Geld & Recht alle pijlers

Roemenen bij de supermarkt

18-08-2013 23:57 237 berichten
Door de verschillende armoede topics schiet me dit te binnen:

Hier bij de plaatselijke LIDL staat er altijd een Roemeense jonge vrouw een soort van daklozenkrantje te verkopen. Ik deed eens laat boodschappen en de winkel ging bijna dicht. Zie ik het meisje ineens een Iphone uit haar zak halen om te bellen. Vervolgens binnen een paar minuten stopt er een BMW, en stapt ze in.

Je ziet ze ook met een viool in de stad, bij het station et cetera.

Ben ik heel zwart/ wit als ik denk "overdag met een daklozenkrantje staan en 's nachts inbreken?" Ik zag onlangs op YouTube ook een documentaire over zigeuners in de UK. Met de verborgen camera werd gefilmd hoe kinderen daar moesten bedelen van hun ouders en een dagje bedelen bracht gemiddeld 500 pond op. Tja, daar kan je dus niet voor werken. Ook waren die kinderen heel gewiekst in het stelen van portemonnees uit hand en rugtassen. Van het geld werden villa's gebouwd in Roemenië.
Alle reacties Link kopieren
Dit wist je nog niet?
Ja ja, nu weet ik het wel!
ja dat is heel zwart/wit en noga tendentieus, speculatief en racistisch
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 augustus 2013 @ 00:00:

ja dat is heel zwart/wit en nogal tendentieus, speculatief en racistisch
dubbellllll
quote:asma schreef op 18 augustus 2013 @ 23:59:

Dit wist je nog niet?Blijkbaar heel veel mensen niet, nog steeds zie ik mensen ze geld geven. Schijnt dus ook wel lonend te zijn, ze staan er nog steeds met die krantjes en valse violen steeds het zelfde riedeltje te doen. Als niemand ze iets geeft houden ze er toch uiteindelijk wel mee op lijkt me.
ja hoor, mensen staan echt voor hun lol in een vreemd land te bedelen. Vinden ze leuk
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 augustus 2013 @ 00:00:

ja dat is heel zwart/wit en noga tendentieus, speculatief en racistischIk vind een iphone en BMW wat ik met mijn eigen ogen zie niet erg speculatief.
Ach veel bijstandsgerechtigden hebben ook een iphone. En die doen er minder voor dan met een krantje de hele dag bij de lidl staan.



Maar er valt natuurlijk altijd wel wat te zeuren.
Misschien heeft ze die telefoon wel gehad? Misschien was de BMW persoon een aardige buur die haar ophaalde omhaar van een maaltijd te voorzien. Waarommeteen uitgaan van het negatieve? En serieus, gaan we nu in algemeenheden praten over Roemenen die overal maar stiekem geld vandaan halen voor het thuisland (wat vol staat met villa's klaarblijkelijk).
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 augustus 2013 @ 00:03:

ja hoor, mensen staan echt voor hun lol in een vreemd land te bedelen. Vinden ze leukAls ik die docu zie kan ik er inderdaad niks anders van maken.

http://www.youtube.com/watch?v=YNOlt4fG7Pg
Misschien is die gast in die BMW wel haar pooier en heeft ze nog een nachtbaantje.



Beetje een crisis kwaaltje geloof ik om zo snel conclusies te trekken en dan iemand af te zeiken.
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet je dat ze Roemeens is? Je hebt haar al gesproken en deze informatie al gehoord? Waarom vraag je haar dan niet hoe dat zit met haar BMW en smartphone?
quote:yellowlove2punt0 schreef op 19 augustus 2013 @ 00:06:

Misschien heeft ze die telefoon wel gehad? Misschien was de BMW persoon een aardige buur die haar ophaalde omhaar van een maaltijd te voorzien. Waarommeteen uitgaan van het negatieve? En serieus, gaan we nu in algemeenheden praten over Roemenen die overal maar stiekem geld vandaan halen voor het thuisland (wat vol staat met villa's klaarblijkelijk).Verbaast dit je? Zo is Nederland geworden, alles kan en mag want vrijheid van meningsuiting toch. Zolang er iemand is om de schuld te geven, moslims, borderliners, roemenen
Ik was laatst bij de voedselbank en dat vrouwtje dat haar pakket kwam ophalen reed een duurdere auto dan ik.



Ik ga een topic openen erover denk ik. En het melden als fraude!
quote:jsv schreef op 19 augustus 2013 @ 00:07:

Hoe weet je dat ze Roemeens is? Je hebt haar al gesproken en deze informatie al gehoord? Waarom vraag je haar dan niet hoe dat zit met haar BMW en smartphone?Ja, ik heb haar wel gevraagd waar ze vandaan kwam, en ja, ik vroeg haar ook over die iphone en toen kon ze geen Nederlands, en ook geen Duits en Engels.
Ik zou je ook negeren als je me uit het niets komt vragen waar mijn iphone vandaan komt.



Elke "pauper" heeft een iphone tegenwoordig. Boehoe.
je moet even verder kijken dan je neus lang is en ook even wat dieper dan Youtube. In werkelijkheid is er in Roemenie een enorme mensenhandel gaande dat o.a. de Roma uitbuit en dwingt te bedelen, musiceren of zichzelf te prostitueren in Westerse landen. Hun centen moeten ze dus vaak afstaan. Roma zijn in Roemenie kansloos en dus makkelijke prooien voor de mensenhandel. Of dat ook voor jouw Roemeense opgaat weet niemand en of datzelfde (hopelijk geen minderjarige) meisje 's avonds ook inbreekt is ook niet te zeggen.
quote:matroesjka_ schreef op 19 augustus 2013 @ 00:11:

Ik zou je ook negeren als je me uit het niets komt vragen waar mijn iphone vandaan komt.



Elke "pauper" heeft een iphone tegenwoordig. Boehoe.Wees gerust, ik zou het jou niet vragen, tenzij je er met een daklozenkrantje staat.
En dan zou ik je dus negeren. Waar bemoei je je mee.
Ik zag mijn krantjesverkoper (die ik ook regelmatig iets geef) laatst met zijn gezin zijn boodschappenkarretje propvol laden bij een andere supermarkt met meer dan het strikt noodzakelijke. Good for him!
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 augustus 2013 @ 00:12:

je moet even verder kijken dan je neus lang is en ook even wat dieper dan Youtube. In werkelijkheid is er in Roemenie een enorme mensenhandel gaande dat o.a. de Roma uitbuit en dwingt te bedelen, musiceren of zichzelf te prostitueren in Westerse landen. Hun centen moeten ze dus vaak afstaan. Roma zijn in Roemenie kansloos en dus makkelijke prooien voor de mensenhandel. Of dat ook voor jouw Roemeense opgaat weet niemand en of datzelfde (hopelijk geen minderjarige) meisje 's avonds ook inbreekt is ook niet te zeggen.Heb je hier een bronvermelding van? Links? Ik kijk graag verder van mijn neus lang is. Ik dacht de BBC aardig serieus te kunnen nemen in de zin dat het veelal objectieve docu's zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 augustus 2013 @ 00:12:

je moet even verder kijken dan je neus lang is en ook even wat dieper dan Youtube. In werkelijkheid is er in Roemenie een enorme mensenhandel gaande dat o.a. de Roma uitbuit en dwingt te bedelen, musiceren of zichzelf te prostitueren in Westerse landen. Hun centen moeten ze dus vaak afstaan. Roma zijn in Roemenie kansloos en dus makkelijke prooien voor de mensenhandel. Of dat ook voor jouw Roemeense opgaat weet niemand en of datzelfde (hopelijk geen minderjarige) meisje 's avonds ook inbreekt is ook niet te zeggen.



of als prostituee ...



Niets zo makkelijk als oordelen.
..ben bij letter i ....I`m cool.
quote:hvslies schreef op 19 augustus 2013 @ 00:08:

[...]





Verbaast dit je? Zo is Nederland geworden, alles kan en mag want vrijheid van meningsuiting toch. Zolang er iemand is om de schuld te geven, moslims, borderliners, roemenenJe vergeet de Marokkanen. Maar idd, vrijheid van meningsuiting heeft een nieuwe betekenis gekregen waarin de meest discriminerende dingen over groepen mensen beweerd worden en dat is dan zogenaamd 'je recht'.
Like I said...misschien is die bmw (en die iphone) wel van haar pooier. Of van haarzelf. Weet jij veel.



Ik vind het eigenlijk hondsbrutaal om een vreemde aan te spreken omdat hij/zij een iphone in de hand heeft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven