Geld & Recht alle pijlers

Pakketje wel afgeleverd, niet ontvangen?

17-11-2010 13:07 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,



Vraagje. Onlangs heb ik een product besteld via internet. Dit zou thuis bezorgd worden, het gaat om een levering waarvoor getekend moet worden. Inmiddels is het een aantal weken verder en heb ik nog niets ontvangen. Na navraag bij de (online) winkel, bleek dat het pakket wel afgegeven is, en ervoor is getekend. Dat moet dan door de buren gedaan zijn. Inmiddels gevraagd, maar die weten van niets. Ik heb geen reden om te veronderstellen dat zij erover liegen, en vraag me af wat ik nu kan doen?



Mijn handtekening staat dus niet onder het formulier dat getekend is bij aflevering. (heb overigens ook geen briefje in de brievenbus gehad dat het pakket ergens anders was afgeleverd). Hoe kan ik 'bewijzen' dat ik het product niet heb / is het aan mij om dat te bewijzen of sta ik in mijn recht als ik vraag of ze me hetzelfde product nog een keer zenden?



Hoop dat iemand van jullie hier wat meer van weet... Thanks vast.
Wat naar!

Ik zou aan die online winkel om bewijs vragen, laat ze die bon maar zien.
Ik heb het ook eens gehad met electronica, nogal een duur pakket, en dat was getekend en ontvangen aan het andere eind van de stad! Ik kwam er achter door de kopie van de bon op te vragen waar dus een heel andere naam op stond van degene die getekend had. Daar vult de bezorger ook het afleveradres in, dus als het goed is moet je op die kopie kunnen zien waar het pakket gebleven is.
Alle reacties Link kopieren
Als jij zegt dat je het niet hebt gehad, en het bedrijf heeft het bericht gekregen dat het wel is afgeleverd. Dan moet het bedrijf inderdaad je handtekening opvragen bij de vervoerder. Uit die handtekening blijkt dan dat jij er niet voor getekend hebt. Een beetje fatsoenlijk bedrijf stuurt dan de spullen opnieuw op.



Helaas vragen niet alle vervoerders om én je naam én je handtekening. Maar als de handtekening niet door jou gezet is, dan hoef je niet te accepteren dat je voor het product moet betalen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon je handtekening opvragen bij die online winkel. De pakbon dus waar op je op zou hebben getekend.

Zij moeten bewijzen dat ze bij jou hebben afgeleverd. Zou anders een mooie boel worden als je een niet zo eerlijke postbode hebt. Die kan dan bergen pakketjes achterover drukken door zelf maar ff een krabbeltje te zetten.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
lastig.. ik heb hierover al een fikse discussie gehad met nespresso. De bewijslast ligt bij verzender. En als jij kan aantonen dat de handtekening niet die van jou is, is het toch helder ?
Alle reacties Link kopieren
De verzender is opdrachtgever voor het verzorgen van het pakket. Jij bent geen klant van de vervoerder en kunt derhalve ook geen informatie inwinnen. De verzender dient contact op te nemen met de vervoerder en daar de handtekening op te vragen.



Wij versturen en ontvangen regelmatig pakketjes. Wij zetten (of laten zetten als wij de ontvanger zijn) altijd "geen burenlevering" op het pakket. Tot nu toe werkt dit goed.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dat laatst gehad. Toen heeft iemand een pakje van Zooplus voor de deur gezet (blijkbaar) en heeft iemand anders het meegenomen. Wij hebben toen de bestelling opnieuw gehad.



Was wel een beetje gedoe, maar op onze bon moest ook een handtekening staan, en dat was niet zo.



Gewoon een luie TNT-bezorger.



Omdat bij jullie wel een handtekening staat, is het qua romplomp wel wat lastiger denk ik, maar het kan nooit jouw handtekening zijn.



Kun je geen info vragen bij een gratis rechtswinkel oid?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook een paar keer gehad. Mijn pakketjes werd dan helemaal niet bezorgd. Terwijl ik wel een rekening krijg.

Dan krijg je een formulier opgestuurd, in mijn geval van de TNT, die je dan naar waarheid in moet vullen en moet aangeven dat je geen pakket hebt ontvangen.



Ik heb dit vaak bij H&M online. Heb al zo vaak gevraagd waarom ik niet hoef te tekenen en dan geven ze antwoord dat dat wel moet. Nou TNT heeft mij nog nooit gevraagd te tekenen. Vreemd...
Alle reacties Link kopieren
Ze bellen en iig een kopie van dat document vragen. Straks is het plotseling kwijt bij hun en kan je ook niet aantonen dat het jouw handtekening niet is.



Verder kijken of ze willen navragen bij welk huis het is afgeleverd. Alleen misschien een beetje laat nu er al weken overheen zijn? Had je geen track and trace nummer?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:babet24 schreef op 17 november 2010 @ 13:29:

Ik heb dat ook een paar keer gehad. Mijn pakketjes werd dan helemaal niet bezorgd. Terwijl ik wel een rekening krijg.

Dan krijg je een formulier opgestuurd, in mijn geval van de TNT, die je dan naar waarheid in moet vullen en moet aangeven dat je geen pakket hebt ontvangen.



Ik heb dit vaak bij H&M online. Heb al zo vaak gevraagd waarom ik niet hoef te tekenen en dan geven ze antwoord dat dat wel moet. Nou TNT heeft mij nog nooit gevraagd te tekenen. Vreemd...Ik bestel ook vaak bij H&M online, en heb ook nog nooit een handtekening gezet. Raar dat hun dat zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lieveke79 schreef op 17 november 2010 @ 14:04:

[...]





Ik bestel ook vaak bij H&M online, en heb ook nog nooit een handtekening gezet. Raar dat hun dat zeggen.Ja vreemd he. Dan kan je dus als postbezorger alle pakketjes achterover drukken.... En geef de TNT de schuld maar. Of je kan zeggen dat het nooit ontvangen hebt, haha, ze hebben toch je handtekening niet....
anoniem_80392 wijzigde dit bericht op 17-11-2010 14:21
Reden: foutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:babet24 schreef op 17 november 2010 @ 14:18:

[...]





Ja vreemd he. Dan kan je dus als postbezorger alle pakketjes achterover drukken.... En geef de TNT de schuld maar. Of je kan zeggen dat het nooit ontvangen hebt, haha, ze hebben toch je handtekening niet....



Ik denk niet dat het zo makkelijk gaat. Nu heb ik een vaste TNT bezorger waar ik voor alles moet tekenen. Maar als je onterecht beweert dat je het pakje niet hebt gehad en die bezorger kan zo zeggen het adres, tijd enz. dan sta je wel goed voor schut.



Maar dat er veel fouten gemaakt worden ben ik het wel mee eens. Als er een keer een pakketje niet bezorgd werd, had ik ook geen briefje in de bus. En dat 3 dagen terwijl ik de hele dag thuis was omdat ik erop wachtte. Is uiteindelijk goed gekomen maar dat het niet overal gaat hoe het hoort dat geloof ik direct.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven