Geld & Recht alle pijlers

Tussentijds beëindigen contract

23-08-2014 09:30 25 berichten
Ik ben een kleine zelfstandige en heb een aantal personeelsleden op oproepbasis en 1 met een contract voor bepaalde tijd. Ik probeer altijd een goede werkgever te zijn, menselijk een goede werksfeer, royale beloning, etc.

Nu zit degene met het contract voor bepaalde tijd niet goed in zijn vel en dat heeft een grote weerslag op zijn functioneren. Zo groot dat ik er als ik niet alles dubbel controleer er grote schade aan kan overhouden. Ik heb al een aantal gesprekken met hem gevoerd en hij belooft steeds beterschap en het op te pakken, maar laat binnen een paar uur weer grove steken vallen. Ik heb er de hele nacht niet van geslapen en ga straks het gesprek met hem aan, ik hoop dat hij zelf vertrekt, want ik ben bang dat als ik hem eruit zet hij zich nog ellendiger voelt. Hoe lang zouden jullie iemand de kans geven? Iemand nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat lastig. Doe je wel aan dossier opbouw? Dus schrijf je gesprekverslagen e.d.? Hoelang loopt het contract nog?



Als ondernemer heb je een zakelijke relatie met je personeel. Dat hij zich nog rotter gaat voelen als jij hem eruit zet is, cru gezegd, niet jouw probleem.



Hebben jullie wel overlegd wat er voor hem nodig is om beter te presteren?
Heb je wel in het contract opgenomen dat je tussentijds mag opzeggen?
Het contract loopt nog drie maanden, dus in het ergste geval moet ik hem nog 3 maanden doorbetalen. Eigenlijk kan ik het mij niet permitteren om en hem en iemand anders voor zijn werk te betalen, maar ik ben bang dat de schade die ik loop door zijn fouten, mij straks meer gaan kosten.