Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel spaargeld is gemiddeld voor een student

07-07-2013 22:44 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Even een vraag uit nieuwsgierigheid. Ik ben een student van 21, ik woon nog thuis. Hoef geen kostgeld te betalen omdat ik nog studeer en ik mijn steentje bijdraag in het huishouden verder financier ik alles zelf zoals ziektekosten, studiekosten, abbo, huisdier kosten etc.



Mijn ouders hebben vroeger voor mij een bedrag gespaard voor 'later' en zelf probeer ik elke maand geld opzij te zetten op mijn spaarrekening. Ik ben dus actief bezig met sparen voor mijn idee. Het gaat niet hard maar al is het 20 euro, toch iets gespaard.



Mijn vraag is, hoeveel spaargeld is gemiddeld om te hebben voor iemand van 21 jaar? Of hoeveel hadden jullie gepaard toen je rond de 21 was?



Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel heb jij op dit moment gespaard?
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 21 was wisselde mijn spaarsaldo tussen de 0 en 200, het saldo op mijn betaalrekening was weekje maand een keer -1000 en mijn studieschuld nam alleen maar toe
Misschien dat er toen 1000 op mijn spaarrekening stond.
Alle reacties Link kopieren
500? Weinig iig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met werken, (begon met werken toen ik 15 was, nu even geen werk) heb nu iets meer dan 4000 euro zelf verdient



Zit denk ik ook een groot verschil in of je al vroeg uit huis was of niet?
Wat goed bezig, cupcakje! Het is slim om te sparen ook al is het maar een klein beetje. Kijk wel naar de rente bij je huidige rekening en kijk ook naar banken waar je een hogere rente kunt krijgen onder veilige voorwaarden (depositogarantiestelsel ed).



Ik adviseer mijn neefjes en nichtjes om zo min mogelijk te lenen bij duo ivm mijn zelf geleerde lessen, maar helaas lukt dat niet zo best...

Bij mij leek het altijd op zoals Kaatje het stelt.



Verdient=verdiend in dit geval
Alle reacties Link kopieren