Geld & Recht alle pijlers

Uit laten schrijven

23-07-2014 23:44 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ,



De ouders van mijn vriend hebben hem eruit gezet.

Al een tijdje terug.

Nu logeert hij vooral bij vrienden en soms bij mij.



Maar zijn ouders willen hem dus uit laten schrijven van hun adres.

Logisch kan ik mijzelf in vinden.



Maar hoe kan dit het beste geregeld worden ?

Want mijn vriend heeft nog geen nieuw adres.

Moet hij dit zelf bij de gemeente doen of moeten zijn ouders dit doen ?



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Uit schrijven kan volgens mij alleen als je je inschrijft ergens anders.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Want?
Alle reacties Link kopieren
Want mijn vriend heeft vaker geen werk dan wel werk

Vaak ruzie met ouders.

Ouders willen dat hij iets voor zichzelf zoekt maar dat is erg lastig hier.



En als hij daar is uitgeschreven heeft zijn moeder meer recht op toeslagen/thuishulp
Wat nobel van je, TO, het geld van de belastingbetalers goed te willen besteden.
Uitschrijven gebeurd automatisch, bij opnieuw inschrijven op een ander adres.
Alle reacties Link kopieren
Nou ,



Ik heb mevrouw vanavond ruim 1,5 uur schreeuwend aan de telefoon gehad dat als hij het niet regelt ik het maar moet regelen.



Denk sowieso dat ze er geen recht op heeft ( want woont samen met man in het huis ) Als het aan mij ligt zou ze geen cent en geen hulp krijgen. En zeker niet op deze manier.



Maar daar gaat mijn vraag niet over.
Dat gebeurt als hij zich ergens anders inschrijft. Maar zijn ouders kunnen hem ook laten uitschrijven tegen zijn zin. Dan gaat de gemeente een onderzoek starten en als blijkt dat hij gedurende langere tijd niet op het ingeschreven adres verblijft, zijn ouders dus, dan wordt hij uitgeschreven. En dan is hij officieel dakloos.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Bladora- schreef op 23 juli 2014 @ 23:49:

Uit schrijven kan volgens mij alleen als je je inschrijft ergens anders.Volgens mij ook. Bron.



Uitschrijven kan alleen bij langdurig verblijf in het buitenland of een instelling, anders is het gewoon een kwestie van je inschrijven op je volgende adres, waardoor je op het oude adres automatisch wordt uitgeschreven. Je moet in Nederland nou eenmaal ingeschreven staan.
Ik snap jouw motief niet, TO.
Hoe oud is je vriend?
In ons vorige huis had de vorige bewoonster zich niet uitgeschreven. Kreeg een deurwaarder aan de deur voor haar (die halen hun gegevens uit gba). Melding gemaakt bij de gemeente en daar ging nog eens een half jaar overheen en toen werd ze uiteindelijk uitgeschreven.
quote:amby schreef op 23 juli 2014 @ 23:59:

[...]





Volgens mij ook. Bron.



Uitschrijven kan alleen bij langdurig verblijf in het buitenland of een instelling, anders is het gewoon een kwestie van je inschrijven op je volgende adres, waardoor je op het oude adres automatisch wordt uitgeschreven. Je moet in Nederland nou eenmaal ingeschreven staan.Niet waar.
Staat iemand ingeschreven op uw adres die er niet meer woont? Vraag de gemeente om een adresonderzoek te doen. De gemeente controleert dan waar deze persoon werkelijk woont en of deze persoon op het juiste adres ingeschreven staat. Indien nodig wijzigt de gemeente de gegevens.



De gemeente is verplicht een adresonderzoek op te starten als zij twijfelt of de adresgegevens kloppen. Dit kan op verzoek van de huidige bewoner (eigenaar of huurder) of nadat de gemeente een melding heeft ontvangen van een instantie die gegevens uit de Basisregistratie personen (BRP) gebruikt.
quote:Thordis schreef op 24 juli 2014 @ 00:01:

Staat iemand ingeschreven op uw adres die er niet meer woont? Vraag de gemeente om een adresonderzoek te doen. De gemeente controleert dan waar deze persoon werkelijk woont en of deze persoon op het juiste adres ingeschreven staat. Indien nodig wijzigt de gemeente de gegevens.



De gemeente is verplicht een adresonderzoek op te starten als zij twijfelt of de adresgegevens kloppen. Dit kan op verzoek van de huidige bewoner (eigenaar of huurder) of nadat de gemeente een melding heeft ontvangen van een instantie die gegevens uit de Basisregistratie personen (BRP) gebruikt.Klopt, maar daar gaat wel een tijd overheen!
Je moet in Nederland ergens ingeschreven staan, ook al heb je geen vaste woon- of verblijfplaats (=dakloos). Er zijn diverse gemeenten waar daklozen zich kunnen inschrijven.



Als je niet bent ingeschreven, ontvang je ook geen uitkering meer. En dat lijkt mij in geval van vriend van TO niet handig.
Alle reacties Link kopieren
waarom heb je een relatie met zo iemand?
quote:missbluebeer schreef op woensdag 23 juli 2014 23:57 Nou ,



Ik heb mevrouw vanavond ruim 1,5 uur schreeuwend aan de telefoon gehad dat als hij het niet regelt ik het maar moet regelen.



Denk sowieso dat ze er geen recht op heeft ( want woont samen met man in het huis ) Als het aan mij ligt zou ze geen cent en geen hulp krijgen. En zeker niet op deze manier.



Maar daar gaat mijn vraag niet over. Nou, laat hem dat lekker zelf doen, je bent zijn moeder niet. Maar wees ook alsjeblieft niet zo stom om hem bij jou in te laten schrijven. Ik krijg nou niet bepaald het gevoel dat dit is een lot uit de loterij is.
Je vriend kan zich zelf ook laten uitschrijven, hoef je je niet eens voor op een ander adres in te laten schrijven, of het handig is , is een tweede.



Hij wordt wel op dat moment als hij geen ander adres heeft wordt hij in onderzoek gezet.



Enige wat hij dan kan doen , zich in laten schrijven bij het legers des heils. Zonder adres zal een werkgever / uitzendbureau je ook niet snel aannemen
Ik snap zijn moeder wel. Ik zou ook geen profiteur in huis willen. Daarbij maakt hij misschien wel schulden en staat de deurwaarder bij moeder op de stoep.



Als je hem op jouw adres laat inschrijven staat de deurwaarder straks bij jou op de stoep, TO!
Zijn ouders kunnen hem in onderzoek laten zetten als hij niet meewerkt. Dit duurt wel even, maar als hij uitgeschreven is kan hij geen paspoort meer aanvragen, heeft hij geen verzekering, geen recht op uitkering etc.



Bij jou laten inschrijven zou ik niet doen. Dan zit jij met het probleem. In sommige gevallen kan iemand een postadres krijgen bij het leger des heils.
Laat hem of zijn ouders dat lekker zelf regelen.
Alle reacties Link kopieren
Nou. Je vriendje doet er echt alles aan om zijn leven op orde te krijgen. Wat moet jij eigenlijk met zo'n klaploper?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Bedenk wel dat, wanneer zijn ouders voor de uitschrijving zorgen en hij zelf geen nieuw adres heeft, je vriend officieel dakloos is en geen uitkering meer zal ontvangen.



Zonder adres is het aanhouden van een bankrekening ook erg lastig net zoals er meerdere belangrijke zaken niet meer te regelen zijn.

Verlengen paspoort en rijbewijs kan ook heel goed ernstige problemen gaan geven.



Je vriend zou een postadres op kunnen geven bij de gemeente waar hij dat postadres heeft. Daarmee ondervang je de meeste van deze problemen. Bovendien is iedere gemeente verplicht een postadres te accepteren.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:amby schreef op 23 juli 2014 @ 23:59:

[...]





Volgens mij ook. Bron.



Uitschrijven kan alleen bij langdurig verblijf in het buitenland of een instelling, anders is het gewoon een kwestie van je inschrijven op je volgende adres, waardoor je op het oude adres automatisch wordt uitgeschreven. Je moet in Nederland nou eenmaal ingeschreven staan.



Precies dat heeft mijn zus ook gedaan,zoon wilde niet uitschrijven terwijl die al maanden bij schoonmoeder woont. Schoon moeder wil niet ingeschreven, maar mijn zus is naar de gemeente gegaan en heeft gevraagd om uit te schrijven maar dat duurt 3-4 maanden.

Zij gaan nu onderzoek doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven