Geld & Recht alle pijlers

Kan ik dit van mijn (ex) man eisen/vragen?

24-04-2010 16:29 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals ergens anders te lezen is heeft mijn (ex) man bijna een maand geleden zijn spullen gepakt en is hij vertrokken naar een andere vrouw.

Nu hebben we in de eerste week wat afspraken gemaakt wat betreft de auto (ivm trainen en wedstrijden van de kinderen)

Na een week begon hij echter al te piepen (het was te lastig en hij kon door de afspraak 2 dagen in de week niet op een vaste tijd eten)

Ik heb hem voorgesteld om naar de garage te gaan en de auto te verkopen. Dan konden we allebei van ons deel een autotje kopen of zo.

Maar hij wil dit niet omdat hij met de opbrengst niet kan kopen wat hij wil (grote auto) en hij vind dat ik maar moet gaan fietsen.



Nu vind ik dat de auto van ons allebei is (gemeenschap van goederen) en we er dus allebei gebruik van moeten kunnen maken. Ik betaal trouwens een kilometervergoeding aan hem voor de kilometers die ik maak (voor de training van onze kinderen) Daar kan ik wel mee leven ook al vindt mijn omgeving het onzin omdat het ook zijn kinderen zijn maar goed...



Vandaag begon hij er weer over en weer heb ik gezegd dat we dan maar naar de dealer moeten rijden. Hij vroeg zich af of ik hem daar wel toe kon dwingen.



Mijn vraag is hoe denken jullie hierover?

Of kan ik hem vragen de auto te laten taxeren en mij dan de helft van de waarde van de auto te geven zodat ik daar een klein autotje van kan kopen?
Alle reacties Link kopieren
En anders in de vrije sector, Peper? Dat is natuurlijk duurder, maar in deze situatie zit er weinig anders op. Ex kan kiezen of delen: of hij betaalt meer alimentatie zodat jij je huur kan betalen, of hij blijft een paar jaar de hypotheeklasten betalen totdat jij betaalbare woonruimte vindt.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ik zal ook zeker niet over die brief beginnen morgen en of ik nu het lef heb om hem te vertellen dat die er morgen aankomt weet ik niet.

Ik heb wel vertelt dat ik van de week de conceptbrief zou krijgen dus hij is al een beetje gewaarschuwd. Ik denk dat ik het daar maar even bij laat.

In de brief staat letterlijk dat hij de lasten blijft betalen tot het huis overgedragen is aan derden.

Het houdt dus niet op als de scheiding officieel is. Als de verplichting van de woonlasten komt te vervallen wordt de allimentatie uitgerekend. Hoe ik betaling af kan dwingen weet ik niet maar als hij een eigen advocaat heeft dan kan hij bij hem aangeven dat de lasten hem te zwaar zijn en zal het huis in de verkoop gaan. En dat kan dan wel weer recht op urgentie geven.



Op het moment heeft hij (volgens zijn zeggen) nog geen eigen advocaat. Hij had een intake gesprek en die advocaat zou wat op papier zetten.

(ex) man zei dat hij met alle papieren van mijn advocaat naar de gratis intake gesprekken wil gaan (dus diverse advocaten aflopen) en dan kijken wat zijn rechten en plichten zijn.

Mijn advocaat moest erg hard lachen toen ze dat hoorde. Hij zal er toch een keer 1 in de hand moeten nemen als er ook maar iets is waar hij het niet mee eens is. Maar goed dat zoekt hij zelf maar uit.



Wat zijn jonge blom betreft; ik heb geen idee wat er daar allemaal in huis besproken wordt en of er (al) scheuren zijn.

Het enige dat ik "weet"is dat het allemaal niet zo loopt als hij gehoopt had. En hem kennende heeft dat wel degelijk effect op zijn humeur.



Hoe het verder met me gaat. Op het moment wel goed eigenlijk.

Ben rustig, heb geen eetlust (maar ik kan het missen) en slaap met wat hulp goed.

Ik zie wel heel erg tegen de operatie van donderdag op maar ja ook daarin heb ik geen keus.

Blijven ademen en we komen er wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 26 april 2010 @ 12:22:

En anders in de vrije sector, Peper? Dat is natuurlijk duurder, maar in deze situatie zit er weinig anders op. Ex kan kiezen of delen: of hij betaalt meer alimentatie zodat jij je huur kan betalen, of hij blijft een paar jaar de hypotheeklasten betalen totdat jij betaalbare woonruimte vindt.

Ik heb een uitkering van 600 euro in de maand en daar moet ook nog mijn zorgverzekering vanaf.

Werken zit er de komende tijd niet in dus vrije sector is niet haalbaar.

Ik heb mijn "hoop"gevestigd op het feit dat we de lasten allebei niet kunnen dragen en het huis verkocht moet worden. En de daaruit vloeiende urgentie (want volgens mijn advocaat kan het dan niet anders dan dat ik dat krijg)
Meisje, hoe hij aan een huis komt is zijn zaak. Hoe hij het financieel gaat trekken is zijn zaak. Zodra hij komt met een reactie op de brief vertel je hem kort en bondig dat je niet ingaat op zijn mening, dat hij daar jouw advocaat voor kan bellen.



Niet laten meeslepen in emoties, en uitspraken doen waar je later spijt van krijgt. Laat alles aan de advocaat over, en blijf daar bij. Wat een droeftoeter zeg, die ex van jou.
Alle reacties Link kopieren
Dat zal ik ook zeker doen Dangeensuus. Hij woont nu bij haar in maar ja of dat nou ook haar keuze was????

Ik ben niet van plan om die brief met hem te gaan bespreken.

Hij kan hem of ondertekenen of aan een advocaat laten zien.

Ik ben niet van plan om er ook maar een komma in te veranderen.



En nu ga ik even op de bank hangen.

Hele dag al van alles aan het regelen (zelfs nog niet eens gedouched :puke:
Alle reacties Link kopieren
Als jullie officieel gaan scheiden wordt er een echtscheidings convenant opgesteld. Daarin kun je dit soort zaken vast laten leggen zodat de rechter er met de hamer op kan slaan en er geen enkel misverstand kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat jij dat momenteel niet kan betalen, Pepersteak, maar dat zou dan uit de zak van je ex moeten komen. Wat ik zeg, kiezen of delen. De woonlasten (is die 1000 euro per maand hypotheek of zitten daar ook andere woonlasten in?) zijn ook niet misselijk.



Je ex wil dus voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Ik ben bang dat dat met advocaten niet gaat lukken, haha. Bij een eerste gesprek met een advocaat blijft het allemaal heel algemeen en kijken ze niet uitgebreid naar je documentatie, cijfers en andere details. Je krijgt niet meer dan een indruk van je positie en mogelijkheden. Om zichzelf te laten verdedigen zal hij toch echt moeten dokken



Dit is wel iets wat je kunt gebruiken: hij wil graag hoge advocatenkosten vermijden (heel begrijpelijk overigens). Je zou hem bv. kunnen voorstellen om in onderling overleg een convenant op te stellen waarin jullie gezamenlijke afspraken vastleggen. Vervolgens kan hij daar een advocaat naar laten kijken die nog aanpassingen kan voorstellen en kan het convenant bij de rechter worden ingediend (door jouw advocaat of door beide advocaten samen). Dat zou hem een lieve duit schelen - en natuurlijk ook gedegen juridisch advies, maar dat is dan zijn keus.



Wat bedoel je met het lef hebben? Ben je bang voor zijn reactie? Des te meer reden om te proberen de 'klap' te verzachten? Staat in de brief dat hij de woonlasten 'blijft betalen' of is het een verzoek? Op welke toon is de brief gesteld? Ik heb de nodige advocatenbrieven ontvangen/laten uitgaan en ze verbeteren de verstandhouding vaak niet. De formuleringen komen vaak agressief over op de ontvanger. Dus juist om de zaken niet op scherp te stellen, kun je hem (per sms, dus niet rechtstreeks) laten weten dat er een brief aankomt met een voorstel, en dat hij zich niet te veel moet aantrekken van de zakelijke advocatentoon. Laat je niet opjutten, hou zelf het heft in handen. Je kan je beter over je angst heen zetten door te anticiperen op een vervelende reactie dan die reactie te gaan zitten afwachten. Daar heb je vooral jezelf mee.



Sterkte met je operatie donderdag.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:pepersteak schreef op 26 april 2010 @ 13:42:

Dat zal ik ook zeker doen Dangeensuus. Hij woont nu bij haar in maar ja of dat nou ook haar keuze was????

Ik ben niet van plan om die brief met hem te gaan bespreken.

Hij kan hem of ondertekenen of aan een advocaat laten zien.

Ik ben niet van plan om er ook maar een komma in te veranderen.



Dat is niet realistisch hoor, Peper. Als je er samen redelijk goed uit wilt komen, dan zul je toch naar hem moeten luisteren en zijn voorstellen serieus nemen. Wil je niet onderhandelen, doe dat dan ook niet. Dit is een voorstel, geen eis. Een eis dien je in bij de rechter. Je hebt twee opties: samen afspraken maken en die vastleggen in een door de rechter te bekrachtigen convenant, of eisen indienen bij de rechter en die laten beslissen.



Kies je voor het eerste, dan kies je voor onderhandelen en water bij de wijn doen. Luisteren en communiceren is daarvoor een eerste vereiste, naast een minimum van wederzijds vertrouwen. Is dat er niet, dan kun je het onderhandelingsstadium beter meteen laten zitten en je eisen bij de rechter indienen. Spaart veel tijd, energie en geld.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je ook wel weer gelijk in Dubio. Ben nog heel dubbel in mijn gevoel en dat uiten gaat soms niet altijd even makkelijk/goed.

Onderhandelen......

Zijn voorstel voor de auto zal zijn: Ik de auto, jij fietsen met de kinderen. Mijn voorstel is inmiddels bekend.

Hij wil de kinderen vrijdag tot maandag ochtend waarbij ze dus op maandagochtend door haar naar school gebracht zullen worden. Niet bespreekbaar wat mij betreft.

Zondag na het eten terug brengen prima maar niet daar zondagnacht slapen. Tenzij hij ze zelf de volgende ochtend naar school brengt maar daar heeft hij geen mogelijkheid toe.

En wat hij te vertellen/zeggen heeft over de woonlasten weet ik niet. Hij heeft aangegeven dat hij me echt niet op straat zal zetten/laten komen maar ja hij heeft wel meer gezegd de laatste tijd en nog meer afspraken verbroken.



We zullen het afwachten. Ik vermoed dat hij er morgen misschien wel wat over te zeggen heeft maar dat hij toch eerst het voor zal willen leggen aan een advocaat.

En aangezien ik donderdag onder het mes moet zal ik pas volgende week op zijn vroegst iets daarover horen.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil dus een soort co-ouderschap, begrijp ik? Van vrijdag tot maandagochtend? mooi, en jij de rest van de week sloven om ze de deur uit te vegen naar school.

Mijn ex had ook van die stoere plannen. Hij het weekend, ik de rest van de week. Hij kon de boom in. Ik wil ook vrije tijd met mijn kind. Dus werd het een tweewekelijkse regeling.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat heb ik dan niet duidelijk neergezet.

Hij wil eens in de twee weken het weekend. Vrijdagmiddag tm maandagochtend. En dan de maandag na mijn weekend wil hij dat ze na zijn werk naar hem komen, daar eten en blijven slapen.

Dus ze zouden iedere week 1 dag door haar naar school gebracht worden omdat hij al heel vroeg de deur uit moet.

Daar valt gewoon niet over te praten, dat gebeurt niet!

Waar ik wel over zou kunnen praten is in mijn week, daar smiddags naar toe, eten en om bedtijd weer hier thuis.

Maar slapen en dan de volgende dag door haar naar school gebracht worden is geen onderwerp van discussie. Dat gebeurt gewoon niet!
Alle reacties Link kopieren
Pepersteak, ik snap alle emoties die je hierbij hebt, maar laat dat even bezinken. Je hoeft hier niet meteen een mening over te hebben: wacht eerst maar eens af wat je ex op papier aan je voorstelt. Op zich is het positief dat hij de kinderen meer dan het geijkte tweewekelijkse weekend wil zien. Hij zal zelf moeten zien hoe hij het regelt op de dagen dat de kinderen bij hem zijn en jij hebt daar niets over te zeggen. Net zo min als hij jou mag voorschrijven bij wie en waar de kinderen zijn als ze bij jou zijn. Als hij zijn vriendin voor de kinderen wil laten zorgen, dan mag dat.



Zoals gezegd: wacht het even af. Als hij dit voorstel formeel naar voren brengt, kom dan met andere argumenten dan dat je niet wil dat zijn vriendin de kinderen naar school brengt (hoezeer je dat ook verafschuwt, dat snap ik heel goed). Bv. dat het te onrustig is voor de kinderen om na een weekend met jou 's middags naar hun vader te gaan en daarna weer terug te komen. Je kan bv. voorstellen dat het voor de kinderen rustiger om een aantal dagen achter elkaar bij hun vader te zijn (dus aansluitend aan het weekend).



Het is wel zo dat rechters tegenwoordig vaak doordeweekse dagen toekennen aan vaders die daarom vragen. Ze houden dan natuurlijk rekening met de dagen die de vader het beste uitkomen (met werk e.d.). Dat zal je ex dus moeten beargumenteren en jij kunt daar jouw argumenten (in het belang van de kinderen) tegenover stellen. Dit kun je natuurlijk ook doen in jullie onderlinge gesprekken. Maar alsjeblieft, laat de vriendin er helemaal buiten, nóem haar niet eens want dat gaat heel vervelende discussies geven. Je woede daarover spaar je maar even op voor je moeder



Misschien kun je het argument dat hij zelf die ochtend afwezig is wel gebruiken als 'niet in het belang van de kinderen' omdat ze - vooral nu - behoefte hebben aan vaste verzorgers (hun ouders). Een derde met wie ze geen vertrouwensband hebben zou onrust kunnen geven en daarom kunnen de kinderen beter een andere dag gaan dat je ex ze wel zelf naar school kan brengen. Als dat helemaal niet kan, kan hij met zijn werk proberen het op die dag(en) anders te regelen. Dat zou je met je advocaat kunnen bespreken, maar eerlijk gezegd betwijfel ik of dit steekhoudt.



Hij de auto, jij fietsen: prima. Dan betaalt hij jou dus de helft van de waarde van de auto (en daar koop jij dan een auto van, maar dat is zijn zaak verder niet). De optie dat hij de auto houdt en jou niet schadeloosstelt voor jouw helft daarvan is juridisch niet haalbaar.



Ga er niet vanuit dat hij zijn beloftes nakomt. Hij zal straks misschien allerlei voor hem geldige redenen hebben om ervan terug te komen. Ga uit van wat jij wilt en bedenk wat jíj kan doen om dat voor elkaar te krijgen. Probeer in je denkwijze de hypothese "als hij x, dan..." te elimineren. Ga uit van de feiten en van wat je zelf kan doen om die te beïnvloeden, niet van wat hij misschien hopelijk eventueel zal doen. Of niet.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Nee ik ga er zeker niet meer vanuit dat hij zin beloftes nakomt.



Wat de kinderen betreft, die hebben zelf aangegeven dat ze niet door haar uit bed gehaald en naar school gebracht willen worden.

Nogmaals als hij dat zou kunnen doen dan was er zeker over te praten maar hij moet om 6 uur al de deur uit voor zijn werk.

Die "extra" dor de weekse dag vindt ik ook geen probleem maar niet daar slapen en door haar gewekt en naar school gebracht worden.

Natuurlijk kan ik niet bepalen wat er in zijn weekenden gebeurt maar ik kan wel aangeven dat ik niet wil dat er vanaf dag 1 al standaard 2 dagen in de week voor de kinderen wordt gezorgd door een ander.

Zo gek is mijn wens van vrijdag tot zondagavond niet hoor. Ik hoor dat om me heen meer als vrijdag tot maandagochtend.
Alle reacties Link kopieren
Denk ook nog even na over de belastingen of zoek dat uit, Peper.



KA= belastingvrij, partneralimentatie en bijdrage in woonlasten =belast. Dus dat kost je dan minstens een derde van wat je krijgt...
Alle reacties Link kopieren
Das een goeie van je Gianna.

Ik denk dat hij zich rotschrikt als hij de bedragen zwart op wit ziet staan.

Hopelijk wordt het zo dat hij een advocaat neemt en dat hij dan toch besluit dat het huis verkocht moet worden.

Ik wil namelijk helemaal niet 4 jaar lang afhankelijk zijn van het feit dat hij de woonlasten betaald.

Maar zolang hij hier nog gewoon ingeschreven staat geldt dat van die belastingen toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Zolang hij bij jou ingeschreven staat, kan hij op elk gewenst moment bij je binnenkomen en zelfs weer bij je intrekken. Wil je dat? Hoe het belastingtechnisch zit weet ik niet, maar ik denk dat het uitspreken van de scheiding daar wel gevolgen voor heeft. Dan voeren jullie fiscaal gezien geen gezamenlijke huishouding meer (lijkt mij).



Ik denk dat het wijste is om de zaken meteen zo goed en definitief mogelijk te regelen (uiteraard kun je voorlopige voorzieningen aanvragen voor de meest urgente zaken). Maar ik zou je echt afraden om in te stemmen met een regeling waarbij jij nog jarenlang afhankelijk bent van de buien van je ex (wat als hij omhoog zit en de hypotheeklasten niet kan betalen, wat doe je dan?). Bovendien kun je je huwelijk niet afsluiten zolang jullie samen een huis hebben.



Probeer toch eens aan alternatieven te denken voor de wachtlijst van 4 jaar. Heb je je huis laten taxeren? Zo nee, laat dan een of meer makelaars langskomen voor een kosteloze waardebepaling. Dan heb je een idee wat het waard is en kun je ook gaan rekenen: is er overwaarde of juist een restschuld? Mocht er overwaarde zijn (de huizenmarkt trekt langzaam aan) dan zou je jouw helft daarvan kunnen gebruiken om bv. iets in de vrije sector te huren.



Denk ook aan alternatieve geldbronnen: misschien kan je geld lenen van familie of vrienden of kun je van je ouders een 'voorschot op de erfenis' krijgen (schenken mag tot 5000 euro per jaar belastingvrij: dat is veel voordeliger dan successierechten betalen over een erfenis).



Kun je eens langs maatschappelijk werk gaan? Misschien zijn er wel andere mogelijkheden waar je niet van op de hoogte bent wat betreft woonruimte vinden of bv. toeslagen of voordelen? MW kan als wegwijzer fungeren.



Wat ik niet snap trouwens: hoezo hangt het van je ex af of het huis wordt verkocht? Jij wil dat dus wel, begrijp ik? Dat kun je toch gewoon bij de rechter eisen: of het huis wordt verkocht of hij koopt je uit?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Was het allemaal maar zo simpel dubio.

Het draait allemaal om urgentie.

Ik mag het huis niet te koop zetten voor ik iets anders heb want dan ben ik verwijtbaar dakloos en dat is geen reden voor urgentie.

Zelfs maatschappelijk werk en mijn advocaat zien geen mogelijkheid om urgentie te krijgen.

De overwaarde van het huis zal na aftrek van schulden ed. misschien 10.000 euro zijn. Deel dat door twee en je houdt wat leuks over maar lang niet genoeg om een huis van te kopen.

De enige mogelijkheid volgens mijn advocaat is dat (ex) man een advocaat in de hand neemt die aantoont dat wij beide de lasten niet kunnen dragen. En dat (ex) man mij dus dwingt om het huis te koop te zetten.Dat zou volgens haar reden kunnen zijn voor urgentie maar verder is er echt niets aan te doen.

Geld lenen voor een huisje/flatje is geen optie.
Alle reacties Link kopieren
Wat de omgangsregeling betreft, wordt er inderdaad nog vaak één weekend in de twee weken (meestal van vrijdagmiddag/avond t/m zondag_ vastgesteld. Maar steeds meer vaders vragen om meer dagen en de rechter kent die vaak toe omdat dit in het belang van het kind is. Je zult dus met een goed argument moeten komen. Misschien kun je aangeven dat je dit voor de voorlopige omgangsregeling niet wilt in het belang van de rust en stabiliteit van de kinderen. Maar voor een definitieve regeling die jarenlang mee moet, is dit niet zo'n sterk argument. Ex mag zelf bepalen wie de kinderen op zijn dagen verzorgt en opvangt, net zoals jij dat mag.



Het lijkt me een goed idee als je zelf eens nadenkt over wat een voor iedereen werkbare regeling zou zijn waarbij de kinderen wat meer tijd met hun vader kunnen doorbrengen. Dan laat je een constructieve houding zien en leg je de bal terug bij je ex.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar heel goed over nagedacht Dubio en jij blijft maar hameren op het feit dat ik niets te zeggen heb over wie de kinderen verzorgd op zijn dagen maar als ik nu al weet dat hij dat niet zal zijn dan zijn het toch niet zijn dagen. Dan zijn het haar dagen.

Begrijp me niet verkeerd maar ik vindt jouw antwoorden erg op de hand van mijn (ex) man.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe hoog de huren liggen in jouw omgeving, maar met 5000 euro kun je het toch best een tijdje uitzingen? Tel de partner- en kinderalimentatie hierbij op. Wel zou je moeten uitzoeken wat de gevolgen zijn van dat eigen vermogen voor bv. toeslagen (en als je toegevoegde rechtsbijstand hebt moet je de opbrengst uit de verkoop van het huis ook gebruiken om die te betalen).



Ik zou dat toch eens navragen van die urgentie, want bij mijn weten wordt een scheiding niet als reden voor urgentie geaccepteerd. Verkoop van de woning is vrij gebruikelijk bij een scheiding als de een de ander niet kan uitkopen. Ik vraag me af of dat voldoende is om urgentie te krijgen.



En Peper, ik besef heel goed dat je situatie niet simpel is en dat er geen simpele oplossingen zijn. Ik probeer met je mee te denken over oplossingen die je misschien niet serieus overweegt omdat je denkt dat ze niet binnen je bereik liggen. Probeer in oplossingen te denken en niet in problemen (in de zin van: dit kan niet want zus, dat kan niet want zo). Soms liggen bepaalde oplossingen wel binnen je bereik, omdat er mogelijkheden zijn waar je niet over na hebt gedacht of niet van op de hoogte bent.



Informatie en kennis zijn daarbij heel belangrijk. Dus probeer zo veel mogelijk financiële 'onbekenden' in te vullen (zoals toeslagen en belastingvoordelen waar je recht op hebt, schatting van de alimentatie volgens de tremanormen, taxatie van de auto, het huis en de inboedel, spaargelden en -plannen enz.). Heb je iemand die je hierbij kan helpen? Ik begrijp heel goed dat er heel veel op je afkomt nu, zeker met je operatie op donderdag.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Peper, Dubio bedoelt het goed, ze probeert je alleen maar te helpen gezien de posts met hele zinvolle informatie. Voel je dus niet aangevallen. We proberen met je mee te denken. Ik begrijp dat je in een enorme rollercoaster van emoties zit maar we bedoelen het goed.
Alle reacties Link kopieren
Echt lieve Pepersteak, ik ben helemaal niet op de hand van je man, ik zou hem met liefde enige verwensingen naar zijn hoofd gooien maar daar is dit de pijler niet voor. En ik snap ook echt dat je het erg moeilijk hebt, dus ik wil het niet nog moeilijker voor je maken.



Ik heb inmiddels de nodige ervaring op dit gebied en ik weet hoe een rechter hiertegenaan kijkt. Dus wat ik vind en wat jij vindt is niet zo belangrijk: het gaat erom dat je een rechter ervan overtuigt dat de regeling die jij wil in het belang van de kinderen is. Anders gaat ze je man gewoon geven wat hij wil. Ik wil je juist helpen voorbereid te zijn op de redenering die een rechter volgt en dat is niet: het kan toch niet zijn dat zijn nieuwe vlam de kinderen uit bed haalt. Nee, dat is: vader vraagt om doordeweekse dagen, moeder heeft geen steekhoudende argumenten die zich daartegen verzetten, dus ik ken het toe. En het argument dat het zijn dagen zijn en niet de hare is niet relevant voor een rechter. De kinderen zijn bij hem, hoe hij het verder oplost is zijn zaak zolang de veiligheid van de kinderen niet in het geding is. Dat is het juridische criterium.



Ik heb liever dat je boos reageert op mijn postings dan dat je straks met een vonnis in je handen staat waar dat in staat en waar je dan niets meer aan kan doen...
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat julie het goed bedoelen maar ik heb op het moment gewoon even teveel aan mijn hoofd.

De voorlopige voorzieningen zijn ingediend verder ga ik mijn hoofd leeg proberen te houden voor de operatie.

Dat scheiding geen reden is voor urgentie heb ik al gezegd en dat is me door de advocaat en MW ook al vertelt.

Het enige dat een mogelijkheid zou kunnen zijn is gedwongen verkoop van het huis.

De huren liggen hier heel hoog. 550 voor een 2 kamerflatje is heel normaal.

Ik denk dat ik dit topic ook even links laat liggen en na mijn operatie en herstel weer kom kijken. Niet vanwege dubio maar het is me nu allemaal even teveel.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Peper! We denken aan je
Alle reacties Link kopieren
Idee: kun je geen urgentie krijgen via bemiddeling van je huisarts?
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven