Geld & Recht alle pijlers

Gezamelijk gezag

17-09-2014 09:37 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment zit ik een een vrij lastige situatie met de vader van mijn kind(5 jaar).

Ik heb altijd een bezoekregeling in stand gehouden, 2 maanden heb ik hem thuis gehouden omdat meneer 5 honden in huis had lopen en een historie heeft met een agressieve hond die wij moesten laten in slapen. Ook was het huis smerig en ik vond het niet langer verantwoord om mij kind aan hem mee te geven.

Hij verhuisd zonder dit aan mij door te geven, moet ik horen van mijn zoontje. veranderd regelmatig van telefoonnummer zonder dit door te geven.

Uiteindelijk ben ik na 2 maanden mijn zoontje bij hem gaan brengen (woont 1,5 rijden hiervandaan). om te zien of het huis en de situatie met de honden nu in orde was.

Heeft in 2,5 jaar tijd 2 x een auto ongeluk veroorzaakt onder invloed, en nog durft hij rond te rijden met mijn zoontje zonder rijbewijs.

Vroeg dit ook ijskoud aan mij of hij mijn zoontje zelf weg mocht brengen omdat zijn huidige vriendin niet kon.

Ook heeft hij recent fraude gepleegd met de bankrekening van zijn stiefvader.

Ik vertrouw hem niet mij op de hoogte te brengen van belangrijke zaken en daardoor hebben wij veel wrijvingen wat betreft het bezoek.

Meneer wil dit nu laten vastleggen en ook het gezag aanvragen, ik ben echt bereid om een bezoekregeling te behouden.. maar ook ben ik bang wat hij allemaal uitvreet als mij kindje daar is.

Ik wil hem absoluut geen gezag toekennen omdat ik hem niet ziet als iemand dit verantwoordelijke beslissingen kan nemen en ik alleen maar problemen ziet op het moment dat er iets geregeld moet worden.

Hij heeft totaal geen interesse in school vraagt nooit of hij mee kan naar bv een ouderavond.

Hoeveel kans maak ik om te voorkomen dat meneer gezag krijgt?

En een bezoekregeling.. kan de situatie in de gaten gehouden worden door een instantie zodat ik dat niet zelf hoef te doen?
Alle reacties Link kopieren
In een rechtszaak zeggen wat je hier schrijft: hij verhuist zonder dat door te geven en toont geen interesse in school. De rest doet er wat betreft gezag niet zo toe.



Als je weet dat hij zonder rijbewijs met je kind rondrijdt natuurlijk de politie inschakelen. Want dan is hij voor iedereen een gevaar op de weg. Etc.
En het werd pas zo'n klojo na de geboorte van jullie kind?
Alle reacties Link kopieren
Laat je adviseren door een advocaat en schakel jeugdzorg in.
Before you assume, there is this thing called asking.
Alle reacties Link kopieren
quote:paresseuse schreef op 17 september 2014 @ 09:55:

En het werd pas zo'n klojo na de geboorte van jullie kind?Onnodig kwetsend en niet ter zake doende opmerking.
Before you assume, there is this thing called asking.
Alle reacties Link kopieren
Zakelijk maken wij vaak gebruik van het Omgangshuis (in gevallen waarbij omgang met de kinderen gemonitord dient te worden). Wellicht zit er een in jouw omgeving.



Verder zou ik inderdaad zelf een advocaat inschakelen; als ik jou zo lees, is de omgang met vader niet veilig en dat is niet hoe het hoort te gaan met een kind.



Succes!
Zoek juridische hulp.
Alle reacties Link kopieren
Hij kan alleen gezamenlijk gezag afdwingen via een gang naar de rechtbank.

Ga alvast op zoek naar een goede familierechtadvocaat.



Meestal wordt het verzoek om gezamenlijk gezag na een hoop gesteggel toegewezen door de rechter. Ook de grootste nietsnut kan een prima papa zijn.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van de week bij een advocaat geweest en zij geeft aan omdat er geen regeling op papier staat dat ik het zo moet doen zodat ik me er goed bij voelt.

Vader in kwestie zal het via de rechter moeten aanvechten tot die tijd sta ik in mijn gelijk om het zo te doen als ik het wil.

Verder wil de advocaat afwachten tot er een bericht komt van zijn advocaat.

Hij heeft al eens eerder een zaak gestart en die is op het laatste moment afgeblazen.. zijn advocaat raadde dit toen af omdat hij dan weinig kansen meer zou hebben in de toekomst.



In het verleden heb ik hem al eens 2 maanden thuisgehouden en ik weet dat het zwaar gaat worden op het moment dat hij zijn vader niet ziet.

Ik probeer voor mijn zoontje een regeling in stand te houden, meneer weigert hem voor 1 dag op te halen.. en daarom voor mijn zoontje is mijn voorstel is dat hij in plaats van vrij-zon alleen zat-zon naar zijn vader gaat en dat hij mij ook op de hoogte houd met foto's en dergelijke hoe het met hem gaat.



vader geeft aan hij als ik hem niet een heel weekend meegeef hij hem niet op komt halen. Dit zou betekenen dat hij Dean dus maanden niet gaat zien.

Hij zegt de situatie niet veranderd is, maar dat kan ik niet geloven aangezien hij me nooit van belangrijke zaken op de hoogte brengt. En buiten dat gaf ik hem al niet met een gerust hart mee de afgelopen maanden.



Ik wil mij echt verzetten tegen gezamenlijk gezag omdat ik hem totaal niet geschikt acht om beslissingen te nemen over hem.

En ik heb ook aan aantal bewijzen dat hij geen verantwoordelijke beslissingen kan nemen over zijn kind.



De bezoekregeling hoe zeker ik ook ben van de slechte invloeden heb ik altijd geprobeerd in stand te houden.

Als hij nu weigert om mijn zoon op te halen omdat ik het anders wil doen, komt hij dan ook niet slecht uit de bus op het moment dat hij straks in de rechtbank staat.. want de enige die hij hier echt mee heeft is zijn eigen kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:paresseuse schreef op 17 september 2014 @ 09:55:

En het werd pas zo'n klojo na de geboorte van jullie kind?Verandert niks aan de situatie nu natuurlijk, maar eerlijk gezegd vraag ik me dat dan ook af...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Achteraf gezien wel, maar dat heeft jaren geduurd voordat ik dat ook zelf inzag en toen was mijn zoontje er al.. vanaf zijn geboorte is het erger geworden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven