Geld & Recht alle pijlers

Marktplaatskoper niet tevreden

11-07-2014 16:52 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even in het kort; ik heb een gebruikt maar goedwerkend baby artikel verkocht en kreeg een mailtje dat hij beschadigt aangekomen is terwijl de doos heel was. Ze gooit het er op dat de beschadiging al aanwezig was voor verzenden en eist een oplossing van mij. Ik heb netjes aangegeven het vervelend te vinden maar dat het artikel ten tijde van verzending toch echt in orde was en ik er ook vrij weinig aan kan doen. Krijg nu dreigmails en ben even benieuwd naar jullie mening!
Let's have tea...
Garantie tot aan de deur. Moet ze maar niet kopen via Marktplaats of ze had het op moeten komen halen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien 'naait ze je' niet op reageren!
Trots!
Lekker laten dreigen en een klacht bij mp indienen over gedrag van koper! Heb het zelfde meermaals meegemaakt, ze hielden er altijd mee op. Denk dus dat er meestal helemaal niets mee was. Een keer foto,s gekregen van een antieke radio die ik verstuurd had. Alle knoppen waren er opeens af, hele behuizing weg. Had die kerel achteraf in scène gezet!



Vermeld de volgende keer in je mail voordat je het opstuurt dat het op eigen risico is en of dit akkoord is. Zo niet, stort het geld terug en laat gaan.
anoniem_201647 wijzigde dit bericht op 11-07-2014 16:59
Reden: Typfout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als er "gebruikt" in de advertentietekst heeft gestaan, en het voorwerp is niet onbruikbaar is het gewoon haar risico.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Doreia en modepop. Wel alle mails e.d. bewaren, voor het geval je nog melding wilt maken bij Marktplaats of zo.
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Ja heb ook al gemaild dat ik geen garantie geef en dat ze maar had moeten langskomen maar ze blijft volhouden dat ik een kapot artikel heb verkocht...ik zet het er ook altijd bij als er wel iets ontbreekt of kapot is
Let's have tea...
Alle reacties Link kopieren
risico van marktplaats, moet die koper maar beseffen. Ik doe ook alleen maar ophalen en kopers laten afhalen. Ik verzend niets.



wij hebben een keer een grapjas gehad die een aanbetaling had gedaan voor een auto te kopen. Had toch een betere auto gezien en wilde zijn aanbetaling terug.... jaaa... waar denk je dat een aanbetaling voor is die kon dus ook naar zijn geld fluiten ondanks zijn dreigmails.
Alle reacties Link kopieren
Had je zelf fotos gemaakt?

Kan zij fotos overleggen?
Alle reacties Link kopieren
Dit is vaak een truc, die met name wordt toegepast bij mobiele telefoons. Hiermee hoopt de koper te eindigen met het artikel (dat natuurlijk helemaal niet echt stuk is) én het geld dat de verkoper hem of haar terugbetaalt. Ik zou de koper eerst maar eens vragen om een foto te maken van het beschadigde artikel, en die naar jou toe te mailen! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Daarom is het ook een must om het serienummer/IMEI-nummer van het mobieltje dat je verkoopt te noteren. Dan kun je altijd nagaan of de "beschadigde" telefoon wel het toestel is dat jij hebt verkocht.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft foto's gemaild maar de daarop zichtbare schade herken ik niet van voor de verzending...
Let's have tea...
Als ze garantie had gewild had ze naar een winkel moeten gaan...
Nu lekker negeren. Voortaan voordat je het opstuurt foto's van het artikel maken met een krant op de dag van verzending. Dan heb je bewijs dat er niks mis mee was en sta je gevoelsmatig wat sterker.
Alle reacties Link kopieren
Hoor nu niks meer ze zou marktplaats gaan bellen zei ze...
Let's have tea...
Alle reacties Link kopieren
quote:janine82 schreef op vrijdag 11 juli 2014 21:16 Hoor nu niks meer ze zou marktplaats gaan bellen zei ze...Dat kan nieteens.. Niet voor zoiets.
Geniet van elke dag!
Niet meer reageren op haar mails. Volkomen negeren. Ze wil het item gewoon gratis hebben. Of ze heeft het zelf laten donderen of iets dergelijks.



Voor jou de tip: foto's maken hoe je het in de doos hebt gestopt en verstuurd. Voor de zekerheid. Maar nu geen aandacht meer aan besteden.
Wie eist, bewijst is het trouwens in de rechtspraak!
Alle reacties Link kopieren
Daarom, altijd foto's maken!!



Had je het goed verpakt of los in een doos?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat Marktplaats daar echt iets mee doet.

Ik denk dat ze het artikel zelf uit haar handen heeft laten vallen en nu probeert of ze iets op jou kan verhalen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Heeft ze via PayPal betaald? Zo ja, dan kan ze nog een geschil openen dat het artikel niet voldoet aan de omschrijving. PayPal is erg KOPERS vriendelijk en zo zou ze nog steeds geld terug kunnen krijgen.



Als ze heeft betaald via overschrijving zou ik mij geen zorgen maken als ik jou was.

Het hele internet kopen / verkopen is altijd op basis van vertrouwen. Ook al zou je foto's hebben gemaakt, dan nog is dat geen bewijs dat het hier om het desbetreffende artikel gaat. Als jij zeker weet een deugdelijk product geleverd te hebben en ze heeft betaald via overschrijving, dan zou ik het verder rustig afwachten...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Kom je voor garantie, dan is (naam) met vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Zet de volgende keer gewoon heel duidelijk in je advertentie: verzending op risico koper.



Dan had je dit gemekker niet gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven