Geld & Recht alle pijlers

HELP! Oplichter stopt niet!

30-08-2014 15:38 63 berichten
Pfff, ben niet snel van de kaart.



Mijn zoon is opgelicht door een of andere knul die hem beloofde PC spullen te sturen voor 150 Euro. Ik wist hier niet vanaf. Zoon moest via paypall overboeken en aankruisen 'voor vrienden of familie' ofzo.



Drie weken later vertelde hij mij dit, dus ik die knul een pittige mail gestuurd, waarvan hij leek te schrikken. Excuses, het zou geleverd worden en zonder dat ik het wilde heeft hij mij als excuses een lelijk theepotje en 4 bekers gestuurd van Happinez.



Hij heeft na weken nog steeds niet geleverd, dus heb ik nog een keer een ultimatum mail gestuurd, waarin ik zoons geld terug eis!



Wat krijg ik nu in de brievenbus? een rekening voor dat servies van 80 EURO!!!!! Dat 'servies' is mij dus ongevraagd toegestuurd door die oplichter ( schijnt nog een jong menneke te zijn ook nog!!)



Weet iemand wat ik hiermee kan? T is echt troep, nog geen 10 Euro waard en ik heb het niet besteld.
Alle reacties Link kopieren
Alle mails bewaren en een geschil bij PayPal openen. En mss ook aangifte bij dr politie?
Nou je zoon heeft zich ten eerste zelf laten oplichten want zomaar iets overmaken is altijd een risico met aankopen via het internet en is dit via marktplaats ofzo gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Lullige is dat jij alleen zijn mailadres weet en hij jouw woonadres...
Ai wat een rotsteek! Heeft paypal geen verzekering voor dit soort zaken?
Alle reacties Link kopieren
Heet de oplichter toevallig M v Z ?



In elk geval altijd aangifte doen, wanneer er meerdere aangiftes zijn kan de politie er pas wat aan doen. Gooi zijn bankrekening nummer / email adres even in Google en kijk of er meerdere gedupeerden zijn.



Daarna contact opnemen met PayPal en vertellen dat verkoper het product nooit geleverd heeft. PayPal kan de transactie dan terugdraaien.
Roodkapje, wat ben jij een lekker hapje.
En wat voor rekening heeft hij jou gestuurd? Een zelfgemaakte of echt met een acceptgiro eraan? Waarom heb je die spullen dan niet terug gestuurd? Met retour afzender?
Jaaa,hartstikke stom van zoon, natuurlijk!!!! Als ie dat geld kwijt is, eigen schuld. Een harde les voor hem. Hij is autistisch en te goed van vertrouwen!

Zal eens kijken wat we met paypall kunnen.



Meest zit ik momenteel ermee dat IK nu een rekening krijg wat van die troep die die knul mij gestuurd heeft! Kan ik Happinez bellen en de situatie uitleggen? Moeten zij niet bewijzen dat ik iets besteld heb bij hen? Dadelijk stuurt ie me een hondendrol en een rekening van 200 Euro!
De voornaam begint met een M, zijn fake achternaam ook een M. Nee, de rekening lijkt echt met een acceptgiro eraan. Lijkt echt van Happinez te zijn, op mijn naam.
Kiki, ik verwachtte wat anders, dus trok het pakket open. Er zat verder niets bij toen van Happinez, geen brief of niks. T was echt troep.
quote:larva schreef op 30 augustus 2014 @ 15:41:

Ai wat een rotsteek! Heeft paypal geen verzekering voor dit soort zaken?



Ja dat heeft paypal, maar niet als je aanvinkt dat je geld overmaakt naar vrienden/familie. Wat zoon van to dus wel gedaan heeft.



Ik zou naar de politie gaan en het adres van de verzender achterhalen. Als hij iets verstuurd met pakketpost, moet hij verplicht zijn postcode+huisnummer op het pakket neerzetten. Alle mailcontact bewaren als bewijs en zeker niks meer betalen!
Er staat op 'Happinez mindstyle magazine' ( op de brief). Verder staat er 'happinez servies-compleet' als gekocht artikel.
Dank voor alle tips! Ben echt overstuur hiervan. Heb het krap, en kan dit bedrag echt niet missen!
Alle reacties Link kopieren
Amarisa: heb je het rekening nummer of het email adres al in google geplakt?



grote kans dat ej niet de enige bent.
Roodkapje, wat ben jij een lekker hapje.
Alle reacties Link kopieren
Bel Happinez op en leg de situatie uit. Mss hebben ze dit vaker meegemaakt?
Paypal: "Privétransacties waarbij geld van persoon naar persoon wordt overgeschreven, of aankopen die persoonlijk worden opgehaald of afgeleverd, vallen niet onder PayPal Aankoopbescherming."



Slimme oplichter en dan ook nog eens namens jou ergens een bestelling plaatsen. Hele vuile streek. To, hier kun je zelf niets mee, maar zul je aangifte moeten doen en hopen dat Happinez je ben tegemoet wil komen,je hebt het servies tenslotte geaccepteerd en in gebruik genomen.
Kan niet echt van happinez zijn dit servies. T was lelijk, verschillende bekers ( foute motieven erop), maar de rekening lijkt wel echt.



Ben echt boos op zoon geweest!! Hij is erg slim, maar is nu heeeeel dom geweest!!! Ik zei al meteen dat als iemand wil dat je t als prive overboekt, de zaak meteen al stinkt! Vrees dat hij er inderdaad niets mee kan.
Trouwens, er staat op de rekening 'eerste herinnering', maar IK heb nooit een eerste rekening gehad.
Opbellen naar Happinezz, kunnen ze meteen de bankrekening laten checken, als een oplichter zich voordoet als Hapinezz willen ze dat heus wel weten.
Dan denk ik eerder dat er toch iets op jouw naam is besteld bij Happinez want hoe weet je zo goed dat het van die "oplichter" afkomt? Acceptgiro's zijn niet vrij verkrijgbaar voor particulieren en makkelijk te vervalsen al helemaal niet.
Maar hoe weet je zeker dat hij dat servies gestuurd heeft? Is het zijn rekeningnummer dat op de rekening staat?
Ja inderdaad controleer het rekening nummer even misschien zijn dit wel gewoon 2 losstaande dingen. Een jong knulletje kan echt niet een brief met een accept giro vervalsen.
Vast online betaald met een eenmalige machtiging die niet geïnd kon worden.
Op de acceptgiro die erbij zit staat NIET mijn rekeningnummer vermeld, dat zou nog ingevuld moeten worden.



Inmiddels weet ik zijn echt achternaam en zie ik hem al op internet verschijnen met oplichtingpraktijken, en zogenaamde bedrijven die hij zou hebben gehad. GRRRRRRR.



Hoe ik weet dat hij dat servies heeft besteld? Hij heeft achteraf tegen mijn zoon verteld dat het van hem was, als excuus dat het zo liep met zoons bestelling.
Acceptgiro papier is best makkelijk aan te komen als je een bedrijfje hebt. gewoon bestellen en dan printen. Niks moeilijks aan.

Kan ook besteld zijn op je naam door hem.

Bel Hapinezz gewoon, daarna verder kijken wat te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven