Geld & Recht alle pijlers

Rechtszaak vriend

08-07-2014 18:32 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heyhey,



Ik zou me eerst even voorstellen, ben nieuw hier op het forum. Mijn naam is Lisa en ben 23 jaar, op dit moment zit ik in het buitenland voor mijn werk samen met mijn vriend. Nu is het probleem dat hij als hij terug in Nederland is het een en ander te wachten heeft staan, hij is 1 jaar geleden opgepakt wegens een vechtpartij. De jongen in kwestie heeft het hele verhaal erger gemaakt dan dat het is, daardoor heeft mijn vriend nu een eis boven zijn hoofd hangen van 6 maanden cel, een schadevergoeding van 6000,- en een taakstraf van 300 uur . Hij is al in hoger beroep gegaan maar had daar nog niks van teruggehoord, elke keer werd de rechtszaak geschorst of verplaatst. De laatste keer dat er een rechtszaak was werd deze ook verplaatst maar was de voorwaarde wel dat hij zich elke week bij reclassering moest melden. Nu moest ik voor mijn werk naar het buitenland voor 6 maanden, en aangezien hij steeds niks hoorde van de rechtszaak is hij uiteraard met mij meegegaan om ook zelf hier te gaan werken (in nederland was hij werkloos). Nu is hij dus al 3 maanden niet op komen dagen bij de reclassering en ik ga er vanuit dat zijn hoger beroep nu ook afgekeurd word. Krijg toch elke keer wat meer spijt dat hij met me mee is gegaan op aandringen van mij, omdat de problemen nu denk ik alleen maar groter zijn. Maar vraag me nu af wat er nu eigenlijk allemaal te wachten staat als we terug in Nederland zijn. Heeft iemand hier verstand van? Zal het allemaal wel meevallen? Gezien de omstandigheden van zijn werk aangezien hij nu wel werk heeft en in Nederland niet verder kwam ivm reclassering etc. en de rechtszaken die steeds geschorst etc werden? Of word daar totaal geen rekening mee gehouden? En wat is het beste wat we kunnen doen als we terug in Nederland zijn? Want hoe dichter het bij komt hoe enger ik het eigenlijk vind.. Kan hem natuurlijk niet zo lang missen.. Ik hoop dat er iemand is die hier ervaring mee heeft of mij/ons advies kan geven..



Groetjes Lisa!
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt hier in Nederland geen 6 maanden voor een vechtpartij. Of het moet wel echt exorbitant zijn.



Er zal wel wat meer aan de hand zijn.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Hij is dus gewoon veroordeeld en op de vlucht? Geen contact onderhouden met de reclassering?



Succes
Erger je niet, maar verbaas je!
Alle reacties Link kopieren
Hi lisa,

Helaas heb ik ervaring met de situatie waar je vriend in verkeerd(e). Dit heeft wat jaren ellende en een hoop centjes gekost. maar je begrijpt toch zelf wel dat jullie het erger hebben gemaakt door weg te gaan zonder enig bericht.. Jullie zullen toch de consequenties moeten gaan aanvaarden indien je terug naar nl wil anders is mijn advies, blijf in het buitenland.
Jaja mooie verhaaltjes heeft je fijne vriendje je op je mouw gespeld.

Zou hem terug sturen en zelf lekker ver weg blijven van hem.
Alle reacties Link kopieren
Ontzettend stom om naar het buitenland te vertrekken terwijl je vriend hier meldingsplicht heeft. Ik zou als ik hem was heel snel contact opnemen met de reclassering want ik denk dat hij wel eens de flink Sjaak kan zijn. Daarbij, kan je voordat er een uitspraak is geweest in hoger beroep gaan? Volgens mij weet jij de helft van het verhaal niet want het rammelt aan alle kanten.
Alle reacties Link kopieren
De kans op strafverzwaring is heel groot maar ja, daar heeft hij zelf voor gekozen.
verba volant, scripta manent.
Acties hebben consequenties. Ook domme acties als het land uit vluchten en geen contact houden met de reclassering.
Alle reacties Link kopieren
Dachten jullie werkelijk dat die afspraken bij de reclassering naar eigen behoefte geskipt konden worden? Gewoon maar niet op komen dagen en geen contact opnemen? :facepalm



En het lijkt me heel sterk dat de tegenpartij het allemaal zo heeft weten te verdraaien dat je vriend 6 maanden detentie, 300 uur taakstraf en 6000,- schadevergoeding opgelegd krijgt.



En natuurlijk kun je hem wel zo lang missen. Je hebt geen keuze hè, of denk je dat jouw 'missen' enige indruk zal maken bij een hoger beroep (wat hij waarschijnlijk al verspeeld heeft, en terecht).



Hoe onnozel kunnen mensen zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wat Hima zegt.



Dat krijg je echt niet voor een vechtpartijtje.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:vlinder145, 9 minuten geleden

.. Jullie zullen toch de consequenties moeten gaan aanvaarden indien je terug naar nl wil anders is mijn advies, blijf in het buitenland.



Fantastisch advies. Kun je nooit meer terug als je moeder op sterven ligt, of op bezoek als TO weer naar NL moet voor haar werk.

En wie weet wordt er een uitleververzoek gedaan. Kun je lekker constant over je schouder kijken en je opgejaagd voelen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Estelle
Alle reacties Link kopieren
Neem niet de verantwoordelijkheid voor het criminele verleden van je vriend. Laat hem het zelf oplossen via zijn advocaat, die kan hij toch bellen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je bent geen tiener meer.. Ik mag toch aannemen dat je niet zo dom bent om te denken dat hij een applausje kan verwachten bij terugkomst omdat hij toevallig gewerkt heeft?



Blijf lekker samen op de vlucht of laat hem zijn verantwoordelijkheid nemen en ga zelf op zoek naar een vriendje dat niets met het criminele circuit te maken heeft..
Alle reacties Link kopieren
Als die 6 maanden voorwaardelijk waren dan is dat dus 1 van de consequenties. Hij is met jou meegegaan voor die keuze is hij zelf verantwoordelijk en niet jij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Erg dom, een meldingsplicht heet niet voor niets een plicht. Het zit al wel een beetje in het woord...



En je gaat echt niet voor 6 maanden de cel in voor een vechtpartij. Waar beschuldigt de andere man hem van?
Alle reacties Link kopieren
Ja het is ook wel zo, weet het zelf ook wel.. Maar voel me soort van schuldig omdat die voor MIJ is meegegaan.. En idd ik vind het ook een sterk verhaal maargoed, iedereen om mij heen ook. Maar zogauw ik hem ernaar vraag blijft die bij zijn verhaal dus weet ook niet echt wat ik daar mee aan moet.. En hij nam reclassering eigenlijk niet zo serieus, ik trouwens ook niet omdat ik echt 0 ervaring met dat soort dingen heb dacht ik van nou zal wel.. Denk idd dat hij misschien wat dingen voor mij achterhoudt.. Want ik met mijn nuchtere denkwijze dacht van ach het is maar reclassering zo serieus nemen ze dat niet.. Maar wel dus!? Pfff
Lisa, ben jij blond?



Voor je in ons land 6 maanden cel en een schadevergoeding van 6000 euro opgelegd krijgt moet je iemand wel blijvend letsel hebben geslagen. Zou zeggen, vraag de uitspraak eens op die is openbaar en kijk eens wat hij heef uitgespookt.



Enne, heul heul dom om je niet aan de afspraken te houden. Dus ja jullie kozen hiervoor dan nu niet huilie huilie doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me steeds meer over het feit dat dit soort mensen gewoon echt bestaan......
Inprensiepers bleif ik liefer annerniem
Alle reacties Link kopieren
En gevangenisstraf en een taakstraf? Byzonder.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Zodra jullie het vliegtuig uitstappen zal hij worden opgepakt. Goed bezig hoor.
Hij heeft zich hiermee alleen maar meer in de nesten gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
Een meldingsPLICHT is geen vrijwillige keuze. Domme domme mensen
Inprensiepers bleif ik liefer annerniem
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 08 juli 2014 @ 18:58:

Erg dom, een meldingsplicht heet niet voor niets een plicht. Het zit al wel een beetje in het woord...



En je gaat echt niet voor 6 maanden de cel in voor een vechtpartij. Waar beschuldigt de andere man hem van?Die beschuldigd hem ervan dat hij hem geestelijke problemen heeft gegeven en niet meer naar buiten durft omdat die zo bang er van is geworden ofzoiets.. Weet het fijne er ook niet van
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa1213, 56 seconden geleden

. En hij nam reclassering eigenlijk niet zo serieus, ik trouwens ook niet omdat ik echt 0 ervaring met dat soort dingen heb dacht ik van nou zal wel.. Denk idd dat hij misschien wat dingen voor mij achterhoudt.. Want ik met mijn nuchtere denkwijze dacht van ach het is maar reclassering zo serieus nemen ze dat niet.. Maar wel dus!? Pfff



Dat is geen nuchtere denkwijze, dat is dom en onnozel.



Ik zou je aanraden om je relatie met dit lot uit de loterij nog eens onder de loep te nemen. Hij is agressief, crimineel, verdraaid/verzwijgt dingen voor je en neemt wetten en regels en afspraken niet zo nauw en denkt dat hij daar allemaal wel mee weg komt.

Is dat jouw idee van een leuke relatie?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven