als ik iets heb gekocht dan wordt er periodiek iets van 40 euro plus rente van mijn rekening afgeschreven. Die rente is een flutbedragje. Dubbeltjes of kwartjes. Toen ik meer wou kopen op die creditcard heb ik 500 euro overgeboekt naar die creditcard om wat meer krediet te hebben.



En als het mij lukte, moet dat jou toch ook lukken?
Ik wist niet dat dat kon.. Maar dat is toch geen schuld als ze het later afschrijven? Het wordt pas een schuld als je het op de dag dat ze het innen niet van je rekening kunnen halen.



Het enige nadeel van een CC vind ik ook dat ik soms even vergeet dat hotels pas van je CC innen als je er bent (of niet op komt dagen) en dan aan het eind van de maand krijg je de rekening. Heb al 2x bij de kassa gestaan met oja natuurlijk mijn cc is er af dus ik heb geen genoeg saldo meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bahco schreef op 23 december 2011 @ 18:59:

Ik heb ook zo'n ding, koop soms wat in het buitenland dus ik zou je probleem moeten snappen maar ik doe het niet.



Ik weet wel dat als ik iets heb gekocht dan wordt er periodiek iets van 40 euro plus rente van mijn rekening afgeschreven. Die rente is een flutbedragje. Dubbeltjes of kwartjes. Toen ik meer wou kopen op die creditcard heb ik 500 euro overgeboekt naar die creditcard om wat meer krediet te hebben.



En als het mij lukte, moet dat jou toch ook lukken?Weet je zeker dat het dubbeltjes of kwartjes zijn? :-) Rente op creditcard is juist vrij hoog. Daarom is het ook moeilijk om er vanaf te komen. Als je alleen het minimumbedrag betaalt of kunt betalen, bestaat een groot gedeelte uit rente. Zelf gelukkig geen ervaring mee, maar wel horrorstories van gelezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:memorytapes schreef op 23 december 2011 @ 18:28:

Ik ben op vakantie en heb mijn creditcard vrij overmatigd gebruikt ;) dit vind ik eigenlijk niet zo fijn, want het wordt natuurlijk pas de 12e van mijn betaalrekening afgeschreven. Dan voelt het voor mij als een soort schuld.



Daarom vroeg ik me af of het mogelijk is, en zo ja hoe, om nu alvast geld van mijn betaalrekening naar mijn creditcard over te maken, zodat het nu al van mijn rekening af is.

Het is een beetje gezeur natuurlijk, maar ik wil het gewoon graag regelen!



Je vertelt niet welke cc je hebt, ik heb een Visa, en via deze site inloggen:



www.icscards.nl



Van bankrekening naar cc rekening = ICS heeft een bankrekening nummer, bij de omschrijving vermeld je je 16 cijferige cc nummer,

en je maakt het over via je online bankrekening, net zoals je gewone betalingen doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Leergierig schreef op 23 december 2011 @ 19:04:

[...]





Weet je zeker dat het dubbeltjes of kwartjes zijn? :-) Rente op creditcard is juist vrij hoog. Daarom is het ook moeilijk om er vanaf te komen. Als je alleen het minimumbedrag betaalt of kunt betalen, bestaat een groot gedeelte uit rente. Zelf gelukkig geen ervaring mee, maar wel horrorstories van gelezen.



Ja, het was maar heel weinig. Ik weet niet precies meer wanneer ik iets voor het laatst gekocht heb dus dan zou ik mijn afschriften moeten doorzoeken en ik ben heel lui zo vlak voor kerstmis



Ik heb een Mastercard BTW.
Alle reacties Link kopieren
Bel ze gewoon even. Ik gebruik mijn cc de laatste tijd vrij intensief ivm reizen voor mijn werk. Ik was bang dat ik op een bepaald moment tegen mijn limiet aan zou lopen, en heb toen vast wat geld overgemaakt naar mijn cc. Inderdaad even bellen voor het rekening nr en klaar!
Alle reacties Link kopieren
De kredietvergoeding bedraagt 1,16% per maand. Als je heel veel schuld hebt is dat wel een paar euro. In mijn geval was het 67 cent.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je kunt gewoon geld op je creditcard overmaken. Kijk even op je rekeningoverzicht, ergens staat het wel beschreven hoe het moet. Ik heb een Mastercard via de ING (voormalig Postbank) en maak het dan over naar een rekeningnummer met in de omschrijving het nummer van mijn cc.



Ik doe het wel eens vlak voor de vakantie, 500 euro ofzo d'r op zetten.
Alle reacties Link kopieren
Het is vooral het idee dat het geld wat op mijn rekening staat, niet echt allemaal van mij is. Sorry, waarschijnlijk doe ik inderdaad iets te krampachtig.

Bedankt voor alle antwoorden, erg duidelijk. Net bleek dat ik mijn wachtwoord ben vergeten van creditcard online, dus ik ga morgen idd eerst maar eens de bank bellen. ;) Want na zelf nog wat zoekwerk te hebben gedaan - er staat werkelijk niks vermeld op de site van ABN AMRO - blijkt dat je een referentie nummer moet gebruiken wat je via creditcard online. Dus daar moet ik eerst maar eens kunnen inloggen. Ik heb trouwens een mastercard.
Dus nu ga je vanuit het buitenland bellen naar de bank? Is dat allemaal niet wat veel tijd en geld voor iets wat werkelijk niet hoeft? Heb je soms moeite om op vakantie zonder problemen te zitten ofzo?



Ik maak juist altijd geld over naar mn cc voordat ik op vakantie ga. Weet niet of dat nog steeds zo is, maar voorheen kostte het dan geen geld om dat ding in het buitenland te grbruiken. Misschien kost het dat nu sowieso niet meer. Maar als je het van tevoren overmaakt, heb je het al soort van uitgegeven, dus heb je dat 'schuldgevoel' niet.
Alle reacties Link kopieren
Emaille, dat ga ik voortaan ook doen, goede tip enne bellen kan via skype dus kost heel weinig. Haha, en je hebt wel gelijk hoor, mijn hoofd staat wat dat betreft nooit uit.
Alle reacties Link kopieren
ik snap er geen reet van.. wij hebben een limiet van 5000 euro op onze cc.. Wij geven, zeg maar even als voorbeeld, deze maand 1000 euro uit (blijft er nog 4000 over deze maand).. aan het eind van de maand schrijft de cc maatschappij 1000 van onze rekening af.. saldo is dan weer 0... er staat dus geen schuld open.. Limiet is dan per 1e nieuwe maand weer 5000.. dus ik snap werkelij kje probleem niet. .tenzij je zooooveel hebt uitegeven dat je over je limiet gaat..
Alle reacties Link kopieren
Heeft misschien ook wel te maken met het feit dat ik in december niet gewerkt heb en dus geen geld heb verdiend.. eerste geld komt pas weer eind januari
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een cc via de ING en kan als ik daar inlog ook mijn cc gegevens inzien. Is dat bij ABNAMRO anders?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven