Geld & Recht alle pijlers

Schilder maakt er een zooitje van

23-07-2014 23:42 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ivm herkenbaarheid de OP weggehaald. Korte versie is dat de schilder slordig schildert en ook nog eens knoeit op binnen schilderwerk, gordijn en vloeren.

Inmiddels hebben we aangekaart dat we hiervoor niet gaan betalen en dat hij het moest verbeteren. Uitgesproken dat als hij dat niet kan hij er beter mee op kon houden. Daarop is hij vertrokken..... zonder ook maar iets te zeggen. Ben benieuwd of hij het lef heeft om een rekening te sturen. Nu op zoek naar een andere schilder maar de goeie zitten allemaal vol tot de winter.
Offerte opgemaakt? Of is t een beun (bouwvak net begonnen ff bijverdienen?)



Als t een beun is kan je hem weg sturen. Hij moet zelf ook zien dat het gepruts is. Maar zou eerst duidelijk herstel eisen en het opruimen van de rotzooi en vlekken. Gaat dat moeizaam dan zeg je hem niet meer terug te komen.
Goed kwaad worden en zeggen dat hij niet meer hoeft te komen voordat alle schade vergoed is. Dan hoor je er niks meer van.
Alle reacties Link kopieren
Het is geen beun. Een zelfstandige, die jaren in loondienst als schilder heeft gewerkt en we hebben een offerte getekend.

Schattigheid: het liefst doen we dat ook, maar of dat ook mag?
quote:pinkydinky schreef op 24 juli 2014 @ 00:00:

maar of dat ook mag?Dat zie je dan wel weer toch? Eerst zorgen dat hij niet meer schade veroorzaakt dus vertellen dat je niet met hem verder wilt en schade op hem wilt gaan verhalen. Vraag naar zijn verzekeringen en houd het onderwerp op de schades.
Als hij al verf voor jullie aangeschaft heeft kun je aanbieden dat over te nemen.
Oh dit klinkt exact als mijn schilder twee jaar terug. Hij komt niet toevallig uit Rhenen?
Per brief melden dat de klus niet hoeft worden afgemaakt wegens gebrek aan kwaliteit, veel knoeien etc. Maak hier ook foto's van.

Ook zeker niet de tot nu toe gemaakte uren volledig vergoeden aangezien als dat wat gedaan is (gedeeltelijk) hersteld moet worden en jij kosten maakt voor het verwijderen van vlekken.

Zet het zo snel mogelijk stop. Heb ik zelf te laat gedaan en daardoor een huis dat wel in de verf zit, maar wat ik het liefst overnieuw zou laten doen. Inclusief stukken muur (zeg een cm breed) naast kozijnen die zijn meegeverfd..
Alle reacties Link kopieren
Of dat mag en kan?



Je klinkt alsof je heel dankbaar zou moeten zijn dat deze man je huis wil schilderen.



Hij levert toch prutswerk? Hij maakt een rommel van je huis. Hij moet zich schamen.
Alle reacties Link kopieren
Van alles foto's maken, de vlekken en slecht/niet geschilderde stukken. De schilder bellen om te zeggen dat je niet tevreden bent over zijn werk en hij niet meer terug hoeft te komen. Als hij begint over geld kun jij daar de aangerichte schade tegenover zetten. Ik zou geen arbeidsuren betalen, wellicht wel materiaal (wat je dan ook overneemt).
Ik snap dat dit super vervelend is maar zelf denk ik ( hoe vervelend ook ), je hem eerst in staat moet stellen alles in redelijkheid op te lossen, dus de vlekken en het slechte schilderwerk.

Pas als je hem die gelegenheid hebt gegeven kan je alles ontbinden en overgaan op een eventuele schade vergoeding.
Alle reacties Link kopieren
zet alles op papier. gemaakte afspraken niet nakomen, slecht schilderwerk (met foto's!!!), schade aan vloer en tuinset, tijdstip niet nakomen, communiceren via mail etc etc etc..



laat heb per direct weten dat je hem niet meer aan le huis laat werken ivm met nog meer geknoei en schade en dat hij een plan mag maken hoe en met wie hij het denkt te herstellen. Ik zou er geen vertrouwen meer in hebben.



Succes.





Wij hebben de de schilders binnen gehad. man o man, het kost wat maar als je goeie hebt dan is het ook wel genieten.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Hij schildert de boel buiten, hoe krijgt hij het dan voor elkaar om verf aan gordijnen en laminaatvloer te smeren? Heb je de ramen open staan
Alle reacties Link kopieren
quote:mika65 schreef op 24 juli 2014 @ 09:06:

Hij schildert de boel buiten, hoe krijgt hij het dan voor elkaar om verf aan gordijnen en laminaatvloer te smeren? Heb je de ramen open staan



Ons huis is laatst ook aan de buitenkant geschilderd en dan moeten ramen en deuren idd een tijd open staan. Wij hadden een geweldige schilder, maar daar heb je weinig aan nu



Zoals al werd gezegd: van alles foto's maken en hem een mail sturen dat dit echt niet kan. Ik zou hem nog een week of zo geven om met een oplossing te komen (zowel financieel als het schilderwerk) en dat je anders zonder te betalen op zoek gaat naar iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties.



De deur van het balkon draait naar binnen open en de tuindeuren heeft hij ook geschilderd terwijl ze open stonden, en daardoor heeft hij op de vloer kunnen knoeien. Ik begrijp werkelijk niet waarom hij het dan niet afdekt.

Mijn man heeft vanmorgen contact met hem opgenomen en gezegd dat hij pislink is en dat ik hem zal laten zien waar alle vlekken zitten want dat geloofde hij niet.... Tevens benoemd dat wij een oplossing verwachten (vandaag) en dat hij anders na vandaag niet meer hoeft te komen maar ook niet hoeft te verwachten dat er dan ook maar iets wordt betaald. Want zoals ik het nu bekijk moet alles gewoon overnieuw.



We hadden eerder een offerte opgevraagd bij een ander en die was vele malen duurder, maar die jongen werkte zo ontzettend netjes! We hebben nu zo'n spijt! Maar, ja als er twee klanten zijn die heel lovend over deze man waren dan twijfel ik er niet aan dat hij netjes werk aflevert. Ik heb dit werk ook gezien, en hij kan het wel.....

Ik heb inderdaad van alle vlekken al foto's gemaakt. Ik wil dit ook nog doen van het schilderwerk zelf. Op veel plekken komt de kwast niet in de hoekjes of randjes. Ik wil dat alles 3x goed in de verf zit en dat ook de grondlaag op alle hoekjes, kiertjes enz zit, want anders kan ik over 3 jaar weer aan de gang ipv de 7 jaar die het mee zou moeten kunnen.



Hij is nu boven aan het werk en ik zie er gewoon tegenop om hem te zien. Bah!

Wat is dit ontzettend balen!
Alle reacties Link kopieren
Als ik een afspraak maak met iemand die in het voorjaar alles zou komen schilderen, hoeft ie bij mij in de zomer niet meer aan te komen, dan is het al door iemand gedaan die wel betrouwbaar is.
Alle reacties Link kopieren
quote:pinkydinky schreef op 24 juli 2014 @ 09:50:

Dank voor jullie reacties.



De deur van het balkon draait naar binnen open en de tuindeuren heeft hij ook geschilderd terwijl ze open stonden, en daardoor heeft hij op de vloer kunnen knoeien. Ik begrijp werkelijk niet waarom hij het dan niet afdekt.

Mijn man heeft vanmorgen contact met hem opgenomen en gezegd dat hij pislink is en dat ik hem zal laten zien waar alle vlekken zitten want dat geloofde hij niet.... Tevens benoemd dat wij een oplossing verwachten (vandaag) en dat hij anders na vandaag niet meer hoeft te komen maar ook niet hoeft te verwachten dat er dan ook maar iets wordt betaald. Want zoals ik het nu bekijk moet alles gewoon overnieuw.



We hadden eerder een offerte opgevraagd bij een ander en die was vele malen duurder, maar die jongen werkte zo ontzettend netjes! We hebben nu zo'n spijt! Maar, ja als er twee klanten zijn die heel lovend over deze man waren dan twijfel ik er niet aan dat hij netjes werk aflevert. Ik heb dit werk ook gezien, en hij kan het wel.....

Ik heb inderdaad van alle vlekken al foto's gemaakt. Ik wil dit ook nog doen van het schilderwerk zelf. Op veel plekken komt de kwast niet in de hoekjes of randjes. Ik wil dat alles 3x goed in de verf zit en dat ook de grondlaag op alle hoekjes, kiertjes enz zit, want anders kan ik over 3 jaar weer aan de gang ipv de 7 jaar die het mee zou moeten kunnen.



Hij is nu boven aan het werk en ik zie er gewoon tegenop om hem te zien. Bah!

Wat is dit ontzettend balen!

Ik snap dat je er tegenop ziet hem weer te zien, maar vergeet niet: zijn mankement.



Inderdaad gewoon foto's maken. Daarnaast bijhouden wat jullie afgesproken hebben. Het zogenaamde dossier opbouwen.

En als je nog niks betaald hebt, niks aan de hand hoor. De schilder zal uiteindelijk toch z'n geld wel willen en jullie klachten zijn hard (tenminste, foto's). Laat je niet opfokken, bewaar de kalmte en laat hem weten dat je het héél vervelend voor hem vindt: met dit weer alles opnieuw doen...
conversation = awareness
Van het voorjaar verschuiven naar "nu" is wel een verschil.



Met te heet weer in de zon schilderen dat kan idd niet.

Je zou dan verwachten dat hij iig. aan de kant begint waar de zon niet op staat. En aangezien schilderen niet echt overlast geeft, zou hij met dit weer om juist 7:00 uur kunnen beginnen en eerder ophouden.



Ik zou de man nu al laten stoppen en duidelijkheid willen hebben over het oplossen van alles, anders krijg je zo meteen nog van hem te horen, dat je het eerder had moeten zeggen.



Is de man nu boven, nog steeds op dezelfde manier aan de gang (in de volle zon, slordig, vlekken)
Hmmm klinkt toch een beetje alsof je krijgt naar wat je betaald. Hij

Moet weten dat schilderen in de zon bij 25 plus niet kan. Vloeren niet afdekken, maanden later komen, vlekken in de gordijen (!!).



If you pay peanuts you get monkeys. Wel raar dat hij dit bedrag offreert als ie er vervolgens met de.pet naar gooit.

Niet acceptabel. Je man heeft goed gehandeld.



Zelf ook zoiets gehad met een tuinman van werkspot. Ook.jaren bij gerenommeerd hovenier gewerkt, nu voor zichzelf begonnen. Scherp geoffreerd maar hij had op wat schoffelen na niet gedaan wat afgesproken was (snoeien, afvoeren afval, terras onkruid vrij). Tot 2 keer toe terug gekomen en nog steeds was t terras groen. Gezegd dat ik niet betaal tot het klaar is. Niet meer gezien ook niet betaald.



Ik ga voor de echte professional. Duurder maar goed en.geen gezeik
Alle reacties Link kopieren
Mn man heeft m een ultimatum gegeven. Hij komt vandaag met een oplossing en anders is t klaar. Eind vd dag belt mn man hem weer, want hij heeft zelf uiteraard nog met geen woord gerept over een oplossing. ook niet nadat ik m t gordijn heb laten zien.

Vanmorgen hem ik m laten zien waar de vlekken zitten, sommige heeft hij weg kunnen halen, maar andere zijn van een groene klodder veranderd in een groene waas op m'n witte kozijnen.

Tevens nogmaals benoemd en aangewezen dat hij netter moet werken en dat ik wil dat er op elke mm verf zit. Hij heeft net de achterdeuren opnieuw gedaan, maar wederom zie ik de oude kleur op sommige plekken er doorheen komen. En niet omdat de verf van slechte kwaliteit is of iets dergelijks, maar omdat hij verft met de franse slag. Mijn inziens zou je nergens meer de oude kleur moeten kunnen zien. Zelfs niet met een vergrootglas toch? Van een meter afstand ziet het er goed uit maar als je er met je neus op staat...

Vanmorgen ook benoemd en aangewezen dat er plekken zijn waar geen kwast met grondverf overheen is geweest. Nou dat was geen enkel probleem want grondverf is nooit helemaal dekkend..... Benoemd dat er een verschil is tussen niet dekken of stukken finaal overslaan. Pas toen ik de discussie aan ging zei hij het nog wel een keer te gaan doen.

Nou, hij maakt t maar af voor vandaag (er moet toch een laag verf op want het is nu geschuurd en we gaan zaterdag op vakantie) maar of hij stopt ermee en kan fluiten naar zijn geld of, zoals iemand hier zei, mag die het oplossen en blijf ik hem terugroepen en betaal ik pas als alles 100% naar mn zin is. Maar eerlijk gezegd geloof ik niet dat dat gaat gebeuren...
en?
Zonde zeg.



Wij hebben afgelopen jaar de buitenboel laten schilderen. Wij hadden ook een zelfdstandige die altijd in loondienst heeft gewerkt. Wij zijn enorm tevreden over hem. Hij werkt netjes, hard, hele dagen en hij komt terug op zaterdag als dat beter uitkomt qua weer. Hij heeft tips en is niet duur. Ik zou hem bij iedereen aanraden.



De binnenboel moet ook nog gebeuren en wij gaan onze schilder weer inhuren. Dus als je in Friesland woonachtig bent.. ik weet een goede schilder die werkt voor een redelijke prijs.
Alle reacties Link kopieren
ja, TO?
Ozo.
Klinkt heel bekend!



Wij hadden ook een hele dure en witte schilder, aangesloten bij branche vereniging zelfs en wat doffe ellende was dat!



Het ergste was nog dat de eigenaar ons niet wilde geloven. Zijn werknemer had over spinnenwebben heen geschilderd. Overal blaasjes, niks schoongemaakt zoals wel was overeengekomen.



Uiteindelijk bleek dat het om een zzp'r ging die hij had ingehuurd. En diegene was contineu aan het bellen. Heerlijk irritant.



Ze wilden dat we de laatste 50% betaalden, dat hebben we geweigerd. En hebben toen met veel geharrewar het opnieuw geschilderd. Nadat we de rechtsbijstand hadden ingeschakeld. En uit Allende maar zelf verfverwijderaar gekocht voor de straatstenen die onder zaten.



De volgende keer doen wij dus wel beun de beunhaas en die krijgt zijn volledige geld na het netjes geverfd te hebben :-)
Hoe is het afgelopen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven