Geld & Recht alle pijlers

Ik weet niet of mijn ouders geldzorgen hebben?

24-10-2014 23:33 80 berichten
-
Alle reacties Link kopieren
2500 euro in de week

???
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wauw lang verhaal, bij de helft ben ik afgehaakt. Begrijp ik nou goed dat jouw vader 2500 eur per week verdient?? Dat staat in het begin
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je het paard overkopen en ergens goedkoper stallen? ¤220,- lijkt me nogal duur voor Drenthe.
Alle reacties Link kopieren
Nou je bent volwassen en je woont bij jouw ouders in dus het lijkt me hoog tijd worden voor een open en eerlijk gesprek over wat jij wel en niet kan bijdragen aan de maandelijkse financiën.



110 euro per maand betalen voor een paard van mijn dochter zou mij ook de keel uit gaan hangen. Jij wilt het beest graag houden en geeft al aan dat je er geen discussie over wilt voeren. Dat betekent dus dat jij ervoor kiest om 220 euro per maand te willen besteden aan jouw paard. Dat jij dit wilt staat in mijn ogen los van het feit of jouw ouders het wel of niet kunnen betalen. Je moet het gewoon zelf gaan doen want je bent oud genoeg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Geld geven en je hebt er eigenlijk nog niet echt over gepraat begrijp ik uit je OP.

Heb je ook niet gepraat toen je 400 euro overmaakte?

Ik heb het idee dat hun rekening gevoed wordt wanneer ze het over jullie paard hebben. Ik adviseer eerst eens een goed gesprek met je ouders.
Dat klopt vast niet, met 2500 euro in de week woon je echt niet in een rijtjeshuis en betaal je met gemak alle kosten van een paard zonder je studerende dochter mee te moeten laten betalen. Dat zal vast wel 2500 euro per maand zijn.
Wow 2500 in de maand bedoel ik. Ik verander het wel even.

Het paard is van ons en wil mijn vader niet verhuizen. Zegt misschien ook iets over de financiële situatie?
Alle reacties Link kopieren
Dat zal wel 2500 euro per maand zijn, per week lijkt me niet. Is dat netto per maand? Zo ja, dan is dat een leuk salaris voor iemand die in een fabriek werkt.



Je moeder verdient 500 euro in de maand. Samen dus 3000 euro. Daar zouden ze normaal van moeten kunnen leven lijkt mij.



Waarom zet je trouwens niet gewoon neer wat het bedrag op hun spaarrekening is? Je zit hier gewoon anoniem, niemand weet wie je bent. Ik vind dat altijd wel boeiend om te weten.



Ik heb geen verstand van paarden maar 220 euro lijkt me best veel geld. Kan dat niet goedkoper? Bij een bevriende boer ofzo?
Alle reacties Link kopieren
In dit hele verhaal mis ik nog één ding:



Communicatie



Misschien dat het slim is om daar mee te beginnen. Je ouders vertellen wat je ons hier vertelt en afwachten wat hun reactie er op is.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Enn, haar vader rijdt ook op dat paard, begrijp ik.

Dat ze dan samen de kosten delen is ook wel weer logisch.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Praat hierover met je vader en laat je geen zorgen aanpraten als die er niet zijn joh. Luxe hoor als je een paard met iemand kan delen! Scheelt de helft aan onkosten.
Alle reacties Link kopieren
Wel goed van je dat je bewust met geld bezig bent. Ik vind het positief dat je je eigen pin gedrag bekeken hebt en daaruit conclusies getrokken hebt. Je komt zeer verstandig over.



21 uur per maand werken lijkt me nou niet overdreven veel. Folders/kranten verdient vaak niet heel goed idd. Misschien een beter betaald bijbaantje zoeken? Wat verdien je nu per uur?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 oktober 2014 @ 23:45:

Enn, haar vader rijdt ook op dat paard, begrijp ik.

Dat ze dan samen de kosten delen is ook wel weer logisch.Ja behalve als hij dus niet meer kan/wil betalen en eigenlijk zou willen stoppen met rijden om wel te kunnen bezuinigen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Gaan je ouders geregeld op vakantie en zo ja; wat voor soort vakantie?

Kopen ze geregeld kleding, iets nieuws voor in huis? Eten ze alleen wat er in de aanbieding is en spitten ze alle folders door?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 24 oktober 2014 @ 23:47:

[...]



Ja behalve als hij dus niet meer kan/wil betalen en eigenlijk zou willen stoppen met rijden om wel te kunnen bezuinigen.



O, zo, bedoel je.

Ja, dan is het kiezen of kabelen voor TO.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Of het beest gewoon zat is.

Kan ook.



Dat ze helemaal geen geldzorgen hebben maar het paardje qua financiële uitgave gewoon zat zijn. Dat kan ook natuurlijk. En dat jouw moeder zuinig aan doet omdat de kans bestaat dat ze zonder werk kan komen te zitten is logisch. Zeker als ik lees dat ze in de thuiszorg werkt. Het geld dat zij door een mogelijk ontslag tekort zou gaan komen moet (zeker in het begin) wel opgevangen worden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
De financiën van jouw ouders gaat jou toch niets aan?



Ik heb geen idee wat mijn ouders verdienen, wat hun vaste lasten zijn en hoeveel geld ze op hun spaarrekening hebben.
Alle reacties Link kopieren
Als ik je ouders zou kennen dan zou ik nu na jouw topic veel te veel info hebben.
Oh god zoveel reacties, ik probeer op iedereen te reageren. PC is niet de snelste.
Alle reacties Link kopieren
Waar bemoei je je in hemelsnaam mee. Laat de financien van je ouders eens lekker bij hun (temeer omdat je schrijft dat het misschien wel tussen je oren zit).

Beetje hun inkomen en baan op internet plempen. Ik zou als ouder niet amused zijn. Ook niet van zoveel eigengereidheid (zonder aankondiging geld overmaken).

Los daarvan kom je als controlfreak over. In je eigen leven prima, maar projecteer dat niet op je ouders.
quote:Enn schreef op 24 oktober 2014 @ 23:42:

Nou je bent volwassen en je woont bij jouw ouders in dus het lijkt me hoog tijd worden voor een open en eerlijk gesprek over wat jij wel en niet kan bijdragen aan de maandelijkse financiën.



110 euro per maand betalen voor een paard van mijn dochter zou mij ook de keel uit gaan hangen. Jij wilt het beest graag houden en geeft al aan dat je er geen discussie over wilt voeren. Dat betekent dus dat jij ervoor kiest om 220 euro per maand te willen besteden aan jouw paard. Dat jij dit wilt staat in mijn ogen los van het feit of jouw ouders het wel of niet kunnen betalen. Je moet het gewoon zelf gaan doen want je bent oud genoeg.-
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof je gelijk maar ze zullen toch een goede reden hebben waarom ze opperen om het beest te verkopen? En de reden hoeven nog niets eens de geldzorgen van nu te zijn. Wellicht gebruiken ze hun nuchter verstand om er samen voor te zorgen dat ze straks dus niet in de geldzorgen gaan komen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon rechtstreeks aan vader en moeder vragen: "Jullie hebben nu al regelmatig laten vallen dat jullie het paard willen verkopen, hoe serieus zijn jullie? Als het serieus is, is dat vanwege de financiën? Want dan kan ik wellicht meer bijdragen. Als het niet serieus is, willen jullie het er dan niet meer over hebben? Want het maakt me onrustig (of hoe je je ook voelt)" Verder hoef je niets te weten toch?
quote:Nemesis. schreef op 24 oktober 2014 @ 23:51:

Als ik je ouders zou kennen dan zou ik nu na jouw topic veel te veel info hebben.-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven