Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
Alle reacties Link kopieren
Gierig verhaal: Vroeger ging ik altijd met een groepje vriendinnen naar de Mac donalds om te vieren dat de toetsweek voorbij was. Wij (2 a 3 meisjes) namen altijd een mac menu (dus drinken, frietje, kipnuggets). 1 meisje nam altijd alleen maar de euroknaller mac kroket, om vervolgens het eten echt uit onze mond te kijken en direct te zeggen: Ow hoef je niet meer, ik wil nog wel hoor!!



Dat viel na 4 keer per jaar, van 2 tot 6 vwo wel op haha.
@pinupgirl

Kan het niet zijn dat het meisje in kwestie gewoon niet genoeg geld had om ook een menuutje te bestellen? Zeker in de lagere klassen ben je vaak nog afhankelijk van je ouders, en heb je als jonge tiener weinig tot geen mogelijkheden om zelf een inkomen te genereren.
Alle reacties Link kopieren
Ik was vorige week bij een kennis en ik zou 's middags een boterham mee eten. Ze had 1 boterham uit de vriezer gehaald en die mocht ik. Zelf at ze een paar crackers. Ze zei nog wel dat ik mocht pakken wat ik wilde maar er waren nog maar een paar crackers en wat hagelslag.



O en ik heb 3 keer met hetzelfde eenkops theezakje moeten doen.



Ik snap dat gierige gedoe met eten en drinken echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat was niet de situatie. Dat meisje kreeg genoeg geld mee van haar ouders (haar ouders hadden het ook niet slecht). Ze wilde gewoon maar 1 euro uitgeven (ze was op andere fronten ook erg krenterig).
Alle reacties Link kopieren
Laatst nog op een verjaardag, kregen we in de 1,5 uur dat we daar waren 1 chocolaatje.. Toen we thuis kwamen was mijn zoontje van bijna 4 hevig verontwaardigd 'mama, Pietje was toch jarig? Waarom kregen we dan geen taart, er was maar 1 dingetje!'



Nouja wij zijn dus gewend dat er of taart of cake is en dat er daarna hapjes op tafel komen ;)



Moet dan wel weer toegeven dat ik gister nog mijn broer en schoonzus 1 bisquitje heb gegeven en daarna niks meer. Schaamde me rot achteraf maar dat is weer een overblijfsel van onze opvoeding, als je honger hebt pak je maar een boterham en 1 koekje is genoeg.. Volgende keer laat ik ze staan haha
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje is heel lang bevriend (…) geweest met een meid die zo asociaal gierig was, dat ik meermalen op het punt heb gestaan om m’n zusje aan haar haren mee te sleuren om geld of andere zaken terug te halen. Het is namelijk niet zo dat deze ‘dame’ geen cent te makken heeft.



- Nooit maar dan ook nooit cash geld op zak zodat alles door zuslief moest worden voorgeschoten. ‘Ik pin straks wel even voor je’ werd vanmiddag, morgen, volgend weekend, volgende week tot wegkijken, zuchten en er verder finaal over zwijgen.

- Even thuis nog wat drinken betekende dat jouw fles wijn naast haar stoel stond en dat bijschenken enkel in haar glas gebeurde.

- Ontbijten deed ze nooit, althans niet als er iemand bij haar sliep. Koffie ook niet. Je kon een glas water inschenken en c’est tout.

- Om 12.00 uur dan vervolgens wel een vette bek bij de cafetaria halen. Enkel voor zichzelf… Ze wurmde de patatjes, werkelijk waar, ongegeneerd voor zus haar knorrende maag, naar binnen.

- Uit dankbaarheid voor 2 weken hulp met een verhuizing en oppas, zou mijn zus een tweedehands tuinset van haar krijgen. Ze kreeg zelf namelijk een nieuwe. Zus blij. Zes zomers verder en mijn zus heeft nog geen tuinset gezien.

- Wanneer mijn zusje tijdens een avond stappen een glas wijn aangeboden kreeg van een geïnteresseerde man, wist deze vriendin niet hoe snel ze het glas van de bar moest grissen om de wijn in drie teugen naar binnen te gieten. Glas in de hand, knikkend naar de verbouwereerde man en ‘bedankt!’ schreeuwen. De kin van mijn zusje lag op de grond.



Waarom mijn zus dit allemaal over haar kant heeft laten gaan is me een compleet raadsel. Ik heb meermalen aangeboden om samen het geld, de kleren of andere zaken terug te gaan halen… maar er was altijd wel iets waardoor mijn zus het niet deed/wilde.



Deze vrouw is werkelijk waar het toppunt van gierigheid/krenterigheid en manipulatief asociaal gedrag. Ik ben blij dat mijn zus geen contact meer heeft met deze halve neanderthaler.
*terugvindpost*
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een tvp
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic, schoot mij nog wat te binnen. Mijn zus heeft in haar studententijd behoorlijk wat baantjes gehad om haar studie te kunnen bekostigen. Zo deed ze o.a. tuinonderhoud bij oudere mensen..



Een mevrouw had zo in het topic gekunnen over ernstig vrekken... Desbetreffende mevrouw rookte wel als een ketter, dus om geld voor haar rookverslaving te (be)sparen had ze, naar eigen zeggen, een avondtarief had voor g/w/e.



Dit hield in dat mijn zus niet haar handen mocht wassen met warm water (want kost geld). Als mijn zus thee wilde, mocht ze het water gebruiken wat mevrouw had opgevangen voordat ze ging douchen en dat moest ze maar opwarmen met een campinggas stelletje (want dat was goedkoper dan het gewone gas overdag). Ook moest ze het theezakje gebruiken, wat mevrouw 's ochtends al had gebruikt (want daar kon gemakkelijk een hele pot mee gezet worden).

Moest ze naar de wc? Dan kreeg ze vier velletjes mee en moest ze doospoelen met de emmer die er naast stond (regenwater)....



En mevrouw, pafte rustig de ene, na de andere sigaret (van het goedkoopste merk natuurlijk) weg, terwijl ze ondertussen languit op de bank tv lag te kijken (want ja, ze mocht natuurlijk ook haar pleziertjes hebben, toch?)...
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Tvp in een topic vermelden zonder je eigen ervaring te delen, da's pas gierig.
Nieuw topic wat leuk ik kan nu een gierige actie verzinnen maar het is een terug vind post
quote:12twister schreef op 20 februari 2013 @ 12:18:

Tvp in een topic vermelden zonder je eigen ervaring te delen, da's pas gierig. Zeker als er pas een paar reacties zijn........ hoe moeilijk terug te vinden
Vikki, goede actie jouw verkapte tvp!!
Alle reacties Link kopieren
ik durf het bijna niet meer maar............. tvp
Alle reacties Link kopieren
TVP
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben ik een forumleek, maar wat is in vredesnaam tvp in deze context?
Alle reacties Link kopieren
Dat is een terug vind post.
Alle reacties Link kopieren
Bemby een terugvindpost. Zodat dit topic onder je eigen recente topics staat, makkelijk terug te vinden dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het meer als een vervolgpost...
Van te voren vragen hoeveel boterhammen iemand eet en dan het afgepaste aantal uit de vriezer halen, is dat gierigheid?
Alle reacties Link kopieren
Een boterham mee-eten is toch niet letterlijk 1 boterham? Meeste mensen eten er wel 3 of 4 met de lunch.
Alle reacties Link kopieren
quote:bankje schreef op 20 februari 2013 @ 12:50:

Van te voren vragen hoeveel boterhammen iemand eet en dan het afgepaste aantal uit de vriezer halen, is dat gierigheid?





Nee dat is juist slim, als je teveel brood eruit haalt, droogt het uit en is het enkel nog lekker als je het roostert of je moet het weggooien.



En als er toch te weinig uit de vriezer is gepakt kan je er altijd nog een paar er uit pakken, het is snel ontdooit dus....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven